Rondreis west vs

Hallo allemaal,

aanstaande zomer wil ik samen met een reisgenoot naar de VS. Onze voorkeur gaat er naar uit om een georganiseerde individuele rondreis te boeken. We hebben voor onszelf een lijstje gemaakt met de plaatsen die we in iedergeval willen bezoeken (San Francisco, Las Vegas, nationale parken, verlening in Los Angeles) en zijn uit gekomen bij de rondreis Beste van het Westen via Fox.
[ul]
[li]dag 1 Amsterdam - San Francisco[/li][li]dag 2 San Francisco[/li][li]dag 3 San Francisco - Modesto[/li][li]dag 4 Modesto - Fresno/Visalia[/li][li]dag 5 Fresno/Visalia - Las Vegas[/li][li]dag 6 Las Vegas[/li][li]dag 7 Las Vegas - Bryce Canyon[/li][li]dag 8 Bryce Canyon - Monument Valley[/li][li]dag 9 Monument Valley - Grand Canyon[/li][li]dag 10 Grand Canyon - Laughlin[/li][li]dag 11 Laughlin - Los Angeles[/li][li]dag 12 Los Angeles[/li][li]dag 13 Los Angeles[/li][li]dag 14 verlenging LA[/li][li]dag 15 verlenging LA[/li][li]dag 16 terugkomst in Amsterdam[/li][/ul]Ik ben benieuwd of iemand bekend is met deze (of een soortgelijke) rondreis. Zijn de afstanden goed te doen en is er genoeg tijd om de belangrijkste bezienswaardigheden te bekijken? Heeft iemand nog andere tips (dingen om mee te nemen of excursies) voor ons?

Alvast bedankt!

Oja, weet iemand een schatting van de bijkomende kosten die we kunnen verwachten? Benzine, parkeergeld, eten/drinken, excursies etc. wat kunnen we ongeveer verwachten qua prijzen. (Wat betaal je ong. voor een ontbijtje/lunch/diner)

Ik heb de indruk dat het toch flink veel rijden is en weinig tijd om echt iets te doen/zien.

Gaan jullie met een camper of auto? Daarmee kunnen we een alternatief suggereren.

We gaan met de auto!

Dagen 3 en 4 lijken me toch niet zo interessant, daar zijn veel betere alternatieven voor, en in mijn ogen zit je veeeeeeeeeel te lang in Los Angeles, maar goed, misschien willen jullie de classic tour ginder doen, met Universal Studios, Six Flags Magic Mountain, Disneyland, et cetera.

Hoi Tristan, je zegt dat je dag 3 en 4 niet zo interessant lijkt en dat daar veel betere alternatieven voor zijn? Ben benieuwd waarom het je niet interessant leek en welke alternatieven beter zijn , jammer dat je geen voorbeeld noemt. Overigens hebben we onze reis (vlucht, auto + hotels) inmiddels al geboekt en ziet ons schema er nu weer anders uit :).

Ons schema is nu als volgt:

Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco
Dag 5 Yosemite National park
Dag 6 Death Valley
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Bryce Canyon
Dag 10 Monument Valley
Dag 11 Grand Canyon
Dag 12 Lake Havasu City (route naar L.A. via Joshua tree park en Palm Springs)
Dag 13 Los Angeles
Dag 14 Los Angeles
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Los Angeles
Dag 17 Los Angeles - Amsterdam

We hebben er bewust voor gekozen om langer in San Francisco en Los Angeles te blijven. In San Francisco vinden we het prettig om wat langer te blijven, ten eerste om uit te rusten van de vlucht, en daarnaast omdat het ons een geweldige stad lijkt waar we genoeg kunnen doen. Het geeft ons ook de gelegenheid om vroeg naar Yosemite te vertrekken. De overige dagen spreken voor zich… we vinden het leuk om de national parks te bezoeken maar een úrenlange wandeling is aan ons ook weer niet besteed dus we verwachten hier genoeg tijd voor te hebben.

De eerste dag in Los Angeles verwachten we laat aan te komen. De overige dagen willen we in iedergeval 1 dag naar de Universal Studios, en daarnaast de standaard bezienswaardigheden binnen L.A… Ons hotel in L.A. ligt pal aan het strand en dat is precies wat we de laatste dagen willen; lekker zonnen, zwemmen, surfen, fietsen en een avondje uit.

Ik kan leven met je uitleg :wink:

Je hebt Fresno/Visalia eruit gehaald (dag 3 en 4 dus), en je hebt Yosemite toegevoegd. Dat heet vooruitgang boeken!

SF is de moeite om een paar dagen te blijven, maar ikzelf heb het niet voor LA. Nu, op het eind van een reis wat luieren aan de Pacific, het kan ook zijn charmes hebben.

In elk geval, veel plezier!

Ja de bedoeling was in eerste instantie om Yosemite vanuit Modesto te bezoeken en overnachting dan in Fresno. Dit hebben we nu aangepast, als we Yosemite bezoeken overnachten we nu in Mariposa dat is een stuk dichterbij dus meer tijd om het park te bezoeken!

Voor ons de eerste keer naar de VS dus ben heel benieuwd, we hebben er in iedergeval zin in!

Mariposa ligt nog steeds een uur rijden van Yos Valley en de rit van SF naar de Valley neemt tenminste 4 uur. Yosemite is stikdruk in die tijd dus je hebt maar heel kort voor Yosemite en dan moet je nog een uur terug naar Mariposa. De volgende dag naar Death Valley (Furnace Creek) via Tioga Pass en us395 is al snel 8 uur rijden en langs deze route wil je zeker een paar keer stoppen.
Je mist Zion NP maar je kan eventueel via Zion naar Bryce rijden. Dat neemt dan een volle dag en wanneer wil je dan tijd besteden aan Bryce want Bryce naar MV neemt ook zo’n 5 uur en je rijdt door Page waar ook van alles te beleven valt (Antelope Canyons bv)
Eigenlijk ga je een route maken die tenminste 3 weken zou moeten duren maar zoveel tijd heb je niet.
yeehaw

Hoi Yeehaw,

we verblijven meerdere dagen in SF zodat we de dag dat we naar Yosemite extra vroeg kunnen vertrekken. We weten inderdaad dat Mariposa een uur van Yosemite is. We hebben helaas geen drie weken en zijn ons er van bewust dat we dus voor bepaalde dingen minder tijd hebben en van sommige plekken dus alleen een eerste indruk op zullen kunnen doen.

Onze keus is dus ook bewust geweest om langer in de grote steden te blijven en maximaal een dag voor een np uit te trekken. Het reisbureau heeft hierbij ook de route helpen plannen. Stop in Zion hebbben we niet
gepland,of we via Zion naar MV gaan rijden weet ik nog niet.

Mijn eerste post is al van een maand geleden, toen kreeg ik helaas geen reacties en inmiddels is de reis al geboekt maar toch bedankt voor je reactie ;).

De weg door Zion gaat tussen Las Vegas en Bryce. Zelfs als je nioet wil stoppen zou ik toch zeker door Zion heenrijden (ut9)

Volgens mij kun je enkel via Zion naar Bryce als je een parkpass (80$) gekocht hebt. Als je die niet hebt, dan betaal je 20$. Als je die 20$ niet wil betalen, dan ga je behoorlijk om moeten rijden, via (ik denk) Hatch.

Het is alweer een tijd geleden, maar ik wil nog even laten weten dat we een fantastische reis hebben gehad! Ondanks de vele plaatsen in korte tijd hebben we grotendeels alles kunnen zien wat we wouden zien :). Wil zeker nog een keer terug naar de VS!

Goed om te horen en welkom thuis. Misschien kan je nog iets meer vertellen over wat je nu precies hebt gedaan.

Onderstaand reisschema hebben we gedaan:

Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco
Dag 5 Yosemite National park
Dag 6 Death Valley
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Bryce Canyon
Dag 10 Monument Valley
Dag 11 Grand Canyon
Dag 12 Lake Havasu City (route naar L.A. via Joshua tree park en Palm Springs)
Dag 13 Los Angeles
Dag 14 Los Angeles
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Los Angeles
Dag 17 Los Angeles - Amsterdam

In San Francisco hebben we over de Golden Gate Bridge gefietst, Alcatraz night tour gedaan, Golden Gate Park, Fisherman’s Warf, Chinatown etc etc. allemaal bezocht. Wat een leuke stad! We zaten midden in het centrum en hebben met het openbaar vervoer steeds de stad verkent.

In Yosemite hebben we een deel van de Mist trail gedaan en op de Tunnel view gekeken, prachtige omgeving en herten van dichtbij gezien! Daarna een ontzettend lange rit naar Death Valley. Hier overnacht en de volgende ochtend een paar uitzichtpunten bekeken en bij Death Valley Junction gestopt, wat een hitte…

In Las Vegas lekker 2 dagen bij het zwembad gerelaxed en The strip verkend (gondeltochtje, Stratosphere tower). Onderweg naar Bryce Canyon ook Zion aangedaan en hier gestopt voor foto’s :), in Bryce Canyon 1x met de bus en 1x met de eigen auto langs de uitzichtpunten gereden. Monument Valley was persoonlijk 1 van mijn favorieten! Wat een prachtige omgeving… we hebben een jeeptour met 1 van de navajo indianen gedaan, omdat er geen andere deelnemers werd dit een privé tour, echt een aanrader, héél bijzonder!

Daarna de Grand Canyon via de South Rim, bij verschillende uitzichtpunten geweest. Ook heel mooi, maar voor mij niet zo bijzonder als Monument Valley. Hierna naar Lake Havasu City, hier hebben we niet veel meer gedaan als relaxen bij het zwembad en ons voorbereiden op de rit naar LA! De rit naar LA wouden we via Joshua Tree NP en Palm Springs doen, helaas bleken de echte Joshua tree’s aan de andere kant van het park te zijn waardoor we deze niet hebben gezien…het gedeelte van het park wat wij wel hebben gezien vond ik niet bijzonder. In Palm Springs gestopt voor de lunch, hier regende het dus ook dit viel een beetje tegen. Daarna in de avond, na veel files, eindelijk in LA aangekomen! Hier bleek dat de reisorganisatie per ongeluk een ander hotel (in Florida) met dezelfde naam had gereserveerd… gelukkig was er nog een kamer vrij en hebben we het geld netjes terug gekregen. LA was ook super! Afwisselend lekker bij het zwembad gebleven, langs Santa Monica & Venice beach gewandeld, natuurlijk naar de Walk of fame geweest, 1 volle dag naar de Universal Studios geweest (aanrader voor alle film liefhebbers!!), en op de laatste dag de tour homes of the stars gedaan. (héél toeristisch, maar leuk om een keer gedaan te hebben).

Dit was een heeeeeele korte samenvatting van wat we gedaan en gezien hebben :).

Bedankt. Joshua Tree zal je vanaf de zuidingang hebben gedaan. Idd minder aantrekkelijk ipv het noordelijk gedeelte. En ja, tussen Yosemite en Death Valley adviseren we meestal een extra stop.

Klopt was de zuidingang inderdaad, balen dus dat we er ter plekke pas achter kwamen dat we eigenlijk aan de andere kant moesten zijn maar ach dat mocht de pret niet drukken! Wellicht ooit nog een keer terug, er is nog zoveel te zien…