Rondje zuidwest Amerika vanuit SF

Wij gaan deze zomer met 2 dochters van 13 en 17 een rondje zuid-west Amerika maken. De vluchten zijn geboekt, verder nog niets.
Hieronder staat onze voorlopige route. Is dit een goede planning? Zijn dit goede plaatsen om te overnachten of hebben jullie betere ideeën? Graag tips over accommodatie! Ook graag tips over routes en bezienswaardigheden onderweg waar we de tijd voor kunnen nemen. Alles wat tussen haakjes met vraagtekens staat zijn de ideeën tot nu toe)
Ook de auto moet nog worden gehuurd. We denken aan een SUV via eautohuur of usareisen.de Hebben jullie daar misschien nog tips voor?

Onze voorlopige route is als volgt:

6-7 A’dam- Nw York
7-7 New York
8-7 New York
9-7 NY-SF: aankomst om 17.30 San Francisco
10-7 San Francisco (o.a bezoeken van Alcatraz)
11-7 San Francisco (auto ophalen)- Carmel/Monterey
12-7 Monterey- Morro bay
13-7 Morro Bay - L.A
14-7 L.A (UNiversal studios of liever een andere??)
15-7 LA-Kingman (route 66)
16-7 Kingman- GC
17-7 GC - Page (antilope Canyon?)
18-7 Page - Bryce
19-7 Bryce - Zion
20-7 Zion (The narrow trail?)
21-7 Zion- Las Vegas
22-7 Las Vegas
23-7 Las Vegas - Death Valley
24-7 Death Valley - Mammoth lake (of Mono lake of Bodie??)
25-7 Mammoth lake - Yosemite ((Sequoia?? of Kings canyon)
26-7 Yosemite
27-7 Yosemite - in de avond richting San FranciscoSF
28-7 14 uur airport SF - A’dam (aankomst 29-7)

Capitool reef en Monument Valley hebben we er bewust even uit gelaten omdat ik bang ben dat het anders erg veel wordt….of doe ik onszelf dan tekort??
Moet ik Sedona nog in de planning opnemen?

Je ziet: een heleboel vragen nog waar ik graag antwoorden op zou vinden.
Alvast bedankt voor alle hulp!
Annemarie

Hi
De route is prima (en het gebeurt niet dagelijks dat ik dat zeg…). Ik zou er niets meer uitlaten of toevoegen. Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk reserveringen gaat maken. Je komt in de drukste tijd van het jaar. Je kan ergens een dag winnen door in 2 dagen van Las Vegas naar Yosemite te rijden en dan te overnachten in Lone Pine of Bishop maar zoals je het nu hebt gepland heb je meer tijd voor DV en langs de Eastern Sierras. DV zal gloeiend heet zijn.
Yeehaw

Dank je Yeehaw voor je snelle reactie!

Een goede tip om Lone Pine tussen LV en Yosemite te doen, ik denk dat we die wel opvolgen. Zou je dan een extra dag Yosemite doen of ergens eerder die dag invullen? Ik vind het ook wel prettig om ergens meer dan 1 nacht te verblijven:)
Verder twijfel ik nog tussen een SUV en een minivan….we hebben natuurlijk aardig wat bagage met z’n vieren……
Ik ben blij dat de route nu zo goed als vast staat dus ik ga de komende dagen maar eens op zoek naar goede accommodaties! Ook daarvoor zijn nog tips welkom!
We hebben er heel veel zin in!
Groet,
Annemarie

Dag Annemarie

Wij hebben een groot deel van jullie reis vorig jaar in omgekeerde volgorde gedaan.
Een paar tips van mij:

14-7 L.A (UNiversal studios of liever een andere??) Wij zijn naar Six Flags geweest (kinderen 17 en 18 vonden dit geweldig! Veel unieke achtbanen)
15-7 LA-Kingman (route 66) Stelt weinig voor wij zijn van Williams naar LA gereden in 1 dag en deel route 66 genomen. Ga je niet de Grand Canyon bezoeken? Vanuit Williams via Grand Canyon naar Page zou ik doen.
16-7 Kingman- GC Stelt niets voor
17-7 GC - Page (antilope Canyon?) Zeker doen! Is geweldig mooi. Upper rond 12.00 uur nemen
18-7 Page - Bryce Erg mooi
19-7 Bryce - Zion
20-7 Zion (The narrow trail?) Schijn mooi te zijn, geen ervaring.
21-7 Zion- Las Vegas vooral 's avonds leuk over de strip lopen.
22-7 Las Vegas overdag veel te warm. Wij zijn overdag naar Valley of Fire en Hooverdam geweest
23-7 Las Vegas - Death Valley Niet in Death Valley overnachten. Alleen doorheen rijden en af en toe uitstappen doet je al ervaren hoe bijzonder het daar is. Maar veel te warm om te blijven. Reis van Las Vegas naar Mammoth Lake is in 1 dag goed te doen. Beter een extra dag nemen voor Bryce.
24-7 Death Valley - Mammoth lake (of Mono lake of Bodie??) Mono Lake, Body en Devils Postpile bij Mammoth Lake allemaal de moeite waard, maar teveel om op 1 dag te doen met ook nog de reis naar Yosemite. Dus ook hier zou je de extra dag kunnen nemen. Als je toch 1 ding wil kiezen zou ik voor Mono Lake gaan. Ligt bijna op de route naar Yosemite.
25-7 Mammoth lake - Yosemite ((Sequoia?? of Kings canyon) Sequoia!
26-7 Yosemite

Geniet van jullie vakantie. Het is geweldig mooi daar.

José
https://picasaweb.google.com/kleinluchtenbeld/Amerika2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKrBnZ-o8rfnVw&feat=directlink