Reis in het westen

Hallo,

Zou iemand mij willen helpen met de reis naar Amerika. Wij gaan op 20-07 weg en komen op 11-08 smorgens terug. Dus 21 dagen.

Wij dachten zelf zo: (geen idee of dit te doen is of niet, of het te ver is, en of dit allemaal de moeite is om te bekijken, en wat er allemaal in de plaatsten te bekijken valt, graag tips!!)

1. Amsterdam - San Francisco
  2. San Francisco (Chinatown, Golden gate bridge, fisherman’s wharf)
  3. San Francisco (Alcatraz)
  4. San Francisco - Yosemite (4u + 15 min rijden zonder stops)
  5. Yosemite - Sequioa (4u + 15 min rijden zonder stops)
  6. Sequioa - Ridgecrest (5u rijden zonder stops), deze plaats gekozen omdat het anders te ver is
  7. Ridgecrest door Death valley naar Las vegas (6u rijden zonder stops)
  8. Las vegas
  9. Las vegas; Lake mead + Hooverdam
  10. Las Vegas - Zion NP (3u + 15min rijden zonder stops)
  11. Zion NP - Bryce Canyon (4u + 15 min rijden zonder stops)
  12. BCNP - Page (4u rijden zonder stops)
  13. Page - Grand Canyon (3u + 45 min zonder stops)
  14. GCNP - Yuma (7u zonder stops)
  15. Yuma - San Diego (2u + 45 min zonder stops) (Zoo)
  16. San Diego (Seaworld)
  17. San Diego - Los Angeles (2u zonder stops) Walk of Fame + Hollywood
  18. Los angeles (Universal Studios)
  19. Los Angeles (Beverly Hills)
  20. Los angeles (strand)
    21 Los Angeles - Amsterdam

Ik heb de tijden berekent via googlemaps.nl, kan misschien wat afwijken, maar dit is het ongeveer!!
Is deze reis te doen? We moeten wel veel rijden, maar dit vinden we allebeide erg leuk. Verder hebben we alle NP 1 dag, dit vinden wij lang genoeg. De grotere plaatsen hebben we wat langer gedaan.

Ik hoor graag of deze reis te doen is, en of jullie nog tips hebben waar we aan moeten denken, of wat er nog meer te zien is.

Groetjes Joanne Wilbers :zon02:

Hi Joanne.
Om te beginnen zou ik zo snel mogelijk reserveringen maken.
Ipv Sequoia NP zou ik na Yosemite NP Tioga Pass rijden, dan naar Lone Pine om te overnachten. Genoeg te zien onderweg. Sequoia is prachtig hoor maar voordat je door het park hebt gereden (en stops hebt gemaakt) ben je al gauw 8 uur onderweg als je bv in Three Rivers zou overnachten. Van Three Rivers kan je wel in een dag naar Death Valley NP. Ridgecrest is niet moeders mooiste maar heeft genoeg hotels. DV zou ik ook reserveren www.xanterra.com In DV is ook heel wat te zien en dit NP verdient meer dan alleen er doorheen te rijden.
Ipv Hoover Dam kan je in Page ook Glen Canyon Dam bezoeken. Die is net zo groot, goedkoper, betere uitzichten en gemakkelijker parkeren.
Las Vegas naar Zion is 3 uur rijden maar je kan ook via Lake mead (northshore drive) en Valley of Fire SP rijden. Neemt uren langer.
Zion naar Bryce is 2 uur, maar met de stops onderweg (bv Red Canyon) neemt het langer.
Bryce-Page is 3 uur.
Page-GC Village is 2.5 uur maar zal veel langer nemen met de stops bij Desert View en langs east rim.
Waarom wil je via Yuma? Daar is echt niet veel te zien en het is nog een omweg ook. Snelste weg is az64-I40 en I15 naar San Diego. Reken op 8-9 uur rijden afhankelijk van traffic en hoe hard je rijdt (max 75mph in Az en 70 mph in Ca.)
Deze reis is zeker te doen in 21 dagen.
Yeehaw

Hoi,

Schijnt dat yeehaw zo’n beetje dezelfde plannen heeft als ons gezin.
Wij willen ongeveer dezelfde route gaan doen alleen een paar dagen later Vertrek 2-4 aug, terug ca. 27 aug.
Wat mij in de USA sectie opvalt, Ik lees regelmatig nu al reserveren.
Is dit werkelijk nodig of kun je een beetje buiten de NP makkelijk een kamer krijgen. Ik hou van een beetje vrijheid en wil mij liever niet te ver op voorhand vastleggen. Nadeel is dat we met 5en zijn.

Andere vraag heeft iemand een goed adres voor huurwagens?

Wim

Reserveren of niet. Als je niet reserveert die tijd van het jaar zou je wel eens lang op zoek kunnen gaan naar andere locaties. Voorbeeldje: Wij reizen altijd buiten het seizoen en reserveren niets. Dus kwamen we eind september aan in Bluff. Een klein plaatsje met 3 hotels en niet een toeristenbestemming. Bleek dat er een of ander festival was. Alles vol. Nou ja, wij volgen geen bepaalde route dus reden we door naar Cortez in Colorado, daar is altijd plaats. Wel 1.5 uur rijden. Stel dat je naar GC wil zonder reservering. Alles vol, ook in Tusayan. Dan moet je dus een uur rijden naar bv Williams. Ik heb ook een hekel aan reserveren maar ken wel ongeveer alle locaties in die omgeving en weet waar naar toe te gaan bij calamiteiten. Als je deze kennis niet hebt, zou ik, zeker in de drukke gebieden, in augustus reserveren. Als je gaat “wingen” zorg dan uiterlijk 4 pm bij het hotel te zijn, dan heb je de meeste kans dat er nog plaats is. Of ga de dag voor vertrek het internet op en reserveer on line. Doen wij ook wel eens.
Yeehaw

Huurauto’'s. Wij huren altijd vanuit Nederland. Je kan deze site eens proberen: www.usareisen.de Wij huren de auto meestal bij Hotelplan.