Hallo allemaal,
Ik wil samen met mijn zus rond gaan reizen in de VS. Ik wil graag van NY naar Miami rijden met de auto en vanuit daar naar LA vliegen en daar verder reizen. De vragen die hier bij rezen zijn: Wat is de beste tijd om deze reis te doen? (wij zaten zelf te denken aan maart '13), is dit te doen qua vluchten en is het veilig voor 2 meiden van begin 20 om rond te rijden in Amerika? Welke tips geven jullie ons mee qua ‘must see’ en veiligheid?
Denken jullie dat het voor ons handiger is om zelf uit te zoeken waar we naar toe willen, hoelang en op welke manier of raden jullie ons aan om toch alles te boeken via een reisbureau?
Alvast bedankt voor de antwoorden op mijn vragen!
Ik ken iemand die 2 maanden geleden van NY naar Miami is gereden en hij omschreef deze rit als: “eerder saai”. Het zou natuurlijk kunnen dat je nog enorm veel onbeluisterde CD’s moet doorploeteren of dat je daar ergens familie gaat bezoeken.
Reizen in de USA is niet onveiliger dan reizen door Europa. Gebruik gewoon je gezond verstand.
Ik vind het verder moeilijk om tips te geven omdat ik uit jullie vraag niet echt kan afleiden wat jullie willen. Kies je voor de steden in het oosten zoals NY, Philadelphia, Washington? Zoek je stranden, Everglades en Theme Parks in Florida? Ga je voor The Wild West van Californië, Arizona, Utah en Nevada met wat Glitter and Glamour is Hollywood en Las Vegas?
Ook belangrijk, hoe lang kunnen/willen jullie gaan? Als je maar enkele weken hebt zal het heel moeilijk zijn om één of meer van bovenstaande suggesties zinvol te combineren.
Als je wat handig bent met vluchten, huurauto,… online te boeken zou ik alles zelf regelen. Gewoonlijk is dit voordeliger maar ik vind dit vooral veel leuker. Zelf je route wat plannen, prijzen vergelijken en je leert automatisch je bestemming wat kennen. Amerika staat vol hotels, motels,… dus die zou ik in maart niet op voorhand regelen. Wel kan je bvb. opzoeken welke Best Western, Motel 6, Super 8, Day’s Inn,… motels er in de buurt van jou route liggen.
Vragen, vragen, vragen,… we komen er wel uit!
De oost kust staat naarmijn idee ook niet echt bekend als erg interessant… ik heb zelf de westkust gezien tussen Vancouver en San Fransisco, dat was zeker weten de moeite!
Daarnaast heb je met een one-way route altijd drop off kosten, die zullen erg hoog zijn tussen NY en Miami.
Zoals Frederik noemt is de beschikbare tijd wel goed om te weten. Ik kan me voorstellen dat je er bijvoorbeeld voor kiest om heen op NY te vliegen, dan naar de westkust voor een rondtrip en vervolgens via Miami weer terug naar NL. Of Miami skippen, maar dat is ook voor een deel persoonlijke voorkeur
Ik overweeg zelf om in Mei komend jaar naar het zuidwesten te gaan. Ik heb het idee dat het dan kwa temperatuur goed te doen is, de dagen zijn weer wat langer en het je betaald nog niet de volle mep.
Wat betreft je vluchten zou ik aanraden om bv niet alleen op een nederlandse site een ‘multi way’ vlucht op te zoeken, maar ook vooral te googlen op low budget binnenlandse vluchten in de VS (en dan engelstalige zoektermen gebruiken )