Rondreis idee Amerika

Wij hadden het idee om in de zomer van 2013 een rondreis te maken door Amerika en in Canada (ik heb dit ook in het Canadaforum gevraagd)
Dit was ons idee van de reis. De vluchten liggen al vast.

Dinsdag: Amsterdam - Washington
Woensdag: Washington
Donderdag: Washington - New York
Vrijdag: New York
Zaterdag: New York
Zondag: New York
Maandag: New York - Boston
Dinsdag: Boston
Woensdag: Boston – White Mountains
Donderdag: White Mountains
Vrijdag: White Mountains - Québec
Zaterdag: Québec
Zondag: Québec – Montréal
Maandag: Montréal
Dinsdag: Montréal – Algonquin Provincial Park
Woensdag: Algonquin Provincial Park
Donderdag: Algonquin Provincial Park - Niagara Falls
Vrijdag: Niagara Falls
Zaterdag: Niagra Falls – Toronto - Amsterdam

We nemen een auto of een camper om rond te reizen. Wat denken mensen dat beter is: een auto of een camper?
We zaten te denken om de auto/camper pas te nemen als we uit Boston weggaan, en tot dat moment het openbaar vervoer te nemen.
Ook zaten we te twijfelen
Wat denken mensen hiervan? Doen we te veel? Blijven we ergens te lang of te kort?

Ov is prima geregeld daar, wij hebben toevallig het eerste stuk ook min of meer zo gedaan, gewoon met de trein gereisd tussen de steden. Na Boston met een huurauto gereisd en onderweg motels en hotels geboekt, zelfs in het hoogseizoen geen probleem!
Jullie doen wel veel hoor!Plan ook een paar dagen niks doen in, anders moet je na deze vakantie weer op een andere vakantie om uit te rusten:vak02:!! Wij hadden na de White Mountains een andere route, naar het Zuiden, en hebben na afloop nog 5 dagen in Florida op het strand gelegen om uit te rusten…

Het grootste probleem zal zijn een auto of RV te huren in de USA en die af te leveren in Canada. Kan wel als je het voertuig aflevert in bv Buffalo USA.

hi, mooie reis
openbaar vervoer is goed geregeld daar dus zal niet met de auto naar de steden gaan. Qua tijd heb je het naar mijn idee prima verdeeld. Zelf ben ik ook 2 dgn in Washington geweest (lang genoeg) 2 dgn Niagara ook lang genoeg, 4 dgn New york

veel plezier