Last minute rondreis in Amerika

Vandaag hebben mijn moeder zus en ik mijn andere zus op het vliegtuig naar de VS gezet. Daar gaat mijn zus 2 maand een zomerkamp begeleiden en daarna een rondreis van ongeveer twee weken doen. Daarna nog ‘even’ naar Hawaii.

Maar mijn moeder en ik hebben het idee om die rondreis samen met mijn zus te doen. Het officiële plan is dat mijn zus in de VS dat boekt, en dan komen wij dus gewoon met een losse vlucht daarheen voor twee weken. Mijn zus zou het boeken omdat boeken vanuit de VS goedkoper zou zijn?

Maar ik wil toch wat dingetjes uitzoeken. Vooral ook de prijs. Het is allemaal op erg korte termijn, vandaar dat ik het hier post. Ik heb geen ervaring met zulke reizen, heb alleen maar standaard zon, zee, strand, hotelletje gedaan, en zeker niet zo ver weg. Wil er dan wel optimaal van kunnen genieten, omdat we relatief kort gaan. We gaan dan in de periode van begin September.

Maar weten jullie sites (evt Amerikaans) waar ik dergelijke reizen een beetje kan uitzoeken? Of organisaties ofzo? We willen het liefst een busreis, omdat het in die korte tijd lastig is om zelf overal te komen, omdat ook niet iedereen een rijbewijs heeft :wink: .

Verder ben ik natuurlijk ook benieuwd naar de dingen die we echt moeten zien. Mijn zus zit in New York State, dus het is wel handig als het daar een beetje in de buurt is denk ik, maar dat hoeft niet perse. Ze moet daarna toch doorvliegen naar Hawaïi.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Come on Eileen! (die moest even :wink: )

Leuk dat je zus wél op zomerkamp is gestuurd. Bij mij ging dat niet door ‘vanwege de crisis’. Ik ga in plaats daarvan een reis maken naar New York - Los Angeles -Hawaii. (3 á 4 weken). (koppig als ik ben.)

Dat tickets die vanuit Amerika geboekt worden goedkoper zouden zijn is voor mij nieuw. Als je tickets koopt vanuit nederland voor bv. vluchten van American Airlines, dan betaal je voor zover ik weet evenveel. Ik ben voor de tickets voor bovenstaande reis ongeveer 1300 euro kwijt vanuit Nederland. Dat is incl. Amerikaanse vluchten in de VS. Voor zover ik weet komen deze vluchten uit dezelfde database als de vluchten die iemand vanuit de VS boekt. Het verschil in de waarde v/d Dollar is daarin volgens mij doorberekend. Als je googled op Vliegtickets kom je onwijs veel goede aanbieders tegen waar je een goed beeld kunt krijgen van de prijzen van tickets.
Wat mij wel 300 á 400 euro heeft gescheeld is het reizen met retourtjes i.p.v enkeltjes. Je reist dan wel wat langer terug als je weer naar nederland gaat, wat je een of twee reisdagen kan kosten, maar als je low-budget reist, net als ik, dan is dat mooi meegenomen.

Om geld te besparen kun je in Hostels overnachten ipv. in hotels. Hostels hebben vaak ook privé kamers die soms de helft goedkoper zijn dan een hotelkamer. Als je bereid bent een kamer te delen met mede-reizigers dan kun je vaak voor minder dan 20 euro per nacht overnachten. Voor de reis die ik ga maken ben ik voor 1 week New York, 1 week Los angeles en anderhalf week Hawaii minder dan 360 euro kwijt aan overnachtingen op gedeelde kamers.

Met de bus zie je misschien meer van de omgeving, maar het kost relatief veel meer tijd om van A naar B te komen. Qua kosten hoeft het vaak niet veel te schelen met vliegtickets. Een vliegticket New York-Los Angeles kost bijvoorbeeld veel minder dan een busreis.

Ik hoop dat je iets aan mijn info hebt, en dat jullie een leuke tijd tegemoet gaan!

Heel erg bedankt voor je reactie. Het boeken vanuit de states ging volgens mij om te rondreis, niet te tickets, maar voor die tickets moeten we gewoon een beetje zoeken naar het goedkoopste. Dat is wel te doen.

Maar ik zal je adviezen zeker meenemen! Bedankt!

je kunt wel goed van plaats naar plaats reizen met de bus maar dan ben je wel min of meer verbonden aan steden want alle leuke kleine gehuchten en plaatsjes die echt de moeite waard zijn kom je vaak niet of met heel veel moeite of uitzoek werk. Het is een land waar iedereen alles met de auto doet dus daar zijn ze op ingericht dus mijn advies is een auto huren. Overigens kun je ook prima met de trein reizen, je hebt overal Amtrack (duur) en lokale treinen (goedkoop). Ze vinden het nooit leuk als je met de goedkope kaartjes in de dure trein zit (je snapt het tenslotte allemaal niet) maar meestal vroegen ze me gewoon (tourist dus zet een vet accent aan) om bij de volgende halte eruit te gaan. Met mazzel zit je dan 50 km of meer comfortabel ipv boemel.
Maar goed, ga eerst bedenken wat je wilt doen, waar je heen wilt gaan en wat je wilt zien. Ga daarna bedenken hoe je daar kunt komen.