Ik wil samen met een vriendin gaa reizen, nou leek ons noord amerika erg gaaf.
maar is het te doen om daar te reizen? moet ik ee standaard reis boeken of kan ik een vliegticket kopen en daar mijn reis uit zoeken? ik ben totaal niet thuis in het reizen en dit zal ook de eerste keer zijn dat ik zo ver ga reizen. we willen zo rond de 30 dagen gaan reizen.
Waar moet ik op letten met het plannen van een reis?
Is noord amerika nou erg duur?
moet ik kiezen voor het weste of het oosten?
of kan ik het ook combineren?
wat zijn de mooiste plekken?
kort om HELP!
ik wil heel graag naar amerika maar waar moet ik beginnen?
Groetjes loretta
Als je 30 dagen gaat, zou ik een richting kiezen. Amerika is ongelooflijk groot en er is erg veel te zien. Het oosten heeft ‘wolkenkrabber-steden’ als New York, Washington DC, Philadelphia, Boston en Chicago, het westen heeft Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, tal van leuke kustplaatsen (zoals Santa Cruz, Santa Barbara en Monterrey) en prachtige natuurparken (denk aan Death Valley, Yosemite NP, Monument Valley, Bryce, Zion. Het diepe zuiden ben ik nog nooit geweest, dus daar kan iemand anders je wat meer over vertellen, denk ik. Ga zelf een beetje speuren, kijk wat jullie zelf het leukst vinden en kies dan de richting. Natuurlijk kun je ook bijvoorbeeld 2 weken het oosten en 2 weken het westen doen, maar ik denk dat iedereen die naar Amerika is geweest, het wel met mij eens is dat iedere richting voldoende heeft te bieden voor 30 dagen. Een binnenlandse vlucht is overigens prima te betalen, dus mocht je dat toch liever willen, kun je even de kosten berekenen op een vliegticketswebsite, zoals www.vliegtickets.nl
Amerika is ongeveer net zo duur als Nederland, maar toch iets goedkoper. Vaak is het zo dat iets dat hier €25 kost, het in Amerika $25 kost. $25 omgerekend in euro’s is €19,13. Dit heb ik als ‘vuistregel’ gebruikt in mijn reis.
Om je wat beter op weg te helpen, heb ik een aantal vraagjes voor je. Waar wil je gaan overnachten, hoe ga je je vervoeren, hoe oud zijn jullie en wat is jullie budget?
Ja dat is nu juist de vraag! Hoe kan je het beste reizen door Amerika? Auto of camper huren? Per trein/ Ov.?
Waar kan je het beste overnachten? Kamperen of hotels?
Wij zijn 23 jaar
Budget is een beetje de vraag nog, niet al te duur natuurlijk maar eigenlijk wat nodig is om zon reis te maken.
Wat meer info zou welkom zijn. Welke tijd van het jaar willen jullie gaan? Wij zijn talloze keren in de USA geweest en komen steeds terug. Een vraag als “reizen in Amerika” is veel te vaag. Voor een eerste reis naar de USA zou ik naar het westen gaan en dan een rondtrip maken van 30 dagen. Dat is al kort en de tijd van het jaar is belangrijk. Een RV huren zal je geen geld besparen. Verbruik is hoog en het huren duur en er komen nog allerlei extra kosten bij. Voor auto huur onder 25 jr moet je rekenen op een heftige toeslag. je kan vast eens kijken bij bv www.usareisen.de of sunny cars of zo iets. Het goedkoopst is waarschijnlijk een auto huren (niet te klein anders past de bagage niet in de kofferruimte). Dan bij WalMart kampeeruitrusting kopen en dan gaan kamperen Maar in de zomer zal je niet graag in de woestijn willen kamperen en als het koud is niet in bv Yellowstone.
Openbaar vervoer in de USA is nu niet bepaald uitbundig en naar de meeste National Park zelfs niet aanwezig. Je kan natuurlijk ook georganiseerd gaan rondreizen. Kijk eens bij Green Tortoise of Djoser. En omdat jullie zo onervaren zijn zou ik ook maar eens een goed reisbureau raadplegen. Overleg een route met hen en kom dan op het forum terug waarna we je op alle manieren kunnen helpen. Wil je dat niet geef dan aan waar jullie interesses liggen (steden, amusementparks, NPs, hiking, biking, musea etc etc) waarna je kunnen helpen met plannen.
Yeehaw