Hoi allemaal,
Ik zit erover te denken om in maart 2012 een rondreis door Amerika te maken van een maand.
Ik wil dan starten in New York vanuit daar naar los angeles,las vegas en san fransisco en van daar naar Orlando/Miami en dan weer terug naar New York. Nu wil ik vragen aan mensen die er al geweest zijn of dit goed te doen is in een maand? Ik wil dit dien door deels binnenkandse vluchten te nemen naar los angeles en orlando. En verder met eventuele bussen of treinen. Graag hoor ik het van jullie! Ps zijn er mensen die zo’n reis al is hebben gemaakt?
Hallo,
persoonlijk zou ik je zo’n grote rondreis ten zeerste afraden.
Er is zoveel te zien! En zelfs als je graag gewoon ‘on the road’ bent en niet zozeer iets wil bezoeken, zelfs dan zou het zonde zijn. Vergeet niet dat ook in de US brandstof duur is tegenwoordig ivm vroeger.
Je kan veel beter een windstreek kiezen. Ben je natuurliefhebber dan is er geen mooiere streek dan het westen, meer bepaald het zuidwesten om eens iets te zien dat je in Europa niet aantreft.
Groetjes, en waar je ook voor kiest, je zal zo enthousiast zijn over dit mooie land dat je er gegarandeert terugkeert.
Veronique
Bovendien zou je absoluut met huurauto moeten rondreizen, want het geeft je zoveel meer vrijheid.
Nationale parken bv. zijn heel moeilijk te bereiken met openbaar vervoer.
Een maand is veels te kort De snelheid op de Freeways zijn gemiddeld 60 miles en hou je er maar aan want de politie is overal.
Tevens zou je de mooie dingen niet zien en dat is jammer.Ik heb een reis gemaakt van California ,naar Florida Van 4 maanden en ik moest nog aanpoten
De helft van de mooie dingen moest ik missen dus… Plan niet te veel je krijgt er spijt van:vak01:
Je hebt minstens een jaar nodig voor jouw reis. De lengte is grofweg de omtrek van Europa (zonder Scandinavië) en dan wil je liefst ook nog wat anders doen dan het gaspedaal intrappen, slapen en eten.
Opdracht 1: realistische keuzes maken!
Beste Kim.
Zo een reis heb ik en een maat van mij ook gepland.
Wij zouden ook naar NY vliegen om daar enkele dagen te verblijven om dan met een vlieger naar Las Vegas te gaan, hier weer enkele dagen verblijven, daar een wagen te huren om dan met de wagen naar Yosemite National park te rijden en dan zo verder naar San Francisco,Los Angeles, grand canyon en dan terug naar Las Vegas om de wagen terug in te leveren en met de vlieger van daaruit naar Miami. Om hier weer enkele dagen te verblijven en dan van daaruit terug een vlieger te nemen naar N.Y.
Over een jaar terug kwamen onze kosten voor de vliegtuigtickets op een 950 euro. Dit wel als je uw ticketten lang genoeg op voorhand boekt. Wat natuurlijk een risico met zich meebrengt als je ergens te laat bent. Maar dit proberen we te voorkomen door telkens minstens ergens 2 dagen te zijn voor onze vlucht zou vertrekken.