Rondreis Californië

Ik heb een roadtrip in gedachte om van New York naar San Fransico te rijden. Ik heb hier een maand de tijd voor en reis dan kort gezegt via:

New York - Washington D.C. - Cleveland
Detroit - Chicago - St. Louis - Kansas City
Denver - Las Vegas - Los Angeles -San Fransisco

Dit komt ongeveer neer op 4000 mijl. Ik vroeg mij af of dit niet te veel is in 1 maand. De reis duur is ongeveer 72 uur, maar dat geeft een erg vertekend beeld geloof ik.

Iemand ervaring met deze route?
Is dit te lang? En zo ja, wat zou ik beter anders kunnen doen?

Alvast bedankt!

Welke tijd van het jaar wil je gaan. Auto huren?

Wil straks in april al weggaan. Heb bij nader onderzoek besloten om alleen California aan te doen.

In San Fransisco wil ik een autohuren en dan doorreizen naar Los Angeles.

Een auto huur je het best vanuit Europa. Dan zijn de verzekeringen in orde. Een belangrijk punt. Ben je ouder dan 25? Wil je een maand in het SW rondrijden. Enige voorbereiding zou ik toch wel willen aanraden.
Yeehaw

Ben 25 jaar. Dat scheelt mij in veel gevallen een boel geld met de autohuur heb ik begrepen.

Heb mijn reis nu ook uitgestippeld:

San francisco
Modesto
Yosemite park
Death Valley
Las Vegas
Grand Canyon
Las Vegas
Palm Springs
San Diego
Los Angeles
San Luis Obispo
Cambria
Santa Cruz
San francisco

Dit lijkt mij goed te doen in iets meer dan 3 weken?

Zeker goed te doen. BV:

  1. Arr SF
    2,3: SF
  2. naar Yosemite (reservering nodig)
  3. Yosemite
  4. Je kan niet over Tioga pass dus zuid van de Sierras via Bakersfield. probeer to Ridgecrest te komen.
    7, Naar Death Valley NP (reserveren)
  5. Naar Las Vegas
    9, Las Vegas
  6. Naar GCNP south rim (Reserveren)
  7. GCNP en naar Sedona
  8. Sedona ( www.visitsedona.com )
  9. Naar Palm Springs (kan ook in een dag naar SD)
  10. Naar San Diego
  11. San Diego
  12. San Diego-LA
  13. LA
  14. La naar Cambria
  15. Cambria naar Monterey (houd er rekening mee dat de kustweg zeker tot 16 april zal zijn gesloten ivm met landslides bij Big Sur)
  16. naar SF
  17. Naar huis.
    Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden maar ik heb min of meer jouw route aangehouden.
    Mooie reis!
    Yeehaw

Dank je wel, Yeehaw!

Heb zojuist mijn ticket geboekt

Gefeliciteerd!

Waar heb je die geboekt als ik vragen mag?

Ik heb nog geen goedkope aanbieder kunnen vinden.
Wil in augustus vertrekken.

Via cheaptickets.nl en skyscanner.com heb ik gekeken naar de goedkoopste aanbieder en vliegtijden vergeleken.

Bij deze websites worden vrijwel alle vluchten opgespoord met duidelijke prijsvergelijkingen.

succes :smiley:

hoeveel km. zou je per dag moeten rijden om in 4 weken van ny naar san francisco te rijden ?? wij hebben als gezin ook deze reis in gedachten (niet dit jaar) maar bij touroperators zie je toch vaak 500 a 600 km. per dag in 3 weken, lijkt me toch zonde. Wat voor onderdak kies je voor als ik vragen mag ??

juist door het aantal kilometers heb ik besloten alleen california te doen. Zit op dit moment in San Francisco. Heel erg mooie stad!

dat klinkt goed… ga je je aan het schema houden wat ik hierboven gelezen heb ? ben benieuwd naar je ervaringen. Heel veel plezier in ieder geval.

Is deze afgesloten dan?

Ik wil in augustus vanaf de kant van Mamoth Lakes over de Tiogga Pass rijden en dan aan de west-kant de vallei in rijden. Is dat nog wel mogelijk dan?

grtn

Tioga Pass is in de winter gesloten. Dit jaar is een zwaar sneeuwjaar (178%) dus de verwachting is dat hij niet voor mid juni opengaat maar dat weet je maar nooit, In Augustus is hij zeker geopend en het is een goed idee om van Mammoth Lakes naar Yosemite te rijden. De rit oost-west is 'smorgens de mooiste maar vergeet niet even te stoppen bij Mono Lake. Ook de June Lake loop daarvoor is erg mooi en je hebt ook nog Bodie Ghosttown. Bodie neemt een hoop tijd van Lee Vining en weer terug.
Yeehaw

@Marjan42. Misschien beter om een nieuw topic te openen. Welke tijd van het jaar wil je gaan? Hoe oud zijn de kinderen? Auto? RV? Interesses? Wandelen? Zitten in die 4 weken ook de bezoeken aan NY en SF? etc etc.
Yeehaw

Zit nu in vegas. Van yosemite naar ridgecrest is een heel lelijk stukje california. Was van plan die rit in 2en te delen, maar fresno is een plaats waar je niet wil overnachyen. Ditzelfde geldt voor Bakersfield! Daarna wordt het snel beter. Ridgecrest is een eind rijden vanaf yosemite, maar zou het zeker doen. En genoeg slaapplaatsrn. Ik heb de ecobolodge gepakt, 70 dollar voor een nacht. Boven mn budget, maar was het rijden zo zat dat ik de eerste de beste heb gedaan. Handig is om vantevoren op booking.com te kijken en te reserveren. Vandaag nog een dag las vegas en morgen naar de grand canyon.