Wij willen voor 3 weken naar Amerika gaan. Wij landen op New York en willen daar een aantal dagen verblijven. Vervolgens vliegen we naar San Francisco om daar verder te reizen. Vervolgens vliegen we via Los Angeles terug naar huis. In San Francisco willen we een camper ophalen en rijden door het Westen.
Onze vragen:
Hoeveel dagen moeten we uittrekken voor New York?
Kunnen we in 2 a 3 weken veel zien in de Westkust?
Is er een mooie camperroute? Of is het aan te raden om met een auto te reizen?
Als je maar 3 weken gaat zou ik niet teveel tijd besteden in New York.
3 dagen max. Dan heb je al een redelijke indruk van de stad gekregen.
Vanuit SF zou ik de volgende route nemen:
SF-Yosemite-las Vegas-Zion-Bryce-Page-Grand Canyon-Sedona-(eventueel Joshua tree national park)-LA
En dan moet je niet treuzelen want de afstanden zijn flink.
Ik en mijn vriendin hebben dat vorig jaar ook gedaan maar wij hadden 32 dagen de tijd.
op het einde hadden wij nog 6 dagen over.
Maar 3 dagen new york is meer als genoeg, met de metro kun je genoeg bekijken. een hotel net buiten mannhatem is al gouw de helft goed koper. www.Booking.com is een onwijs goede site.
Wij hebben toen een 4x4 gehuurd (doge nitro) en daar in een walmart allerlei kampeer spullen gekocht. daar hebben wij in de tijd (18-05/30-06) heel veel plezier en gemak van gehad.
We dachten zelf nog net voor het seizoen daar te zijn maar hadden al behoorlijk vaak de laatste plek, en da was omdat we maar een tentje hadden. met een camper kun je veel moeilijker terecht bij een camping in de national parken. Als je namelijk niet gereserveerd hebt(5 maanden van te voren kan het pas)
Wij zijn in la begonnen en uiteindelijk in las vegas geeindigd.
Als je in la begint en dan via hollywood door over highway 1 naar sf dan kun je daar de 2e dag aankomen. via sf naar yosemite via sequa naar death vally(mag je in de zomer niet door met een camper). het meest logische is om dan effe een stop te doen in las vegas en dan snel weer door te rijden naar grand canyon page en bryce en zion en via de andere kant trg naa las vegas te rijden en daar te eindigen.
je kunt anders heel veel info halen via
Veel succes met plannen, en bekijk goed welke tijd van het jaar je wilt.
de zomer is het daar echt kai druk.