he hallo allemaal
wij familie van 4 oudste 45 jongste 15 willen graag naar Amerika bv van oost naar west of anders om wekelijk geen idee er is zoveel wat we willen zien maar wat is leuk en haalbaar in max 21 dagen ???
he hallo allemaal
wij familie van 4 oudste 45 jongste 15 willen graag naar Amerika bv van oost naar west of anders om wekelijk geen idee er is zoveel wat we willen zien maar wat is leuk en haalbaar in max 21 dagen ???
Hi en welkom op het forum. Welke tijd van het jaar wil je gaan? 3 weken is niet lang voor een cross country trip. Wil je naar bv NY en dan vertrekken van Los Angeles of San Francisco? Zoveel mogelijkheden. Ikzelf prefereer oost naar west. Dan win je ook nog 3 uur voor tijdsverschi. Je info is wel erg beperkt. Ben je ooit eerder in de USA geweest?
Yeehaw
Volgens mij is er alleen in het westen al genoeg te zien om je maanden bezig te houden, ik zou me eerst daar eens op concentreren. Anders zit je echt alleen maar in de auto.
dank je voor de reactie. nee wij zijn nog niet eerder geweest en heb nu aldoor dat wat een leek weet zo goed als niets is er is zoveel nfo te zien en te weten weet niet waar te beginnen wij wilden in augustus gaan of is dit een heel ongunstige periode?
Ik zou me zeker concentreren op 1 van beide, ofwel het oosten ofwel het westen.
Wij hebben 2 jaar geleden 3,5 weken rond gereden door het zuidwesten van de US en dat was echt ongelooflijk hard de moeite! Er zijn daar zoveel mooie natuurparken te zien dat je daar alleen al makkelijk 3 weken mee rond krijgt!
Om je een idee te geven, dit was onze route:
San Francisco - Yosemite NP - Mammoth Lakes - Death Valley NP - Las Vegas - Zion NP - Bryce NP - Salt Lake City - Yellowstone NP - Grand Teton NP - Vernal - Moab (Arches NP en Canyonlands) - Monument Valley - Page (Antelope Canyon) - Grand Canyon - Laughlin - Palm Springs - LA. Dit was al een redelijk ambitieus programma maar we hebben het ons geen minuut beklaagd want het was een onvergetelijke ervaring. In 3 weken tijd kan je bv. dezelfde route doen maar dan zonder de omweg naar Yellowstone, je gaat dan van Bryce direct door naar Moab. Deze streek kan je gerust in augustus doen, wij hebben dit ook gedaan. Je moet wel tegen de warmte kunnen want bv. in Death Valley, Las Vegas en het woestijngebied (Moab en zo) is het wel zeer warm.
Rijden door die streek van Amerika is trouwens totaal niet te vergelijken met Europa: vaak moet je 200 à 300 km rechtdoor rijden en dan passeer je misschien 5 tegenliggers onderweg dus best wel ontspannend.
Kortom, als je aan natuur bent, raad ik zeker het westen aan!
Van het oosten heb ik enkel nog maar New York gedaan, een hele leuke stad maar je moet er toch een kleine week voor uit trekken als je ze goed gezien wil hebben. Ik heb wel al van mensen gehoord dat het er in augustus verschrikkelijk druk is, beter is denk ik om New York juist voor of na de grote vakantie te doen.
Best wel niet meer te lang twijfelen wat jullie gaan doen, de vluchten worden alleen maar duurder en zeker in augustus!
In augustus is het oosten heet en luchtvochtig en kansen op hurricanes. Het SW zal heel heet zijn in de deserts en bv in Las Vegas maar minder langs de kust en in plaatsen als Yosemite. In augustus zijn de vluchtprijzen meestal hoger en het zal druk zijn omdat ook de Americanen vakantie hebben. Ik zou voor een eerste reis ook aanraden om een rondje in het SW te maken. Dat kan bv vanaf San Francisco of Los Angeles. In SF heb je geen auto nodig dus dat scheelt weer. Je zal wel reserveringen moeten maken in het hoogseizoen vooral in de National Parks en langs Pacific Coast.
Ik zou je aanraden eens wat reisgidsen te bekijken, bijvoorbeeld een Lonely Planet of Capitool gids.
Lonely Planet heeft altijd routesuggesties voorin, voor bijvoorbeeld 2 weken, 3 weken, 3 maanden…
Ook lees je dan alles over accommodatie, kosten, bezienswaardigheden.
En kijk eens in reisblogs van anderen op www.waarbenjij.nu, vul eens bij ‘Zoek’ in ‘3 weken Amerika’ of zo.
Er zijn vast ook aanbieders van georganiseerde autoreizen waarbij het rondje al vastligt en de hotels al geboekt zijn, even googlen.
En vraag eens rond onder je vrienden, veel mensen hebben dat zuidwesten al eens gedaan. (Daarom weet ik dat dat zo mooi is en makkelijk 3 weken kan vullen: van vrienden en familie. zelf ben ik er nog niet geweest). Zij kunnen je ook tips geven.
Veel plezier!
Qua reisgidsen kan ik je ook de trotter van zuidwest-USA aanraden, staat ook vol goeie tips
Ik heb eens een van die georganisserde reizen bekeken nl deze:
http://www.arke.nl/rondreis/verenigde-staten/16-daagse-rondreis-the-wild-west/programma.aspx
Begin er niet aan, ze laten je in allerlei rare plaatsen logeren (Bakersfield, Modesto??) en ze jagen je in een noodtempo door allerlei schitterende plaatsen (Modesto-Yosemite-Bakersfield?? en bv Bryce-Monument Valley-Page??) Je overnacht niet in Grand Canyon NP maar in Flagstaff etc etc. gewoon zelf regelen allemaal. Als je bepaald hebt wat je allemaal wil zien kunnen we je helpen met het maken van een mooie route.
Yeehaw
Ja zelf regelen lijkt mij ook leuker, maar de vraagsteller leek nog niet zo het type daarvoor… lijkt nog geen ervaring te hebben met reisgidsen en handig googlen naar leuke vakanties.
Maar met een goeie reisgids, een creditcard en een rijbewijs kom je natuurlijk een heel end.
Bovenstaand programma zou ik inderdaad ook niet aanraden want je bent de hele tijd onderweg en hebt geen tijd om rond te wandelen in de schitterende nationale parken van bv. yosemite, zion, bryce, grand canyon,… Ook in San Francisco zou ik minimaal 2 dagen blijven want is echt een schitterende stad, dit in tegenstelling tot LA waar wij niet veel aan vonden.
Een reis naar het zuidwesten van Amerika kan je makkelijk zelf organiseren, zelfs als je dit nog nooit gedaan hebt. Je huurwagen leg je wel best vast op voorhand.