San Fransisco naar New York

Hallo allemaal,

Ik wil samen met een vriendin een roadtrip door Amerika gaan maken, we zijn hier nog niet lang mee bezig (om precies te zijn één dag) en hebben alleen de grote lijnen nog maar besproken. De reis moet er ongeveer zo uit gaan zien;

San Francisco
Los Angeles
San Diego
Las Vegas
New Orleans
Miami
New York
Boston (misschien)

Dit moet het grofweg ongeveer worden, van begin Juni tot eind Augustus 2014. We zitten nog te twijfelen tussen 2 of 3 maanden en hoe we het nu precies moeten gaan doen. Een camper leek ons ten eerste helemaal geweldig maar we dachten ook dat het goedkoper zou zijn omdat je je slaapplaats en vervoer in een hebt. Plus kun je dan zelf koken. Maar nu heb ik al meerdere keren gelezen dat het +/- op hetzelfde neerkomt als je gewoon een auto huurt met elke keer een hotel, klopt dat? & wat zou die prijs dan ongeveer zijn… Verder vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze route en hoelang je daar ongeveer over doet als je het redelijk rustig aan wilt doen.
Ik kon het zo snel ook niet vinden op de sites maar zit er over het algemeen een vriezer in een camper?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt!

Hi
Die reis is wel mogelijk in 2 maanden. 2-3 maanden is ook de tijd die wij meestal nemen voor onze cross country trips.
Een RV zal je geen geld besparen. Je moet rekening houden met allerlei bijkomende kosten, uitrusting, extra miles etc en een verbruik van ca 8-10 miles per gallon (een gallon is 3.8 liter) Ook zal je moeten betalen voor de campgrounds.Je kan niet zomaar ergens gaan staan. Koa campgrounds zijn goed maar vaak duur. Dit soort campgrounds hebben wel vaak wifi en een zwembad. Enige ervaring met reizen met een RV is ook aanbevolen. verder moet je rekening houden met drop off kosten. Dat laatste geldt ook voor het huren van een auto. Als je meer info wil hebben over autohuur laat het dan maar even weten.
De tijd van het jaar voor jullie trip is niet het gunstigst. Je reist niet alleen in het hoogseizoen maar ook de hitte zal intens zijn en zodra je meer naar het oosten rijdt zal je een hoge luchtvochtigheid ondervinden. New Orleans oa zal heet en plakkerig zijn.
Zijn jullie al eens eerder in de USA geweest? In een RV zit wel een koelkast maar ok ben niet bekend met een vriezer.
Er zijn talloze routes te bedenken in dit enorme land en een bezoek aan de National Parks mag je zeker niet overslaan. Koop eerst eens een boek over de USA. Lonely Planet heeft al een betaalbare en goede uitgave maar er zijn er natuurlijk veel meer. De goedkoopste manier zal waarschijnlijk het huren van een niet te grote auto zijn, kampeerspullen kopen en dan kamperen onderweg. Maar bedenk wel, hoe kleiner de auto, hoe minder bagageruimte. Met 2 personen raad ik vaak het huren van een midsize SUV aan (bv Ford Escape or similar). Ik weet niet of het iets voor julklie is maar kijk eens op Escape Campervans. Natuurlijk minder comfortable dan een grote RV maar ook goedkoper.
Om heel eerlijk te zijn raad ik meestal niet aan om een zo lange reis voor de eerste keer te maken. Je krijgt ongelooflijk veel indrukken te verwerken. Alleen al het bezoeken van National Parks als Grand Canyon, Yosemite, Zion, Bryce etc cetc zal een verpletterende indruk maken. Ook zou ik overwegen om in de heetste tijd van het jaar een meer noordelijke route te nemen bv van Yosemite naar Yellowstone en Grand teton NP.
Yeehaw

Hee Yeehaw,

Super bedankt voor je reactie! Het kopen van kampeerspullen is zeker een optie voor ons!
Het camper idee heb ik maar snel uit mijn hoofd gezet want dat gaat hem gewoon niet worden, ik heb even naar de campervan zitten kijken en op internet zitten kijken hoeveel dat kost maar dan kwam ik qua prijs nog steeds vrij hoog uit.
New Orleans die kanten wil ik er gewoon heel graag in hebben zitten misschien niet zo slim maarja.
Zit er op dit moment wel overna te denken om het westen te skippen (komt vooral door de financiën), zou al veel schelen dacht ik zo maar ik ben bang dat het meisje met wie ik ga dat niet zo leuk vind want die wou daar heel graag naartoe, + heb je gewoon ongelofelijke leuke plaatsen/uitstapjes/excursies daar zitten maargoed dat moeten we nog even kijken dus.
Paar kleine vraagjes nog, is alles haalbaar zoals ik het nu heb opgeschreven? & op hoeveel geld moet je rekenen wil je een beetje normaal kunnen leven? Zoals ik al zei, zo’n tentje vind ik geen probleem maar ik wil wel een keer uit eten kunnen en wil ook niet besparen op de excursies en uitstapjes. Dus mijn vraag, heeft iemand een idee hoeveel je ongeveer kwijt gaat zijn daaraan per dag of in de week? Een collega zei dat je van 1000 euro per week moet uitgaan, klopt dat? Lastig allemaal dit, maargoed gaat goed komen hopelijk!!

Op dit moment heb ik het zo gepland:

14 dagen:
New York
Jersey Shore
Boston
Philadelphia

Philadelphia naar New Orléans met de trein

14 dagen: (auto zelf rijden, tentje meenemen)
New Orleans
Vicksburg
Memphis - Trein naar: Charleston
Charleston
Savannah
St. Augustine
Auto in Orlando inleveren.

10 dagen:
Orlando - auto inleveren (met de trein naar Miami)
Miami (weekje strand, uitgaan etc.)
Dag trip naar de Everglades vanuit Miami.
Dag 10 vanuit Miami naar SF.

Miami (vliegtuig) San Francisco

22 dagen: (auto zelf rijden, tentje meenemen)
San Francisco
Yosemite NP
Zion NP
Las Vegas
Los Angeles
Malibu

• drie dagen voor al het rijden?

Hi
Van openbaar vervoer heb ik geen verstand. We doen alles altijd met de auto dus daar kan ik je niet helpen.
14 dagen voor het NE. Vergeet een bezoek aan DC (Washington, DC) niet. Met Atlantic City heb ik niets (Jersey Shore) maar het zuiden van de Garden State is wel erg mooi vind ik… Bv Cape May. Van Cape May kan je de ferry nemen naar Lewes DE. Daar vind je een schattig museumpje met Dutch roots (Hoorn) Dan kan je doorrijden naar DC etc. Tussen Boston en NY vind je ook nog de staten CT en RI. Hier is ook nog heel wat te zien. RI’s Newport vonden we zelfs zeer aantrekkelijk en Cape Cod is altijd de moeite waard (voor een aantal dagen). En wat verder weg zijn natuurlijk nog de Niagara Falls en de prachtige staat NY maar zo blijf je bezig. Vermont, New Hampshire, Vermont…geen tijd voor…
Tussen Nola en Orlando zal je drop off kosten voor de auto moeten betalen. 2 weken is wel vrij kort voor wat je plant. 3 dagen Nola, 1 dag Natchez, 1 dag Vicksburg, dan Memphis (2), Nashville (2) dan heb je nog de Smokies en dan nog Atalanta, Charleston, Savannah en St. Augustine. Ik denk dat 2 weken te kort zijn.
Aan het strand kunnen we ons altijd prima vermaken maar vrijwel heel Florida is daar geschikt voor. Miami’s South Beach is heerlijk en zelfs in Miami is het nodige te doen maar als het om een strandverblijf gaat kan je ook naar de Gulf Coast, Florida’s Panhandle en Alabama ((Gulf Shores). Dan zou je weer in Nola kunnen eindigen zonder drop off kosten. Ik weet toevallig dat Amtrak van Orlando naar Miami reist maar voor bv Everglades NP weet ik niet van openbaar vervoer. Wellicht een toer boeken. Zal wel erg heet en luchtvochtig zijn en talloze steekvliegen.
Voor het ZW zou je een rondje San Francisco-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Zion-Bryce-Page-Grand Canyon-Los Angeles- Pacific Coast-SF kunnen maken in 3 weken. In SF heb je geen auto nodig.
Yeehaw

Als je graag nog wat dieren in het wild wil zien dan is Yellowstone ook wel een aanrader.
Yosemite is prachtig maar daar lopen de bizons niet over de weg wanneer je door het park aan het rijden bent, dat is in Yellowstone dan wel weer het geval.

Als je Yellowstone en Grand Teton NPs wil bezoeken zou ik voor de SW reis nog een week extra nemen… Van SF naar Yell is al 2 dagen rijden.

Zo hebben we het nu gepland, het westen hebben we er toch uitgehaald.
Is wel jammer maar wellicht een andere keer.

14 dagen:
New York (6 dagen) (dag 7 naar Jersey Shore)
Jersey shore (2 dagen)
Philadelphia (3 dagen)
Washington (3 dagen)

(tussenstop smoky Mountains?)

14 dagen: (auto zelf rijden, tentje meenemen?)
New Orleans (4 dagen)
Vicksburg (1 dag)
Memphis (3 dagen)
Charleston (2 dagen)
Savannah (2 dagen)
St. Augustine (2 dagen)
Auto in Orlando inleveren.

12 dagen:
Orlando (2 dagen)
Miami (10 dagen)
Dag trip naar de Everglades vanuit Miami.

We willen zeer waarschijnlijk een trein pas gaan gebruiken en dus veel stukken met de trein doen.
De volgende stukken willen we zo gaan doen:
New York - Philadelphia - Washington
Washington - New Orleans
Memphis - Charleston
Orlando - Miami

En zijn de smoky mountains de moeite waard? Is het mogelijk om daar een georganiseerde tour te doen? Aangezien we dat stuk met de trein willen doen hebben we geen auto om daar zelf rond te rijden. & Hoelang raden jullie aan om daar te blijven?

In New Orleans en in de Everglades kun je die moeras tour doen dat je naar krokodillen gaat zoeken, dat komt ongeveer op hetzelfde neer maar wat raden jullie aan? De Everglades zijn natuurlijk heel bekend maar is het ook beter dan de tours die ze in New Orleans geven? Wat raden jullie aan?

Zoals we het middelste gedeelte nu hebben ingepland, lukt dat wel? Ik neem aan dat je met Nola, New Orleans bedoelde? Is 4 dagen teveel, aangezien jij 3 aangeeft? Hetzelfde voor Memphis. & de andere dagen.

In Orlando wil ik een kleine stop maken bij Disney World, en dan vooral in het bijzonder het Harry Potter gedeelte. Ik geef niet zoveel om pretparken maar ik ben al 10 jaar fan en wil dat gedeelte heel graag zien. Is het mogelijk om voor een dag een ticket te krijgen dat toegang geeft tot dat gedeelte? & weten jullie hoe duur dat is?
In Miami willen we via een particulier een app huren. Ik heb op Homeaway en op airbnb zitten kijken, hebben jullie daar ervaring mee of tips voor nog andere sites?

En nu vooral in het algemeen, zijn er excursies/uitstapjes etc. in de plaatsen die we echt niet kunnen missen en waar jullie van zeggen dat moet je gezien hebben?

We hebben niet heel veel tijd en daarom moeten we helaas wat stukken overslaan waarvan jij er al een paar opnoemde. Alle twee in ieder geval heel erg bedankt voor het reageren! Stel ik echt op prijs. & ik hoor het hopelijk wel weer!:biggrin: