Beste forumleden,
waarschijnlijk zal ik niet de eerste zijn die een dergelijke oproep doe, maar een vriend en ik willen volgend jaar september een (auto) rondreis maken door o.a. california.
Welke steden, en bezienswaardigheden moeten we echt bezoeken en opnemen in ons programma?? We hebben onderstaande route bedacht:
Amsterdam Los Angeles
Los Angeles Hollywood
Santa Barbara San Simeon
San Simeon San Fransisco
San Fransisco Sacramento
Sacramento Las Vegas
Las Vegas Grand Canyon
Grand Canyon San Diego
San Diego Palm springs
Palm Spring Los angeles
Los Angeles Amsterdam
Missschien niet geheel onbelangrijk, we zijn beide in de twintig, en willen graag ook cultuur en dergelijke opsnuiven, maar dagen in museums en dergelijke is niet nodig!
Ik hoor het graag!
Alvst bedankt!
gr remco
Ik denk dat je het beste even goed kunt zoeken hier op het forum, er zijn al zoveel van dit soort vragen gesteld. En als je het de forumleden hier makkelijker wil maken, kan je het beste een route maken uitgestippeld per dag, zodat we kunnen zien hoe lang je ergens waar wilt blijven en hoeveel tijd je in totaal hebt.
Heb wel alvast een vraag, waarom willen jullie naar Sacramento en gaan jullie niet in plaats daarvan via Yosemite naar Las Vegas?
Grand Canyon San Diego
San Diego Palm springs
Palm Spring Los angeles
Als bovenstaande een route voorstel is zou ik even op de kaart kijken
Je bent daar namelijk heen en weer aan het rijden.
Net als Dutchgirl zeg ik lees je eens in bij anderen. Pak googlemaps erbij en stippel een route uit. Zet daarna de route per dag hier neer, en ik weet zeker dat je tips krijgt.
Het zou ook prettig zijn te weten hoe lang de reis zal zijn. Houd rekening met extra kosten voor autohuren onder 25 y/o
Ik ga er van de week goed voor zitten en onze precieze route uitstippelen…
Wat betreft de autohuur onder de 25 weten we, ik ben 27 :-).
Zal hier ook eens rondkijken en dergelijke en zodra ik onze route heb, zal ik deze posten.
GR remco en bedankt voro reacties
Nou we zijn er inprincipe uit.
DE route wordt als volgt:
Amsterdam San Fransisco 1
San Fransisco 2
San Fransisco Oakhorst 3 315
Oakhorst Death Valley 4 525
Death Valley Las Vegas 5 225
Las Vegas 6
Las Vegas Bryce Canyon 7 380
Bryce Canyon Page/ Lake Powell 8 270
Page/ Lake Powell 9
Page/ Lake Powell Kayenta 10 175
Kayenta Cortez 11 255
Cortez Grand Canyon 12 490
Grand Canyon 13
Grand Canyon Scottsdale 14 320
Scottsdale Palm Spring s 15 430
Palm Springs San Diego 16 280
San Diego 17
San Diego Los Angeles 18 190
Los Angeles 19
Los Angeles Santa Barbara 20 120
Santa Barbara Monterey/ Carmel 21 440
Monterey/ Carmel San Fransisco 22 200
San Fransisco Amsterdam 23
4615
zijn dit een beetje redelijk geschatte afstanden? En is deze route realistisch? Uiteraard willen we net zoals velen zoveel mogelijk zien, in afzienbare tijd.
Ik hoor graag alsnog jullie wijze raad en of opmerkingen!
gr
Mijn mening: Te veel in te weinig tijd.
Hier mijn opmerkingen
Amsterdam - San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco - Yosemite (Probeer accomedatie in Yosemite te vinden of anders bij El Portal, Oakhorst is 1,5 uur rijden vanaf de valley. Dit is zonde van je tijd)
Yosemite - Bishop (of een andere plaatst daar in de buurt)
Bishop - Death Valley (Oakhurst Death valley is 7 uur minimaal, door Yosemite en verder waar zoveel moois te zien is en je dus bijna geen tijd hebt om maar te stoppen of te wandelen)
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion
Zion - Bryce Canyon
Bryce Canyon Page/ Lake Powell
Page/ Lake Powell
Page/ Lake Powell Kayenta (niet in Kayenta gaan zitten, probeer iets bij Gouldings te vinden, duurder maar zoveel mooier)
Monument Valley - Grand Canyon
Grand Canyon - Needles (via route 66 en Oatman)
Needles - Palm Springs
Palm Springs - San Diego
San Diego
San Diego - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Santa Barbara (ik zou hier iets verder gaan zitten eventueel Cambria)
Cambria - Monterey
Monterey - San Fransisco
San Fransisco Amsterdam
Ik zou nog een dagje LA opofferen voor een volle dag Yosemite. Zoals je ziet heb ik Cortez en een volle dag Grand Canyon eruit gehaald. Het is maar een voorstel hoor, kijk zelf maar wat je er mee doet.
Ik begrijp dat je pas volgend jaar gaat. Dat geeft je de tijd om wat andere overnachtionsplaatsen te kiezen.
San Francisco scnrijf je met een c en Oakhusrt met een u.
Oakhusrt ligt niet gunstig voor Yosemite. Ik zou dichter bij gaan logeren.
Ook dan is het een nog heel stuk naar Death Valley en ik zou altijd de route via Tioga Pass en us395 kiezen.
Afstanden zijn in miles in de USA en belangrijker dan de miles is de tijd die je nodig hebt tussen de plaatsen.
Ik lees ook dat je geen tijd besteed in Zion. Onverstandig imo.
Kayenta zou niet mijn keus zijn. Probeer Monument Valley in Gouding’s Lodge of The View.
Cortze heeft weinig te bieden. Je wil waarschijnlijk naar Mesa Verde NP. Ik zou dan daar ook gaan overnachten in de Far View LOodge. Cortze naar Mesa Verde vic is nog een uur rijden.
Het is me ook niet duidelijk waarom je voor een nacht in Scottsdale wil gaan zitten. Sedona is op weg en anders kan je via R66 van GC naar Palm Springs rijden (gedeeltelijk).
Tussen LA en SF zou ik gaan overnachten in bv Cambria ipv Santa Barbara. Wat zijn je plannen voor Palm Springs? Je kan best van Phoenix naar San Diego in een dag.
Eigenlijk dus hetzelfde commentaar als Marenko. Haar route is een stuk beter dan wat je nu hebt gepland.
Yeehaw