Tips zijn welkom

Hallo,

Wij gaan binnenkort naar de US. Wij hebben onderstaande route uitgestippeld na veel speurwerk hier op het forum en alles is geboekt. Wij willen lekker rustig aandoen, dus vandaar onderstaande route.

Hebben mensen nog tips met betrekken van bezienswaardigheden die je echt gezien MOET hebben als we er zijn? En stel we rijden van bestemming A naar B, zijn er suggesties hoe je erheen rijd. Alles is welkom.

Huis –> San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco –>Montery
5. Montery–> Morro Bay
6. Morro Bay–> Los Angeles
7. Los Angeles
8. Los Angeles
9. Los Angeles–>Joshua Tree
10. Joshua Tree –>Sedona
11. Sedona
12. Sedona –> Grand Canyon South Rim
13. Grand Canyon South Rim
14. Grand Canyon South Rim –> Monument Valley
15. Monument Valley –> Page
16. Page
17. Page –> Bryce
18. Bryce –> Zion
19. Zion
20. Zion –> Las Vegas via Valley of Fire SP
21. Las Vegas
22. Las Vegas –> Lone Pine via Death Valley
23. Lone Pine –> Yosemite via Tioga Pass
24. Yosemite
25. Yosemite –> San Francisco
26. San Francisco –> Huis.

Alvast bedankt

Hi
Je hebt je huiswerk gedaan! Prima route. Welke tijd van het jaar ga je?
Wat een must see is is voor iedereen anders. Wij gaan bv graag naar “quirky” plaatsen. www.roadsideamerica.com
Voor een bezoek aan San Francisco. Geheel persoonlijk eindig ik liever in SF voor een langer verblijf dan er in te beginnen. A/p hotel bij SFO, auto ophalen en dan de volgende dag meteen naar Monterey. Lekker relaxen aan het eind van de vakantie maar ook hierin zijn we allemaal anders.
Tussen Joshua Tree en Sedona neem I10 en dan de west loop 101 rond Phoenix naar I17 en dan 179 naar Sedona. Op de kaart lijkt via Prescott een kortere route maar dat is hij niet. Voor Prescott ga je de bergen in en tussen Prescott en Jerome zijn nog veel meer bergen.
Er zijn diverse plaatsen waar je een reservering nodig hebt bv GC, Monument Valley en Yosemite. Heb je die al gemaakt?
Yeehaw

Wij vertrekken in Augustus en hebben alles al geboekt/gereserveerd. Enkel bij Yosemite niet in het park. Wij beginnen in SF omdat wij na vliegen altijd even moeten bijtanken.

Die webiste is trouwens erg handig. Heb je verder nog tips mbt de te rijden route of bezienswaardigheden?

Zal er een paar geven: (Zijn er nog veel meer…)

1. Santa Cruz Boardwalk en Mystery Spot
  2. Tussen Monterey en Morro Bay: Point Lobos SR, Elephant Seals bij San Simeon, Hearst Castle. Morro Rock en heel erg quirky: Nitt Witt Ridge Cambria
  3. Pacific Coast hw tussen Oxnard en Santa Monica via Malibu. Uitkijken of je Pamela Anderson nog ziet. Mulholland drive vanaf Malibu. Santa Monica en Venice. Getty Museum, LaBrea Tarpits, Watts Tower (alleen overdag en niet met openbaar vervoer).
    4: Wigwam hotel Rialto, Cabazon voor de Outlet mall, Aerial Tramway Palm Springs. Murals Twentynine Palms, General Patton Museum, Quartzside (hier tanken ipv in Ca. ). Rock Springs Cafe off I17 @ exit 242
    Sedona: Sunset vanaf Airport Rd (leuk hotel hier, Sky Ranch Lodge.) Slide Rock, Chapel of the Holy Cross etc etc. Eten bij Cowboy Club. Jeep Tour.
    Flagstaff: Museum of Northern Arziona. Valle: De grote Fred Flintstone bij Bed Rock City.
  4. Cameron Trading Post in Cameron. Code Talkers exhibit in Kayenta (voor de liefhebber). Foto’s maken vanaf milemarker 13 in de richting van Mexican Hat off us 163
  5. Page: Antelope Canyons, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam, Lake Powell boottocht. Toadstool Hoodoos, Paria Movie set richting Kanab. The Wave (permits nodig en het neemt een extra dag) Best Friends Animal Society bij Kanab. Red Canyon voor Bryce.
  6. Richting Zion: Checkerboard Mesa, Canyon Overlook Trail. Voorbij Zion: Grafton ghosttown. St. George: Snow Canyon SP, Dinosaur site in east St. George. Arizona Strip (I15)
    Ok ik stop er even mee want er is nog een lange lijst tussen Las Vegas en Yosemite vooral in Death Valley.
    Zoals ik al zei, nog veel meer. Ik haal dit uit de “top of my head” maar vergeet uiteraard ook veel…
    Yeehaw

Thanks Yeehaw,

Haha, “top of my head”. Ik doe het je niet na. Ik ga deze dingen eens bekijken en dan zal het het vast meegenomen worden in de dingen die we gaan bekijken.

Als er nog mensen zijn met meer tips, hoor ik het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag.

In Page, hoe kon ik hem vergeten, we doen hem zelf in oktober: www.raftthecanyon.com

Even een vraag, is het mogelijk de cottonwood canyon weg te volgen naar Bryce toe van page?

Wij hebben Cottonwood rd gereden met een Ford Thunderbird zo’n 20 jaar geleden. Wisten wij veel… maar het liep goed af. Daarna hebben we hem nog met een SUV gereden. Nooit rijden na regen of bij de minste kans op regen. Altijd informeren hoe de weg er bij ligt bij het visitor center in Page of bij het Big Water visitor center voor GSENM. Je bent niet verzekerd als je off road gaat rijden en in tijd neemt het langer tussen Page en Bryce dan via us89 en ut12. Je verhuurbedrijf staat het dus niet toe.
Yeehaw

Onderstaande hebben we ongeveer in gedachten, graag hoor ik feedback of suggesties.

1. Huis –> San Francisco
    Arriveren in de avond rond 19:00 Suggesties om ’s avond nog iets te doen?

2. San Francisco
    49 Mile Scenic Route om alles te zien, indien we iets zien dat we graag verder willen zien, kan dit, omdat we in downtown SF overnachten.

3. San Francisco
    Alcatraz, Pier 39, winkelen union square.

4. San Francisco –>Monterey
    Via Mystery Spot naar Santa Cruz boardwalk dan naar Monterey, voor de 17 mile

5. Monterey–> Morro Bay
    Point Lobos, Elephant Seal bij San Simeon, Nitt Witt Ridge Cambria, Hearths Castle, Morro Rock

6. Morro Bay–> Los Angeles
    Morro bay Summer street faire, Pacific Coast high way tussen Oxnard and Santa Monica via Malibu. Mulholland highway & Drive vanaf Malibu, indien er tijd is, Santa Monica Beach of Venice Beach

7. Los Angeles
    Venice Beach om wakker te worden, Beverly Hills, LaBrea Tarpits, Walk of Fame, suggesties voor een uitgestippelde route om alles te zien horen we graag.

8. Los Angeles
    Universal Studios

9. Los Angeles–> Palm Springs
    Cabazon Outlet mall, palm springs desert hot springs dan via Twenty Nine Palms en Joshua’s Tree NP (suggesties voor absolute mustsee?) naar Palm Springs. Aerial Tramway dine en ride.

10. Palm Springs –>Sedona
    General Patton Museum, dan naar Quartzside door naar Sedona, nog stops die wij absoluut zouden moeten maken?

11. Sedona
    Verde Valley Loop
    • Camp Verde
    • Jerome
    • Cottonwood
    • Clarkdale
    • Tuzigoot National Monument
    • Montezuma Castle National Monument & Montezuma Well
    • Tlaquepaque Commercial Center

12. Sedona –> Grand Canyon South Rim (Tusayan)
    Slide Rock SP, Walnut Canyon National Monument, Meteo Crater, Sunset Volcano Crater, Grand Canyon. Suggesties om wat weg te laten of juist iets vergeten?

13. Grand Canyon South Rim
    Raften in GC of guided tour

14. Tusayan –> Kayente
    Cameron trading center, Monument Valley, en weer terug naar Kayente. Suggesties wederom welkom

15. Kayente –> Page
    Suggesties voor een leuke route?

16. Page
    Horseshoe bend, Lake Powel, hover dam, Antilope canyon. Deel van dit zou ik bij dag 15 willen doen, om lekker relaxt te kunnen rijden/bezoeken.

17. Page –> Bryce
    Zou graag de Cottonroad willen volgen, lijkt me supermooi, zal even informeren bij visitor center. Indien niet mogelijk, suggesties zijn weer welkom. Shuttles naar diversen.

18. Bryce –>Springdale
    Scenic route?

19. Springdale
    Zion bezoeken met shuttles

20. Springdale –> Las Vegas
    Via Grafton naar Valley of Fire SP en lake mead

21. Las Vegas
    Las Vegas Strip, show bijwonen.

22. Las Vegas –> Death Valley
    Suggesties?

23. Death Valley –> Mammoth Lakes
    Wij verblijven in Furnace Creek Ranch, Suggesties voor een route?

24. Mammoth Lakes –>Oakhurst
    Via Tioga pass, Yosemite bezoeken

25. Oakhurst –> San Francisco
    Yosemite bezoeken en dan naar SF, auto inleveren.

26. San Francisco –> Huis.