Planning rondreis new york + west amerika

Ik wil samen met een goede vriend een rondreis maken waarin we eerst new york en omgeving aandoen en dan door vliegen naar het westen.
Dit is onze eerste opzet van een planning:\

Dag 1 Amsterdam-New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York-?
Dag 5 ?-Niagara Falls
Dag 6 Niagara Falls-Toronto
Dag 7 Toronto
Dag 8 Toronto-Washington
Dag 9 Washington
Dag 10 Washington-Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas-Zion
Dag 14 Zion-Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon-Lake havasu city
Dag 17 Lake havasu city-Palm springs
Dag 18 Palm springs-San Diego
Dag 19 San Diego
Dag 20 San Diego-Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles-?
Dag 23 ?-San Francisco
Dag 24 San Francisco
Dag 25 San Francisco
Dag 26 San Francisco-Amsterdam

Tips en dingen die we echt nog moeten zien zijn ERG welkom.

Hi NIls
Welkom op het forum. Echt een steden trip…
Voor New York: 3 dagen is echt wel het minimum.
Van New York kan je gemakkelijk in een dag naar Niagara Falls.
Waarom Toronto? Niets mis mee maar een omweg en je hebt maar heel weinig tijd voor DC. Ik zou dus langer in DC blijven en Toronto bewaren voor een reis naar SE Canada. Toronto naar DC is nauwelijks een dagtrip te noemen en va Buffalo kan dat wel in een lange dag. 3 dagen DC is ook aan te bevelen. De grensovergangen kunnen tijd in beslag nemen en je moet er zeker van zijn dat je met je huurauto Canada in mag (is meestal het geval). Je huurcontract moet je bij de hand hebben. Maar zoals gezegd, ik zou dus Toronto dit keer overslaan. Let er op dat je een auto huurt zonder drop off kosten tussen NY en DC.
Ook meestal geen d/o kosten tussen Las Vegas en San Francisco.
Tussen Las Vegas en GC neem je heel weinig tijd. Zo veel te zien op deze route. Als je niet langer hebt zou ik 1 nacht Zion, 1 nacht Bryce en 1 nacht GC doen. Voeg nog een dag toe tussen Bryce en GC in Page en sla Lake Havasu City over. Daar is niet veel behalve de London Bridge. Je kan in een dag van GC naar Palm Springs. (of zelfs naar San Diego 9-10 uur rijden)
Rijtijden: Las Vegas-Zion: 3 uur, Zion Bruce: 2.5 uur Bryce-Page: 3 uur Page-GC Village: 2.5 uur. Zonder stoppen en je wil beslist stoppen onderweg.
Van GC naar Palm Springs reken maar op 7 uur en 2.5 uur naar San Diego.
Ik zal je hier nog niet vermoeien met de tijdsverschillen tussen Las Vegas en GC via Utah.
Tussen LA en SF is Cambria ongeveer halverwege.
Over dingen die je “moet” zien kunnen we het later nog wel hebben.
Welke tijd van het jaar ga je?
yeehaw