Mijn man en ik willen in mei/juni voor de eerste keer naar Amerika en willen dolgraag een rondreis maken door het westen.
We gaan vooral voor de prachtige natuur maar willen ook graag San Francisco zien.
Is onderstaand schema mogelijk in 19 dagen?
San Francisco - Pismo Beach - Palm Springs - Flagstaff - Grand Canyon - Bryce Canyon - Las Vegas - Mammoth Lakes - Yosemite National Park - San Francisco
Dit schema volgen de meeste reisorganisatie zo’n beetje en dat ziet er ook heel mooi uit, maar wij willen de natuurparken echt graag goed kunnen bezoeken. Is dit schema dan te doen?
Ik ben erg benieuwd naar jullie tips en adviezen.
Of adviseren jullie ons om het georganiseerd te doen?
Maar ik ben bang dat er dan te weinig tijd is voor de parken, vandaar dat ik het liever op eigen houtje wil doen.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast enorm bedankt!
Hoi,
hou oud zijn jullie? Huren jullie een auto of camper?
Alles over de USA is op internet te vinden, en hulp is…just around the corner, dus ik zou zeggen als je bereid bent er wat uurtjes in te stoppen; zelf doen. Er gaat zoals gezegd natuurlijk wel wat werk inzitten, maar het heeft je gegarandeerd al snel in de ban . Wij gaan al zo’n 10 jaar naar de USA, en stellen altijd onze reis samen; ik zou nooit meer anders willen.
Vergeet niet je ESTA aan te vragen anders kom je US niet binnen!(Credit Card vereist) https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1
De afstand die jullie rijden zal ca.3.500 - 4000km zijn. Dwz dat je gemiddeld per dag minstens 200km moeten rijden. Moet dus qua km. te doen zijn.
Veel ligt er natuurlijk ook aan welke route jullie gaan nemen; zoveel mogelijk de INT op om van punt A naar punt B te gaan, of willen jullie liefst de scenic routes nemen?
Het is toch een flink eind vliegen, maar dan heb je ook wat!! Je zult overal eens aan kunnen snuffelen, want misschien was je toch liever eens 4 dagen in San Fran of Vegas gebleven, maar misschien ruik je wel iets lekkers waar je nog eens naar terug verlangt.
Oh, vergeet ook niet America the Beautiful Pass te kopen. Toegang tot alle NP’s in USA voor 80$. Lucratief in jullie geval. http://store.usgs.gov/pass/index.html