Rondreis West Amerika combineren met New York

Hoi,

Ik en mijn vriend willen volgend jaar een rondreis door West Amerika gaan maken. Ik zou ook graag New York bezoeken. We hebben in totaal ongeveer 3 weken de tijd. Is het de moeite om voor 3 nachten naar New York te gaan of kan je dan te weinig van de stad zien? Als we niet naar New York zouden gaan hebben we natuurlijk weer iets meer tijd in West Amerika. Ik heb 2 reisschema’s opgesteld.

Optie 1
Amsterdam - New York
New York
New York
New York -LA
LA - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Antilope Canyon - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Fransisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - plaats aan kust
Plaats aan kust - Santa Monica
Bezoek aan Universal
Hollywood
LA - Amsterdam

Optie 2
Amsterdam - LA
LA
LA - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley
Monument Valley - Antilope Canyon - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Fransisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - plaats aan kust
Plaats aan kust - Santa Monica
Bezoek aan Universal
Hollywood
LA - Amsterdam

Wat lijkt jullie een beter schema en is New York de moeite voor 3 nachten? Ik hoor het graag!!

Groetjes
Carmen

Hi
Ik zou New York voor een andere reis bewaren en dan bv combineren met Washington DC en/of Boston en andere steden in dat gebied. 2 dagen NY is al niet lang en je reis wordt er onrustiger door.
Voor je route 2: Zou ik niet 2 nachten in MV blijven maar eerder een extra nacht in Zion of Page. Ook is het een lange rit tussen DV en Yosemite. Ik zou willen adviseren hier twee dagen voor te nemen en bv in Lee Vining to overnachten. Dan kan je de volgende morgen die prachtige Tioga Pass over met de zon in de rug. Je hebt nu 3 dagen LA gepland, dat zou een dag korter kunnen imo. Tussen SF en LA is Cambria ongeveer halverwege.
Yeehaw

Hoi Yeehaw,

Bedankt voor je reactie!
Ik zat zelf ook al erg te twijfelen, 2 dagen is inderdaad te kort denk ik.
Wij zitten ook nog te twijfelen om van half mei tot begin juni te gaan of van eind juni tot half juli. Wat zou jij aanraden?

Groetjes
Carmen

Als je in mei gaat kan Tioga Pass nog gesloten zijn (gaat vaak pas open de dag voor het Memorial Day weekend eind mei maar dit jaar pas op 5 juni)
Mei vind ik verder wel een heerlijke tijd voor deze reis. Wellicht dat je na Memorial Day weekend kunt gaan met een grotere kans op het open zijn van Tioga Pass. Juli en augustus zijn niet de maanden waarin ik zou gaan rondreizen maar velen moeten wel ivm de schoolvakanties. Ook de Amerikanen…Dus als het niet nodig is zou ik die maanden vermijden. Memorial Day weekend is het overal druk.
Yeehaw

Hoi,

Is het nog een idee om San Diego op te nemen in onze rondreis? Het schema zou dan als volgt worden.

Amsterdam - LA
LA - San Diego
San Diego
San Diego - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Antilope Canyon - Page
Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Lone Pine
Lone Pine - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Fransisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Cambria
Cambria - Santa Monica
Bezoek aan Universal
Hollywood
LA - Amsterdam

Ik had nu wel Las Vegas precies met Memorial Day gepland, dit is misschien niet zo’n goed idee? We willen van 19 mei tot 10 juni gaan en ik moet ivm mijn werk dan weer terug zijn, maar ik weet niet zo goed wat ik kan schuiven met Las Vegas. Iemand ideeen?

Groetjes Carmen

Las Vegas heeft plaats genoeg maar de weekends zijn duurder. Ik zou me daar niet te druk om maken. Je hebt zo een mooie route gepland. San Diego is prachtig en wij vinden het altijd prettig om de dag na aankomst een niet te lange rit te maken.
Voor het bezoek aan Universal zou ik 2 dagen in Hollywood logeren (probeer eens Orchid Suites). Je kan dan gemakkelijk van Hollywood met de ondergrondse naar Universal.
We staan op het punt zelf te vertrekken voor onze volgende USA reis en zijn pas eind november weer terug dus zal ik niet al te veel op dit forum posten. Maar er zijn genoeg anderen die je ook kunnen helpen.
Yeehaw

1 like

Super bedankt voor al je hulp! Waar gaan jullie heen in Amerika? Lekker lange reis hebben jullie in het vooruitzicht!

Van Orlando langs de kust (zo veel mogelijk) naar GA, SC, NC, Va en Delaware. Dan het land in naar allerlei staten, naar St. Louis, Oklahoma, Kansas, Colorado en naar Utah waar we een "meet up “” hebben met allemaal mensen van het Tripadvisor forum. Daarna nog 5 weken door het westen, route onbekend en dan vliegen we uiteindelijk terug van San Diego. Als je geinteresseerd bent: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g1-i12567-k3874141-Tet13_and_14_on_the_move_again-Road_Trips.html
Het heeft zo zijn voordelen om niet meer te hoeven werken -lol-
Yeehaw

Hoi,
Omdat ik een aantal jaar geleden voor €20 3 dagen een stopover kon maken, heb ik aan het einde van mijn reis door ZW-USA nog een paar dagen NYC erachteraan geplakt. Zoals jouw optie #1 dus, maar dan NYC aan het einde. Ik vond het prima te doen. 2 dagen is idd een beetje kort, maar als je 3 dagen zou hebben zou het echt goed te doen zijn. Zo maar een suggestie :wink: Voor de rest ziet je route van #1 er trouwens top en goed haalbaar uit.
Veel plezier!