Ik wil graag samen met een vriend een rondreis van 3 weken in Amerika gaan doen. En dan van Oost naar West en dan het liefst ook rondreizen met de atuo en misschien nog een binnenlandse vlucht. Kan iemand mij tips/advies geven?
Wil graag weten:
Is het beter om een georganiseerde reis te doen of gewoon en fly & drive te boeken? Wij willen graag naar NY, Las Vegas, Los Angeles & San Francisco.
Een georganiseerde reis zou ik niet aanbevelen.
Jullie kunnen veel beter alles zelf plannen.
Amerika is heel lekker om met een gehuurde wagen rond te rijden.
De weg uit stippelen kan U met het gratis te downloaden programma “Tyre” Kan U hier downloaden:
Daarna kan U de uitgestippelde route uploaden naar een GPS.
Bijna alle hotels hebben gratis parking behalve in San Francisco.
Misschien daar vertrekken en de wagen ophalen na jullie verblijf in San Francisco.De hotels hebben wij gebeokt met Priceline.Dit is een website waar U zelf een bod op een hotel doet.Wel oppassen eens uw prijs wordt aanvaard wordt het afgerekend van uw Kredietkaart.
Tijdens onze reis in 2010 en 2011 hielden wij een blog bij waar jullie veel informatie vinden
2010:4 weken door het westen van de USA
2011:Terug naar het westen van de USA
Veel plezier met jullie voorbereiding.
Nog vragen? Mag U ons altijd mailen
Owja, en wat zijn aanraders om naar toe te gaan? Ik ben zelf niet zo van de natuurparken. Maar wel pretparken, Amish people, rondleiding Hollywood etc…
Je kan gemakkelijk 3 weken in het Westen doorbrengen en je hebt duidelijk gen idee hoe spectaciulair de National Parks zijn. Als je NY wil toevoegen zou ik eerst naar NY gaan. Geen auto modig. Je kan bv ook op Newark vliegen. 4 volle dagen NY zijn aanbevolen dus met de dag voor de vlucht, 4 dagen NY en dan de vlucht naar het Westen ben je al 6 dagen kwijt. Dan heb je nog 2+ weken over om een route vast te stellen. Je kan bv vliegen op Phoenix, Las Vegas, San Francisco, San Diego of Los Angeles.
Tussen genoemde bestemmingen zijn vaak geen drop off kosten dus je kan ook van de ene naar de andere plaats rijden.
Voor een bezoek aan NY, het rijden tussen oost en west plus je bezoek aan het Westen is 3 weken veel te kort.
Yeehaw
Nee, wij willen gewoon in NY 3 dagen zijn en dan vliegen naar het westen. En dan een rondreis met de auto doen in het westen. Dat is toch wel haalbaar in 3 weken neem ik aan? Pff wel erg moeilijk om zon reis in te plannen als je zelf niks weet van Amerika.
Natuurlijk is dat mogelijk. Er zijn vele routes te bedenken maar met jullie voorkeur voor de steden zou ik dus Las vegas-Los Angeles-San Francisco-Las Vegas doen dan kan je ook nog national Parks als Joshua Tree, Yosemite NP en Death Valley NP bezoeken. En Grand Canyon NP is ook niet zo erg ver weg. Hoe lang willen jullie in de steden doorbrengen? En welke tijd van het jaar wil je gaan?
Wij willen graag van 14/14 sept tot 4/5 oktober gaan.
In Las Vegas (3 dagen), Los Angeles (4 dagen) en San Francisco (2/3 dagen).
Ik heb NY al laten afvallen misschien kunnen we dat in 2013 doen.
Maar welke route raad u aan om te rijden? Wij zouden graag naar Death Valley, Grand Canyon ook gaan. Andere dingen die ons leuk lijken om heen te gaan Disney en Universal Studios. En dan misschien van stad tot stad doorrijden…