Rondreis West USA + NYC

Hallo mede-forumleden,

Ik ben van plan om volgend jaar eind mei 4 weken naar Amerika te gaan en heb nu de volgende route bedacht. Wat is jullie mening hierover?

Route
1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - Bakersfield
7 Bakersfield - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Bryce Canyon
10 Bryce Canyon
11 Bryce Canyon - Salt Lake City
12 Salt LakeCity - Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone - Jackson
16 Jackson - Salt Lake City
17 Salt Lake City - Moab
18 Moab
19 Moab - Grand Canyon
20 Grand Canyon
21 Grand Canyon - Scottsdale
22 Scottsdale - Los Angeles
23 Los Angeles
24 Los Angeles - New York City
25 New York City
26 New York City
27 New York City
28 New York CityDusseldorf

We vertrekken 27 mei 2011

Hebben jullie ook nog wat tips wat voor bezienswaardigheden we niet mogen missen op onze route?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Marco

Hoi Marco,

4 weken zijn heerlijk voor een uitgebreide reis! In het Westen is er echter zo veel te zien, dat je je af moet vragen of je perse NYC eraan wilt koppelen. Wellicht liever wat extra zien in het Westen en een keer speciaal een citytrip New York doen.

In het Westen mis je bijvoorbeeld nog de prachtige kustroute van LA terug naar San Francisco, Sequoia NP, Death Valley NP en Zion NP (die laatste ligt sowieso op de route Las Vegas - Bryce Canyon). Als je in Los Angeles je dag in een themapark doorbrengt, heb je eigenlijk nog weinig van de stad gezien dus daar mag ook nog een dagje bij.

1 like

Ik ben het eens met Jurjenb, op zich lijkt me de planning voor West USA niet heel gek, maar waarom NY erbij doen? Kan je beter een keer een (kortere) Oostkust toer doen, met ook andere plaatsen als Boston en Washington D.C.

De kustroute LA - SF is inderdaad een absolute must see! En behalve dat zijn er nog genoeg andere dingen te zien in California, bijvoorbeeld Lake Tahoe en de wijnvelden van Napa dus de paar dagen die je extra hebt als je niet NY doet, kan je je absoluut nog prima vermaken.

1 like

Is OP nog geinteresseerd in meer info? Alvast dit. Je komt aan in het Memorial Day weekend en dan kan het overal nog wel eens druk zijn. Voor Yosemite moet je zeker reserveren.
Yeehaw

Alvast bedankt voor jullie tips allemaal. Jullie hebben me zeker al wat verder geholpen. Als jullie nog meer tips hebben hoor ik het graag.
Wel een goeie om rekening te houden dat het dan memorial day weekend is.
Nogmaals bedankt voor jullie tips en als jullie er nog meer hebben hoor ik ze graag

groeten Marco

Als je toch van Yosemite naar Las Vegas rijdt dan moet je inderdaad ook sequoia en death valley meenemen.
Ik zou ook nog eens overwegen om yellowstone te schrappen. Dit is een fantastisch park maar om in een paar dagen vanuit het zuiden van Utah helemaal naar yellowstone te rijden is gekkenwerk. Salt lake city is zowieso niet veel aan of je moet mormoon zijn.
Ik zou mijn tijd besteden aan parken zoals zion, capitol reef, arches en canyonlands. Naast bryce natuurlijk.
Waarom Scottsdale?
Je kunt flink tijd besparen om via Kingman naar LA te rijden.
Vergeet niet Sedona te bezoeken en mischien nog Joshua tree.

Heb je al besloten of je NY wel of niet in je reis opneemt?

Het reisschema zoals bovenaan gemeld gaat het ongeveer worden. Ik heb Yellowstone en New York erin meegenomen omdat ik het gezien wil hebben en dit misschien wel eens mijn laatste reis kan worden.

Allemaal heel bedankt voor jullie reacties en als jullie nog tips hebben om te doen/zien op de route hoor ik ze graag