Route west USA vanaf San Francisco

Op 8 juni/1 juli vliegen we met z’n tweeen naar/van San Francisco/Adam. We willen een rondreis maken en hebben van een reisbureau een voorstel gekregen, waarbij ik mij afvraag of we niet te veel willen zien. Zitten we straks niet hele dagen in de auto en blijft er wel tijd over om wat wandelingen te maken? Graag wat commentaar en/of tips.

1 vertrek A’dam/aankomst SF
2 SF
3 Monterey
4 San Luis Obispo
5 Sequoia
6 Bakersfield
7 Las Vegas
8 Grand Canyon (south entrance)
9 Page
10 Monument valley
11 Mesa Verde
12 Moab
13 Moab
14 Capitol Reef
15 Bryce Canyon
16 Zion
17 Las Vegas
18 Death Valley
19 Mammoth Lakes
20 Yosemite
21 SF
22 SF
23 vlucht A’dam
24 aankomst A’dam

Hi
Kijk, je gaat een schitterende route maken en ik zal de laatste zijn om te zeggen dat deze route niet mogelijk is maar als jullie toegewijde wandelaars zijn zal je daarvoor niet al te veel tijd hebben. In Zion bv kan je heel veel wandelingen maken www.nps.gov/zion en dat geldt voor veel meer plaatsen (Capitol Reef, Yosemite, Seki ). Eigenlijk is je tijd voor Zion en Yosemite veel te kort. Wil je beslist naar Seki (Sequoia-Kings Canyon?
Je kan ook grote bomen zien in bv Mariposa Grove in Yosemite maar de grootste staat idd in Sequoia (Gen Sherman tree).
Als je niet opziet tegen een lange dag rijden kan je in een dag van Cambria Morro Bay of SLO naar Las Vegas rijden. Dit is een minder interessante rit. Je slaat Seki dan over.

1. Aankomst
  2. Naar Monterey
  3. Naar Cambria
  4. Naar Las Vegas
  5. Vegas
  6. Naar GCNP south rim
  7. Naar Page
  8. Page
  9. Page Monument Valley
  10. Monument Valley-Moab (via de Moki Dugway)
    11,12: Moab
  11. Moab-Capitol reef
  12. CR-Bryce
  13. Bryce-Zion
  14. Zion
  15. Zion-Death Valley
    18, DV-Mammoth Lakes/Lee Vining
  16. Lee Vining-Yosemite
  17. Yosemite
  18. Yosemite-San Francisco
  19. San Francisco
    Ik heb Seki, Mesa Verde en Lake Tahoe dus uit de route gelaten maar uiteraard moet je dat zelf beslissen.
    Een optie is om de dag na aankomst meteen naar Monterey te rijden en SF voor 2 dagen aan het eind van de reis te doen.
    Yeehaw