Rondreis tips gevraagd

Hoi hoi,

Ik wil eigenlijk zeker een keer naar de States maar heb eigenlijk geen idee wat nu eerst te doen.

Ik ben er nog nooit geweest maar lees altijd leuke verhalen van mooie plekken e.d. en wat advies is nooit weg toch :slight_smile:

Zijn er mensen die mij een mooie rondreis kunnen “aanbieden”?

Steden zoals NY zou mij dus totaal niet trekken om daar echt naartoe te gaan (behalve misschien zo 1 of 2 dagen) van L.A. e.d weet ik het niet. Bij mij is het vooral het “echte” Amerika, zoals, als ik beelden/plaatjes zie van plaatsen zoals Savannah en Charleston e.d. Hopelijk snap je dan wat ik bedoel LOL. En vooral ben ik een echte natuurliefhebber, of dat nu Nationale Parken zijn of niet, natuur is ALTIJD goed.

Ik kan eigenlijk niet helemaal goed verwoorden wat het precies moet zijn, aangezien de U.S. natuurlijk zo gevarieerd is. Maar als ik, als U.S. virgin, echt meteen een WOW route moet volgen, wat zou het zijn. De route mag trouwens ook gecombineerd worden met Canada

Ik heb namelijk ook totaal geen idee hoeveel tijd je ervoor moet uittrekken omdat ik geen benul heb van afstanden. En zouden jullie voor de route die je aanraad een auto/hotel aanbevelen of camper?

Nou hopelijk schrik ik jullie niet meteen af om te antwoorden hahaha. Alvast bedankt!

Hi
Om te beginnen moet je eerst vastellen welke tijd van het jaar je wil gaan en hoe lang. Ga je een auto huren of een RV? Of zelfs openbaar vervoer. Kamperen of motels. Alleen, met partner met of zonder kinderen. Zelf prefereren wij een auto en hotels maar anderen kunnen niet buiten een RV of kampeervakantie. Zoals je al beseft, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Yeehaw

1 like

Toen wij voor de eerste keer gingen, wisten we al wel zeker dat we naar het Zuid westen wilden, en met een camper. Nu gaan we voor de derde keer naar het zuid westen maar we hebben nog veel meer gebieden op het verlanglijstje staan.

Wij hebben vorig jaar gemerkt dat wij heel erg houden van de rode rotsen en de woestijn landschappen. Maar ook dat is heel persoonlijk.

Probeer veel reisverslagen van anderen te lezen, en dan te bedenken wat jezelf het liefste zou willen zien. Probeer ook niet teveel in je eerste reis te willen zien. Wij reizen graag met de camper, gewoon omdat dat voor ons de meest relaxte manier van vakantie houden is. Maar dat is voor iedereen verschillend. Auto met hotels of camper en campgrounds het heeft beide zijn voor en nadelen.

Als wij nu een route uitstippelen lees ik veel reisverslagen en op forums. Daarna zoek ik het op op internet en bekijk via google street view en foto’s of we denken of dit iets voor ons is.

Veel succes!

1 like

Als je voor het eerst naar de USA gaat en je houdt van natuur, dan raad ik idd Zuidwest-USA aan. Veel verschillende landschappen binnen berijdbare afstanden. Als je een rondreis ‘voorgeschoteld’ wilt hebben, kijk dan even op de posts van Yeehaw. Daar kun je mooie rondreis vinden.
Als je toch een (grote) stad wil bezoeken, kan ik je San Francisco aanraden.
Voor zuidwest-USA moet je m.i. minstens 3 weken uittrekken.
De keuze tussen RV en auto zou ik persoonlijk af laten hangen van het aantal personen dat met jou mee gaat. Met 2/3 personen zou de auto mijn keuze zijn (vanwege kosten, grote beweegbaarheid). Met 4 personen of meer komt de RV in beeld.

1 like

Bedankt alvast voor de tips :slight_smile: Ik heb al wat reisboeken (lonely planet e.d.) gekocht en mijn oog is inderdaad gevallen op het zuid-westen of een reis met gedeelte USA en gedeelte Canada. Het is nu nog voornamelijk kijken en zo, en een als het allemaal vorm krijgt, dan langzaam eens gaan kijken wat het kostenplaatje zou zijn (ongeveer) zodat ik weet hoeveel ik moet sparen LOL

Ik zal zeker de posts van Yeehaw eens bekijken :slight_smile: