Advies route Californië

In augustus willen wij een rondreis gaan maken van 3,5 week door Californie. Graag willen wij advies op onze route. Zijn de afstanden goed, is de tijdsindeling goed? Is het programma niet te vol gepropt? We zouden het leuk vinden om de reis af te sluiten met een paar dagen New York. Graag tips
Onze concept route:

1.  Brussel – San Diego

2. San Diego
  3. San Diego – Los Angeles 205 km
  4. Los Angeles – Santa maria
  5. Santa Maria – monterey
  6. Monterey
  7. Monterey – San Fransisco 200 km
  8. San Fransisco
  9. San Fransisco
  10. San Fransisco – Yosemithe 300 km
  11. Yosemithe NP
    12. Yosemithe – Sequoia (Visalia) 270 km
  12. Sequaia – Death Valley 575 km
  13. Death Valley - Las Vegas 240 km
  14. Las Vegas
  15. Las Vegas
  16. Las Vegas
  17. Las Vegas – Zion - Bryce
  18. Bryce - Grand Canyon met helikoptervlucht 460 km
  19. Grand Canyon – Vegas 450 km
  20. Vlucht Vegas – New York
  21. New York
  22. New York
  23. New York - Brussel

Hi Janneke, welkom op het forum.
Mooie reis! Ik neem aan dat je met een huurauto gaat. Eerlijk gezegd zou ik een sidetrip naar New York voor een andere reis bewaren en dan combineren met bv Boston, Philadelphia en vooral Washington maar dat is jouw beslissing natuurlijk. Die hele rondreis door het westen maken geeft net wat meer tijd.
Zoals we meer op de forums zien, begint de planning uitstekend and wordt de laatste week afgeraffeld. Er is ook zoveel te zien!
Probeer dit eens:
Dag 1/2: Vlucht en bezoek SD
Dag 3/4: Naar LA en verblijf
Dag 5: LA via Pacific coast hw via Santa Monica en Malibu naar Oxnard. Dan hw 1 via Santa Barbara en San Luis Obispo naar Cambria. Cambria’s Moonstone beach is heerlijk om te overnachten.
Dag 6: Bezoek aan Hearst Castle en hw1 via Big Sur, Point Lobos SR naar Carmel/Monterey.
Dag 7: Goed idee om een dag te blijven. Wellicht een whalewatch cruise, bezoek Monterey Bay aquarium, Cannery Row en misschien die 17 miles drive. Na Point Lobos zou je kunnen overwegen die 17 miles drive te laten voor wat hij is.
Dag 8 en 9: San Francisco.
Dag 10: San Francisco naar Yosemite NP
Dag 11: Yosemite NP
Dag 12: Ipv naar Sequoia NP zou ik nu Tioga Pass rd rijden naar Lee Vining. Bezoek Mono Lake (en misschien nog Bodie ghosttown maar reken dan op ca. 3 uur extra) en via June Lake loop naar Bishop en naar Lone Pine aan de foot van Mount Whitney.
Dag 13: Ik ben een grote fan van Death Valley. Menigmaal geweest maar altijd in de herfst of in het voorjaar. DV is extreem heet, heetste plek op aarde zo’n beetje. Als je daar tegen kan zou ik zeker een nacht blijven. Je hebt dan de tijd om deze dag eea te zien. Hotels in Furnace Creek en Stovepipe Wells.
Dag 14: Van Death Valley naar Zion NP. Ongeveer 5 uur rijden. Ik zou Las Vegas tot het eind van je vakantie bewaren.
Dag 15: Zion NP. Maak niet de fout Zion en Bryce te snel te doen. Daar heeft menigeen al spijt van gekregen.
Dag 16: Zion naar Bryce. Overnachting Bryce.
Dag 17: Bryce naar Page. Als je wil kan ik daar nog meer details voor geven. Diverse routes zoals us89 en us89A
Dag 18: Page. Antelope Canyon, Horseshoebend overlook, Lake Powell, Glen Canyon Dam etc
Dag 19: Naar GCNP. Stop in Cameron bij de Trading Post. En neem je tijd voor east rim naar GC VIllage.
Dag 20: Na al deze wonderen die je al gezien hebt zou ik niet meer dan 1 nacht aan de rim blijven. Een heliflight kan het best 's morgens gedaan worden. Dan in de middag naar Las Vegas (5 uur rijden)
Day 21,22,23: Las Vegas
Dag 24: Terug naar Brussel.
Er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden en details maar deze route is min of meer ontspannen. resevering voor vooral Yosemite en Grand Canyon zou je nu al moeten maken. Ik heb plaatsen als Valley of Fire, Monument Valley en Sedona nog buiten beschouwing gelaten maar die zijn ook meer dan de moeite waard. 4 nachten Las Vegas zou voor ons te lang zijn maar anderen kunnen er wel een week of langer blijven. Als New York een must is moet je de route aanpassen natuurlijk. Is ook wel een oplossing voor te vinden;)
Hth
Yeehaw

Hallo Yeehaw,

Heel erg bedankt voor het advies. Er zitten goede tips bij. We hebben jou route bijna geheel overgenomen. Dan weten we ook dat de afstanden niet te groot zijn. We gaan inderdaad met een huurauto. We hebben besloten om New York voor een andere reis te bewaren. Ook omdat de vliegtickets tegenwoordig niet meer zo duur zijn en het ons meer ruimte geeft.
Je gaf aan om naar het Antelope canyon te gaan. Ik heb dit opgezocht via google. Het lijkt me prachtig!! Zion en Bryce doen we toch op 2 dagen. En 1 dag LA halen we uit de route en pakken we extra in SF. Doordat we Las Vega’s tot het laatste bewaren kunnen we denk ik ook onze huurauto eerder inleveren. Die zullen we daar niet meer nodig hebben. We gaan in augustus. Is het aan te raden alle hotels vanuit nederland te reserveren of kunnen we in het hoogseizoen ook op de bonnefooi gaan? We hoeven niet perse te overnachten in de parken. We wilden wel de 1e nacht boeken en Las Vegas.

Nogmaals dank! Janneke.

Hi
Je zegt het zelf al, het is hoogseizoen en je gaat een aantal populaire plaatsen bezoeken en velen volgen dezelfde route. Ik zou reserveren als ik jou was. That said, wij reserveren nooit maar gaan dan ook nooit in het hoogseizoen en weten na al die jaren ook waar naar toe te gaan als het eens vol zit. Stel dat Page (Antelope Canyon) geen vacancies heeft, en dat gebeurt regelmatig, dan is er geen enkele andere plaats dichtbij om te overnachten. Als je besluit om niet te reserveren zorg dan in ieder geval dat je voor 4pm een hotel hebt.
Yeehaw

Voor het stuk Vegas, Zion, Bryce, Grand Canyon en terug naar Vegas heb je zeker een dag langer nodig denk ik.
Bij Zion en zeker Bryce moet je echt even de tijd nemen om een wandeling te maken om een goede indruk te krijgen.

Een tip die wij ook kregen, als je Alcatraz wilt bezoeken kun je dat beter vooraf in Nederland reserveren. Wij reserveren nooit iets en doen bijna alles op de bonnefooi. Dus we waren blij dat we dit wisten. Een stel uit Groot-Brittannië dat we hadden ontmoet hadden geen tickets en kregen te horen dat het voor een week volgeboekt was.

Een hele mooie reis toegewenst!

Wij willen eind deze maand een reis door west amerika maken. Maar eigenlijk ook veel uitrusten van een jaar hard werken. Wie kent een mooi hotel of lodge of resort aan zee in de buurt van San Francisco om zo’n 4 nachtjes te verblijven? Lekker langs de pasific struinen en boeken lezen. En wie heeft tips voor een rondreis daarna, easy does it (dus niet elke dag in de auto maar houd wel van sportieve activiteiten), van zo’n 14 dagen. En dan weer lekker aan zee 4 of 5 nachtjes bijkomen… Ben benieuwd!!

Julia, welkom op het forum
Dit is een oude post. Best is om een nieuwe te openen.

Bedankt, ik ben net nieuw. En heb nog niet zo goed in de gaten waar ik mijn vraag moet posten. Maar je hebt gelijk, ik dacht al dat t niet klopte. Groetjes:wereld: