Rondreis east -en westcoast

Hey iedereen!

Omdat het tijd is om wat te gaan genieten van het leven, ben ik van plan rond te trekken in Amerika. Ik heb dit echter nog nooit gedaan en ben dus een complete leek! Ik vroeg me af of iemand wat ideetjes had ivm prijs/transport/plekjes. Mijn plan ziet er als volgt uit:

Vertrekken in NY/big apple om te eindigen in LA, of omgekeerd afhankelijk van ticket prijzen. Op de doorreis wil ik zeker de Niagara falls bezoeken, zou ik terug afzakken naar Florida/Miami, Texas, route 66, natuurparken tussendoor, Las Vegas en dan nog wat LA en West coast/California doen, met te eindigen in Seattle of doorsteek naar Canada.

heeft er iemand ervaring mee en lijkt dit een haalbaar plan? Of weet er iemand nog een andere fijne route?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Samyra

Welkom op het forum.
Je moet eerste vaststellen hoe lang je wil gaan en welke tijd van het jaar. Ga je alleen of met meer mensen? Wil je een auto huren (of een RV=camper). Wil je binnenlandse vluchten maken? Wil je openbaar vervoer gebruiken? Hotels/motels/hostels/kamperen?? Wij gaan altijd met de auto (SUV) en nemen voor onze cross country trip 2 tot 3 maanden. Met alles wat jij wil doen zal je nauwelijks genoeg aan 3 maanden hebben als je eea goed wil bekijken. De USA is groot en de opties zijn oneindig. Zelfs als je een jaar gaat is er geen enkele kans dat je alles kunt bekijken.
Reken met een reis NY-Niagara-Florida-Texas-LA-Seattle al op 10.000 to 15.000 miles afhankelijk van wat je wil bezoeken. Het aantal Natuurparken is eindeloos.
Yeehaw

Bedankt voor de info! Ik zou graag in het najaar vertrekken (oktober-november) samen met een vriend. Qua vervoer maakt het me niet zoveel uit, maar een SUV is misschien het handigste als je ook langs woestijnachtige landschappen gaat. Daarnaast zou ik het qua huisvesting goedkoop willen houden, kamperen of hostels dus! 3 maanden lijkt me ideaal, maar het is zoals je zelf ook zegt, Amerika is zo groot dat ik niet alles kan bezien… Welke routes heb jij in het verleden gevolgd? En hoe plan ik zo een trip het beste?

Groetjes!

November is zeker geen goede tijd voor het NO en NW. Een SUV is niet nodig voor de woestijngebieden en zal een vrij dure optie zijn. Je mag geen unpaved roads rijden met een huurauto van het verhuurbedrijf, ook niet met een SUV. Een van onze routes was:
Vliegen Florida begin september (autohuur is ook een stuk goedkoper in Florida). Langs de kust naar NY en met heel veel omwegen naar San Diego eind november. Moet erbij zeggen dat we al vele malen in de USA zijn geweest en vrijwel alle NP’s meermalen hebben bezocht.
Drop off kosten voor de auto zijn tussen $ 250,-- en $ 500,-- plus tax. je moet onderweg van auto wisselen omdat de maximale huurperiode 62 dagen is (bij Hertz) of 56 dagen (National, Alamo) of nog korter bij de anderen. Dan kan je dus 2x tegen drop offs aanlopen. Wij wisselden van auto in Las Vegas. Geen drop off tussen Nevada en Ca. Niagara hebben we overgeslagen in deze reis want we waren er al eerder geweest.
We hebben ook cross country gereden tussen Florida en San Francisco en gaan in september/november tussen NY en Phoenix.
Tussen Chicago en Santa Monica (LA) loopt R66, of wat er van over is. Dit is een leuke route www.historic666.com vooral door Oklahoma, Arizona en California.
Ik zou dus maar even goed nadenken over de planning en niet in november/december gaan. Wij slapen in hotels/motels en kan niets zeggen over kamperen en hostels. Kamperen in bv gebieden als Yellowstone zal erg koud zijn en wegen zullen al gesloten zijn. Geen goede tijd voor Yellowstone.
Ik zou zeker NP’s als Canyonlands, Arches, Capitol reef, Bryce, Zion, Grand Canyon, Death Valley en Yosemite bezoeken maar alweer is november geen goede tijd voor Yosemite met de passen gesloten.
Het zuiden van New Mexico, Arizona en California is ideaal in october en november. De hitte is dan vaak verdwenen.
Colorado is geweldig eerste weken in october met de fallcolors maar passen kunnen (soms tijdelijk) gesloten zijn.
Yeehaw

Super! Echt bedankt voor je informatie! Ik ga dit allemaal eens rustig bekijken want ik wil natuurlijk niet in de verkeerde periodes gaan!

Heel veel plezier op je volgende reis naar Amerika :wink:

Groetjes, Samyra

Thx!

Hallo!
Als je de westkust wil gaan bezoeken zou ik eerder kiezen voor een vertrek begin oktober dan in november. Ik heb in oktober eens de reis Las Vegas - Death Valley - Sequoia NP - Yosemite NP - Santa Cruz - San Francisco gemaakt (en daar een week of 2 over gedaan, lekker op het gemakje, overal prettig de tijd voor) en begin oktobet vond ik een hele geschikte tijd. De temperatuur is mild (en in Las Vegas en Death Valley gewoon lekker heet, haha) en in San Francisco weet je toch nooit wat voor weer je krijgt, zelfs niet middenin de zomer.

Als je naar Florida wil gaan, houd er dan wel rekening mee dat het van mei t/m eind oktober orkaanseizoen is. Je kunt mazzel hebben dat er dit jaar net even geen langs komt zeilen, maar het weer is overwegend warm, hoge luchtvochtigheid en aan het einde van elke dag een enorme regenbui.

Het is moeilijk om voor zo’n grote reis een periode te kiezen die voor alle gebieden goed is, maar ik denk dat je met het voorjaar of het vroege najaar zeker goed zit.

Veel plezier!