Ik ga samen met mijn ouders en broertje van 25 van 11 maart 2015 tot zaterdag 4 april naar Amerika.
Nu hebben we een ticket die vertrekt naar New York en we komen terug vanuit Washington. Nu dachten we laten we eerst 5 dagen in New York blijven en daarna richting west Amerika, San Francisco gaan. Daar willen we een auto huren en dan het westen verkennen.
Wat we sowieso willen zien is San Francisco, LA, Las Vegas en de must sees van het Westen. Zoals de Grand Canyon. En wat we echt moeten, moeten zien heb ik niet scherp. wat zijn de hoogtepunten? Wat raden jullie mij aan? Wat betreft de parken we houden er wel van maar vanwege de tijd, willen we echt alleen de mooiste parken zien. Wie kan mij helpen met de route?
Zoals jullie kunnen zien staat veel nog leeg. We dachten laten we in San Fransisco een auto huren en in bijv Las Vegas inleveren en dan binnenlandse vlucht richting Washington. Misschien ook Philadelphia?
Wie kan ons helpen met een goede reisschema?
Woensdag 11 maart aankomst new york (newark) 19:05 uur
donderdag 12 maart New York
Vrijdag 13 maart New York
Zaterdag 14 maart New York
Zondag 15 maart New York
Maandag 16 maart New York naar San Francisco
Dinsdag 17 maart San Francisco
Woensdag 18 maart
Donderdag 19 maart
Vrijdag 20 maart
Zaterdag 21 maart
Zondag 22 maart
Maandag 23 maart
Dinsdag 24 maart
Woensdag 25 maart
Donderdag 26 maart
Vrijdag 27 maart
Zaterdag 28 maart
Zondag 29 maart
Maandag 30 maart
Dinsdag 31 maart
Woensdag 1 april
Donderdag 2 april
Vrijdag 3 april
Zaterdag 4 april vertrek vanuit Washington DC 13:57 uur
San Francisco is heel leuk, je bent vanaf SF in 1,5/2 uur in Yosemite. Heeeel mooi park! Zeker must see.
Tussen SF en LA ligt een leuk plaatsje Morro Bay. Dat is een vissersdorpje met leukje tentjes waar je kunt gaan Whale Watchen.
De Grand Canyon is ook een must see. Niet zo ver van Las Vegas dus vanaf daar kun je makkelijk die uitstap maken.
Als je graag in de parken blijft zou ik het aanraden een campertje te huren en daar op een camping te verblijven. Geeft wel het ultieme park gevoel.
Dat is dan wel weer wat lastiger in LA en Las Vegas…
Ten eerste super gaaf vooruitzicht! De afstanden liegen er echter niet om in de USA en je bent al gauw een paar uur onderweg om ergens te komen. Van San Fran naar LA is al zeker een dag rijden maar dan moet je ook echt door rijden zonder te stoppen, wij hebben er 2 dagen rustig aan over gedaan. Ik zou ervoor kiezen om in LA te beginnen en door te rijden naar boven naar San Francisco, vanuit San Francisco te Yosimite bezoeken. Via Yosimite naar beneden rijden door Death Valley naar Las Vegas. Vanuit Las Vegas zou ik de Grand Canyon, de Bryce Canyon en Zion bezoeken. De Bryce Canyon en Zion liggen praktisch naast elkaar en niet ver van de Grand Canyon. Tel minstens 1 dag per park. Camper kun je huren maar is niet noodzakelijk, er liggen genoeg hotels/motels rondom de parken. Als tip zou ik geven om in Kanab of Page te verblijven bij een Days inn. Dit zijn goedkope en redelijke hotels om in te verblijven. Kanab is dichter bij de nationale parken en ligt op 3 uur rijden van Las Vegas ongeveer. Page is verder rijden maar dan zou je ook de horseshoe bend, lake powell en de antilope canyon kunnen bezoeken. Ik weet alleen niet of je daar tijd voor hebt. Als tip zou ik je mee willen geven om een American the Beauty pas te kopen bij het eerste nationale park wat je tegenkomt dan betaal je eenmalig 80 dollar en hoef je voor de andere parken niet meer te betalen alleen je pasje te laten zien. Philidelphia heb je toch minstens 2 dagen voor nodig, wij zijn er een beetje snel doorheen gegaan en eigenlijk maar 1 dag ervoor uitgetrokken wat uiteindelijk te kort was. Ik zou ervoor kiezen om dan wat meer tijd in Washington te spenderen. Alle musea zijn gratis en super gaaf! Het Capitool, Witte Huis en the House of Congres zijn must sees in Washington! Hoop dat je hier wat aan hebt! :zon02:
HoudaB, lees je je eigen topic nog? Ik wil best wat tips geven maar niet als je niet meer geinteresseerd bent.Vertel ook even hoe lang jullie in DC willen doorbrengen.