we gaan deze zomer van 10 t/m 31 juli naar Amerika voor een roadtrip. We weten alleen niet zeker of we alles zullen redden binnen de tijd. Ik zal hier een kort overzicht geven van de geplande reis:
Dag 1 (10e): vertrek NL, aankomst San Francisco
Dag 2: Sightseeing San Francisco
Dag 3: ophalen huurauto en vertrekken richting Yosemite NP.
Dag 4: Yosemite NP, vertekken richting Vegas
Dag 5: Rijden richting LAs Vegas door Death Valley
Dag 6-9: Las Vegas
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Rijden richting Palm Springs
Dag 12: Palm Springs
Dag 13-14: LA
Dag 15: Sante Maria
Dag 20: San Francisco
Dag 21: Vertek richring NL
Zoals te zien hebben we nog tijd over. Heeft iemand hier misschien ideeën voor? Of tips over de rest van het reisschema? Misschien dat we ons verkijken op de afstanden van het reisschema.
We gaan met 5 man in een minivan (denk aan een Toyota Sienna). Is dit verstandig voor zo’n trip?
Is het verstandig om in deze periode motels/hotels te boeken van tevoren?
Hi Remko en welkom op het forum.
Grote plannen!! Mooie route.
Een minivan is geschikt voor 5 personen en bagage. Zo’n grote auto heb je wel nodig. Het is alleen afwachten of je een Sienna krijgt want er wordt verhuurd per klasse en niet per merk.
Je gaat in het hoogseizoen. Ik zou dus alle accomodaties vastleggen. Dat zal nog niet meevallen in plaatsen als Yosemite en Grand Canyon die vaak lang van tevoren worden geboekt.
Als je veel National Parks gaat bezoeken is het verstandig om een America the Beautiful pass te kopen voor $ 80,-- zie de voorwaarden hier: America the Beautiful - National Parks & Federal Recreational Lands Annual Pass | USGS Store Je kan hem kopen bij de ingang van je eerste NP etc.
Het is ook verstandig een cooler te kopen in de USA. Je gaat door gebieden die tot de heetste ter wereld behoren bv Death Valley, maar ook in Vegas, Palm Springs etc zal het erg heet zijn.
Voor het verblijf in San Francisco ben ik een voorstander van een aaneengesloten periode liefst aan het eind van de reis. Je kunt dan de auto inleveren en met het openbaar vervoer gaan. Parkeren in SF is duur en het OV is goed. Als je bij het vliegveld (SFO) logeert en de auto ophaalt bij een verhuurbedrijf daar is het al een gemakkelijke (4-5 uur) rit naar Yosemite.
Ik zal je 2 mogelijk routes geven. De een is rustiger, de ander druk
Aankomst SF
Auto huren (of al de vorige dag) en dan naar Yosemite (via 120)
3 Yosemite.
Yosemite via Tioga Pass naar Lee Vinig. Bezoek Bodie en Mono Lake.
Lee Vining via Lone Pine naar Death Valley. De hoogste temp ooit in DV gemeten is 138F. Je kan temps tot 50C verwachten, in de schaduw…
Death Valley naar Las Vegas
7 en 8: Las Vegas
Las Vegas naar Grand Canyon NP
GCNP
GCNP naar Sedona
Sedona
Sedona naar Palm Springs (of door naar LA)
14 en 15: LA
16: LA-Santa Barbara-Cambria
Hearst Castle, hw1 via Big Sur and Point Lobos naar Monterey
18: Monterey naar SF. Auto inleveren.
19 en 20: San Francisco
Naar huis.
De andere route is drukker maar je ziet meer National Parks.
Dag 1: SF
SF-Yosemite
Yosemite
Yosemite naar Lone Pine
Lone Pine naar Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas naar Zion
Zion
Zion naar Bryce
Bryce naar Page
11: Page
Page naar GCNP.
GCNP en naar Kingman via R66
Kingman-Los Angeles
15 en 16: LA
LA naar Cambria
Cambria naar San Francisco
19 en 20: San Francisco
21: Naar huis, je volgende reis vast in het vliegtuig plannen
Je kan de routes natuurlijk ook omdraaien, of beginnen/eindigen in Los Angeles.
HTH
Yeehaw
De reden wat San Francisco opgesplitst is dat we hadden gelezen dat je een dag moet wachten na de vlucht voordat je een auto mee krijgt.
En we willen zeker op tijd zijn voor de terugreis, daarom zijn we dan een dag eerder al in San Francisco. Kunnen we dan bezichtigen wat we aan het begin nog niet hadden gezien.
Bedankt voor de routes, we zullen eens gaan bekijken met het groepje wat we allemaal willen zien en welke route dan het meest geschikt is.
Nog een vraagje, waar kunnen we een overzicht/boekje/brochure vinden van hotels en motels op de route? Ik weet niet of dit bestaat, maar zou wel handig kunnen zijn.
Weet ook niet zeker of dit wel iets is, aangezien we eigenlijk van plan waren niet veel te plannen van te voren. Want als het ons ergens bevalt, blijven we langer dan gepland. Als het niet bevalt gaan we eerder weg. Weet niet of dit veel problemen kan geven als je al gereserveerd zou hebben. Heb ondertussen wel begrepen dat je voor Las Vegas het beste al van te voren moet reserveren.
Alleen als je met een RV (camper) gaat moet je eerst overnachten. Dat geldt niet voor een auto. Ook niet voor een minivan oftewel een MPV
Voor Las Vegas kan je, zeker buiten het weekend, rustig zonder te reserveren gaan, zeker in de zomer maar voor alle meeste andere plaatsen zou ik reserveren. Voorkom teleurstellingen. Als alles volzit heb je een probleem. Je kan natuurlijk ook gaan kamperen maar zelfs dan zal je in Yosemite moeilijk aan een campground kunnen komen.
Voor hotels kan je naar reviews zoeken op www.tripadvisor.com Trouwens, als je daar vragen gaat stellen kom je mij vanzelf weer tegen.
Hoi Remko,
Tussen Kingman en LA ligt ook nog Joshua Tree Park om eventueel doorheen te rijden. Kun je meteen door Palm Springs door naar LA.
Overigens is de Grand Canyon van 3 kanten te bekijken: Noord - hoog en stijl, Zuid - de meest toeristische maar wel spectaculair en West - beheerd door Indianen (Natives eigenlijk). Daar ligt een glazen plateau boven de canyon waar je op kan en als je daar een helicoptervlucht doet land je ook bij de rivier en maak je een boottochtje. De canyon zelf is daar iets minder spectaculair.
Goede reis
Jolanda
Ik vind je route richting Las Vegas vrij optimistisch,
in de periode dat je gaat is het vreselijk warm daar, en je hebt het over een afstand van bijna 1000km.
Wat Yeehaw aangeeft over de koeler is zeker waar, vergeet niet ruim water mee te nemen voor dit stuk, per dag rekenen op zo’n 2-3 liter per persoon. Beter mee verlegen dan om verlegen.
De koeler kun je trouwens vrij simpel oplossen, koop een piepschuim koeler van ruim formaat bij bv. Walmart (10,- of minder), bewaar de zak waar-ie in zit, en doe deze aan de binnenkant tegen het t.z.t. misschien doorlekken. Neem van huis 2 washandjes mee, voor in de koeler.
Je kunt bij vrijwel elk tankstation los ijs kopen, dat mik je 's-morgens in de koeler, hele dag koel drinken, en de hele dag koude washandjes voor op je gezicht…
Vergeet niet, dat het in SF onbenullig druk is als je naar Alcatraz wilt,
en vergeet niet met de ketting-tram (cable car) te rijden, je komt overal met dit antieke museum spul.
Ik kan je nu al zeggen dat de USA een prachtig land is, met vriendelijke, behulpzame mensen. Zeker een plezier om er te rijden, zelfs dwars door grote steden zoals LA, San Diego, San Francisco, Las Vegas.