17 dagen rondreis West Amerika

Hallo allemaal,

Volgend jaar zomer gaan wij, gezin met twee pubers, naar Amerika.
We zijn nu druk bezig met de route. De afstanden zijn groot en onze tijd beperkt. Daarom heel graag advies van ervaren Amerika-reizigers.

Wat vast staat is de vlucht. De rest is invulling.

We hebben nu deze route op het oog:
Dag 1: Vlucht Amsterdam - SF
Dag 2: SF - Montery, via de H1
Dag 3: Montery - Via Big Sur naar Pisma Beach
Dag 4: Pisma Beach - via Santa Barbara naar LA
Dag 5: LA (Venice Beach - Hollywood - Universal Studio’s)
Dag 6: LA
Dag 7: LA - op weg naar Grand Canyon, 1 overnachting op de helft
Dag 8: Verder door naar Grand Canyon via Kingman
Dag 9: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Kernsville
Dag 11: Kernsville - Three Rivers
Dag 12: Three Rivers - Yosimite
Dag 13: Yosimite
Dag 14: Yosimite - SF
Dag 15: SF (Alcatraz, Golden Gate)
Dag 16: SF
Dag 17: Terugvlucht

Is dit te doen? En is het een mooie route?

Ik ben heel benieuwd!

Groet,
Neeltje

Ik denk dat het in grote lijnen wel te doen moet zijn, het is wel een beetje gehaast. Je zou misschien een dag minder in LA kunnen besteden aan meer tijd in de natuur.

Als je meer wilt hiken en minder wilt rijden kan je ook overwegen om niet naar Las Vegas en de Grand Canyon te gaan. Dan kan je een paar dagen in Yosemite besteden, daarnaast nog tijd besteden in Kings Canyon + Sequoia NP, Joshua Tree NP en eventueel nog naar Pinnacles NP (kan daar niet uit eigen ervaring over vertellen).

De Grand Canyon is natuurlijk wel spectaculair, een goed excuus om een jaar later nogmaals naar de VS te gaan en dan de Grand Canyon te combineren met de parken in Utah :slight_smile:

Hou er trouwens rekening mee dat een deel van de Highway 1 mogelijk nog versperd is tegen de tijd dat je op reis bent, zie: http://www.sanluisobispo.com/news/local/article172146217.html

Het is alweer even geleden dat ik er was, maar ik weet nog dat LA een tegenvaller was (geen zorgen, de rest was fantastisch!) en zelf vond ik (en ook anderen hadden deze mening) San Diego helemaal geweldig. Je mag bv ook op SF landen en vanaf SD vertrekken (of andersom).
Daarnaast zou ik van te voren al tickets regelen voor een show in LV, dit kan vaak wel ter plekke, maar dan loop je het risico dat deze uitverkocht of 6x over de kop gaat met de prijs.
Zelf vond ik het bijwonen van sport evenementen helemaal geweldig (Nascar en honkbalwedstrijd), maar dat moet wel net goed uitkomen met de planning.

Dank voor jullie reacties.

Van ons hoeft LA niet zo maar onze 2 pubers lijkt het fantastisch daar. En dat snap ik wel. LA zou dus wel korter kunnen inderdaad. Las Vegas spreekt ook tot hun verbeelding dus dat willen we ook niet overslaan.
De tickets voor SF zijn al geboekt en staan vast. Een binnenlandse vlucht zou wellicht wel kunnen. Is de Highway 1 echt een must? Of zouden we die afstand per vlucht kunnen doen?

De highway 1 zou ik niet schrappen, dat is echt wel de moeite. 2 ipv 3 dagen zou ook voldoende zijn om via de Highway 1 vanaf SF naar LA te gaan.
Universal studio’s zal vast wel een paar uur in beslag nemen, anders red je het makkelijk om om een uurtje in Hollywoord rond te lopen, wat rond te rijden door Beverly Hills en een paar uurtjes op het strand bij Santa Monica en dergelijke. Voor de rest bestaat LA voor een heel groot deel uit hele paupere wijken waar je niet vrolijk van wordt, downtown LA is niet zo spannend.

Wat het gevolg van een binnenlandse vlucht zou je moeten uitrekenen. De auto op een andere plaats wegbrengen kan extra kosten met zich mee brengen, met minder kilometers verbruik je natuurlijk minder benzine.
De route zoals je 'm nu hebt is ongeveer 2000 mijl als ik het in google maps check.
Met een alternatieve route SF - Yosemite - San Luis Obispo - deel van de highway 1 - LA - Grand Canyon - Las Vegas kom je op 1400 uit, een aanzienlijk verschil. Eventueel nog korter als je eerst naar LV gaat, dan Grand Canyon en dan vanaf Flagstaff terug vliegt.

**
Maar zoals eerder gezegd: de route zoals ie is is opzich te doen :)**