Dag allemaal,
In april 2013 wil ik graag met mijn man, kindje van dan ruim een jaar en mijn ouders een rondreis maken per auto in het westen van de VS. Liefst met korte stop in NYC. Ik heb een idee voor een route en hoor graag of dit te doen is.
Het is de bedoeling om niet elke dag ver te hoeven rijden. Ik realiseer me dat we ook niet alle NP’s aandoen, maar dat lijkt me ook niet prettig met een kindje van 1. We zullen wat concessies moeten doen.
Idee:
Dag 1 t/m 3 New York
Dag 4 t/m 6 San Francisco
Dag 7 t/m 9 Los Angeles
Dag 10 en 11 Grand Canyon, south rim
Dag 12 en 13 Monument Valley
Dag 14 t/m 16 Bryce Canyon
Dag 17 t/m 19 Las Vegas
Dag 20 t/m 22 Yosemite
Dag 23 terug naar San Francisco
Het liefst ging ik ook naar San Diego, maar ik zie niet hoe we dat kunnen inpassen…
Ik hoor graag jullie suggesties!
Bij nader inzien is het misschien goed om New York te laten schieten. In plaats van zouden we dan na LA naar San Diego kunnen gaan. En van daaruit dan door naar Grand Canyon?
Beste Mbijker,
ik vind jou planning een beetje onduidelijk maar buiten Yosemite ziet het er OK uit. Wel goed dat je met de kleine die periode gaat want het is nergens te heet (misschien eerder te koud) en heel rustig.
Toch enkele puntjes:
San Francisco - LA op één dag is héél ver. Als je de magnifieke Highway 1 wil nemen zelfs onmogelijk lijkt mij, zeker met een kleine erbij. Ook Las Vegas - Yosemite op één dag is racen. Death Valley zou je dan ook missen? De kans is trouwens heel erg groot dat je niet over de Tioga Pass naar Yosemite kan.
Een goed alternatief is Sequoia NP. Wij konden daar in april niet helemaal doorrijden wegens dikke pakken sneeuw maar General Sherman en Giant Forest was wel te zien. Ik raad dus aan om op het gemakje van Las Vegas naar Death Valley te rijden, daar wat rond te kijken en even met de kleine in het zwembad te plonsen. Blijf daar overnachten. De dag nadien kan je via Lake Isabella naar Three Rivers rijden. Het is goed te doen om de dag erna Sequoia NP in te rijden en in de namiddag naar San Francisco te rijden.
2 nachten Monument Valley is wel veel, je kan die nacht dan beter tussen LA en Grand Canyon plakken. Rij misschien nog door Joshua Tree NP en slaap in 29 Palms.
Misschien effe dag per dag jou route geven dan is het beter in te schatten qua afstanden.
PS: neem gevarieerde kledij mee. In LA, Las Vegas,… zal het aangenaam zijn. Death Valley heel warm tot heet. Anderzijds kan aan de Grand Canyon nog sneeuw liggen en in Sequoia NP en Bryce zelfs pakken sneeuw… San Francisco en Highway 1 is dan meestal fris, mistig en winderig maar wij hebben ook al mooi weer gehad.
dank voor je reactie, Frederik. Vooral ook over de reistijden en verschillende temperaturen. Daar had ik zelf nog niet zo bij stil gestaan…
Ik ga met je tips aan de slag!