What to do?

Hallo iedereen,
zomer 2012 willen wij, Maarten (48), Nikai (15) en Jelena (42), een superreis door Amerika maken. Voor mij en mijn zoon de eerste kennismaking. Maarten is er al een keer of twee geweest.
Bovenaan het verlanglijstje staat New York (zoals bij zovelen).
Maarten en ik vinden New England gaaf, maar dan vooral tijdens de Indian Summer.
Om ons heen heb ik vernomen dat je in die regio nogal snel uitgekeken bent, dat het een beetje saai is?
Nikai, fan van American Football (speelt zelf een variant daarvan voor de jeugd) gaat graag de steden af waar fanatiek American Football wordt gespeeld (we reizen niet in het seizoen van de NFL).
Ons plan is vier weken te gaan. We zien natuurlijk ook graag wat van de indrukwekkende natuur, maar dat zal nooit ons hoofddoel zijn.
Las Vegas (voor een nacht) en San Franscisco staan ook op dat verlanglijstje.

Concreet, moeten we onze wensen splitsen? Kunnen we beter een reis door de noordoostelijke staten maken (Washington, Philadelphia, Chicago, de Appalachen, New York, Boston en Cape Cod b.v.) Las Vegas en San Fr. tot een volgende keer bewaren?
Of is een reis van West naar Oost aan te raden?

Ik zal veel gaan rondkijken, er is waarschijnlijk al over geschreven, maar een tip op dit voorstelrondje is meer dan welkom!

Dank jullie wel.

Hi Jelena,

Ik ben zelf al een paar keer naar Amerika geweest, zowel de Oost- als westkust. 4 keer een hele zomer naar de Oostkust, New Hampshire. Maar dat was voor een zomerbaan, dus niet als rondreis. Wel heb ik veel van dat gebied gezien (Massachusetts, New Hampshire, Maine, Connecticut…) Het gebied heeft een prachtige natuur, en er zijn hele leuke plaatsjes om te bezoeken. Ik heb echt mijn hart verloren aan deze regio.

Maar …als je met je tienerzoon gaat en het is jullie eerste keer, dan zou ik misschien naar de Westkust gaan. Je hebt 4 weken, dat is een mooie tijd om wat rond te trekken. Je kunt de steden als San Francisco en attracties (filmstudios oid) combineren met schitterende nationale parken, Las Vegas, de Grand Canyon… Er is meer variëteit op deze route en dat lijkt voor jullie in dit geval meer waar jullie naar op zoek zijn? Ik vond Philadelphia, New York, Boston allemaal prachtige steden dus dat is ook super, maar ik zou in 4 weken liever een combinatie willen. Ieder zijn eigen smaak!

Wij hebben met onze familie een reis gemaakt langs de westkust (&las vegas, canyons…) met een camper toen ik 13 was…dit was de leukste vakantie die wij als familie hebben gemaakt (en we hebben heel veel supervakanties gehad :))!!!

Succes met plannen en hoor graag waar jullie uiteindelijk voor gaan!
Groet, Floor

1 like

Voor alle zekerheid, wanneer willen jullie gaa. Betekent de zomer juli en augustus. Zal wel met een 15 jarige zoon er bij. Ik ben niet zo goed op de hoogte van de NFL seizoenen. 2 maanden geleden zijn we langs de Football hall of fame in Canton Ohio gereden. Niet gestopt. Zal je zoon wel heel dom vinden -lol-
Je kan het niet fout doen. Alle gebieden hebben zo hun attracties maar ik zou wegblijven tijdens de fall colors parade in october. Veel te druk.
Velen maken een roundtrip door de SW. Met 4 weken zou je eea kunnen splitsen. Eerst naar New York. Neem daar een week voor incl de vluchten, en daarna bv naar Las Vegas vliegen en een roundtrip maken. Kan ook vanaf Phoenix, LA of SF of nog beter is een one way trip. Bv starten in Phoenix en eindigen in San Francisco. Veel verhuurbedrijven hebben geen drop off kosten voor de auto. Probeer eens www.usareisen.de of www.ebookers.com.
Yeehaw

1 like

Floor, dank je wel. Ik kom hier al verder mee en laat je zeker weten wat het is geworden. We willen graag de vluchten rond het einde van dit jaar geboekt hebben dus moeten gaan beslissen.
Grts, Jelena.

Yeehaw, dank voor je reactie.
Wij gaan inderdaad in juli en augustus. Moeten met seizoen rekening houden.
Jouw tips over de reizen in het SW zijn waardevol, zeker met de links.

Ga niet voor de Indian Summer, die hebben we niet ieder jaar. Sowieso hebben al veel bomen hun bladeren verloren, dus ga liever iets eerder om in de natuur te wandelen en van de mooie herfstkleuren te genieten.

1 like

Door de reacties en een georganiseerde reis uit een reisgids hebben onze plannen meer vorm gekregen. Gezien alle deskundigen op dit forum leg ik onze ideeën graag voor en wil daarmee onze reis verfijnen.
Hoop dat jullie je licht er op willen laten schijnen.
Veel SW reizen zien er hetzelfde uit, begrijpelijk. Maar wij zijn nu op het spoor geraakt van de Route66 reis. Van LA naar Chicago. Dan vliegen naar NY voor een week (met vluchten). Zoals eerder geschreven, wij hebben vier weken.
Maar is het te doen om van SF langs de kust naar LA te rijden, vervolgens de Route66 te doen met Death Valley NP en Grand Canyon NP? Waarvan het eerste stuk zeer interessant is. Mijn man wil graag Saint Louis zien.
Of kunnen we SF en kustrit beter schrappen?
Bepaalde plaatsen langs Route66 zijn zeer de moeite waard, andere minder.

Graag jullie reacties!

Heb je een link voor die reisgids waarin R66 wordt beschreven? Mijn ervaring is dat in reisgidsen R66 nauwelijks wordt omschreven.
Wij hebben heel veel R66 gereden behalve het stuk ten noorden van St. Louis. De grootste fout is het romantiseren van deze route. Heel veel stukken zijn vervangen door interstate en als je de antieke stukken R66 wil rijden moet je een hoop onderzoek doen waarbij ik ook denk dat je een 15 jarige er nauwelijks plezier mee doet maar kinderen zijn natuurlijk verschillend.
Hier is een goede site voor R66: www.historic66.com
Ik denk dat een rondreis door het SW en vervolgens R66 naar Chicago en dan nog naar NY te veel van het goede is in 4 weken.
De best overgebleven stukken R66 zijn te vinden in bv Oklahoma. Oklahoma City en St. Louis zijn zeker de moeite waard om te bezoeken en Chicago natuurlijk.
De zomer is erg heet in deze staten maar dat heb je ook in het SW.
Wil je zoon niet naar een pretpark od?
Je zal ook drop off kosten voor de huurauto hebben.

Yeehaw, dank voor je reactie. We hadden idd al begrepen dat veel interstate de rt66 heeft vervangen. De reis (Holl. Int.) kan ik niet op internet vinden.
Zij hebben een 16 dgse reis:

dag 1 en 2. Chicago
dag 3. Chicago - St. Louis
dag dag 4. St. Louis - Springfield
dag 5 Springfield - Tulsa - Oklahoma City
dag 6. Oklahoma City - Amarillo
dag 7 t/m 9. Amarillo - Albuqurque
dag 10. Albuquerque - Holbrook
dag 11. Holbrook - Grand Canyon
dag 12 en 13. Grand Canyon - Las Vegas
dag 14 t/m 16. Las Vegas - Los Angeles

Wij wilden dat omdraaien en naar eigen voorkeur invullen, zelf regelen. Dit was de inspiratie. Maar ik neem onmiddellijk van je aan dat hele stukken te saai zijn, zeker voor mijn zoon. En nee, voor hem hoeven de pretparken idd niet, hij gaat liever naar de stadions (baseball en american football).

Rondreis nu 2 ideeën; van SF naar LA via kust, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Sequoia NP, Fresno, Yosemite NP, Sacramento en terug SF voor vlucht naar NY.
Of van SF naar LA via kust, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Monument Valley en Arches (lijkt mij erg gaaf). Maar daar stopt de inspiratie voor deze trip.

Thanks in advance!

Hi Jelena,
Ben blij dat je al een beter idee hebt - ik denk dat beide (2e) opties heel mooi zijn (over rt 66 kan ik helaas niks zeggen). De national parks zijn heel indrukwekkend, heb nergens iets vergelijkbaars gezien als de Grand Canyon / Bryce Canyon en ook heel anders dan de rest van je rit.

De afstanden zijn ook te doen en dan nog een weekje NY aan het eind lijkt me heerlijk!

Hoor graag achteraf wat het is geworden en hoe jullie het hebben gehad :slight_smile:
Gr Floor