Ik ben nieuw hier op het forum, wie weet bestaat er al een onderwerp waarin ik mijn vragen terug kan vinden (zo ja graag link ). Maar heb het zo 1 2 3 niet kunnen vinden.
Volgend jaar rond deze tijd wil ik graag met mijn gezin (dan twee kinderen van 4,5 en ruim 1,5 en man) rond reizen in Amerika.
Een aantal jaren geleden heb ik 1 jaar Australië gedaan en wat eiland hoppen op Indonesië.
Die herinnering blijft fantastisch, het lijkt me heerlijk om dit met mijn gezin te doen (nu ze nog niet leerplichtig zijn).
Maar waar ik me allereerst op wil orienteren zijn prijzen, om te kijken of het wle haalbaar is wat ik in gedachten heb.
Ik heb tegen die tijd zo’n 15.000 euro te besteden, wat kunnen wij hier mee?
4 (doe eens gek misschien wel tot 6 )weken met een camper in west Amerika?
En met een reis organisatie of zelf plannen (voorkeur, ik doe graag mijn eigen ding op eigen tempo, zeker met kids).
Moet ik me alleen beperken tot west kust of kunnen we meer doen (binnenlandse vluchten)?
(new york aantal dagen lijkt me ook zooooo gaaf)
Wat voorop staat is de ervaring met het gezin en dus niet continu haasten om vanalles te zien binnen een bepaalde tijd.
Hi en welkom op het forum.
Met 4 weken kan je zeker eerst naar New York (tenminste 4 volle dagen is het advies) waarna je naar het westen kan vliegen en een reis van 3-5 weken kan maken. Dat kan je met een RV doen of in hotels overnachten en een auto huren, Een RV geeft menigeen meer vrijheid maar je huurt geen RV om op de kosten te besparen.
Welke tijd van het jaar wil je gaan? Vluchten en ook andere prijzen voor overnachtiungen zijn in het hoogseizoen een stuk hoger en veel plaatsen in het westen van de USA zijn dan bloedheet. Voor- en najaar is beter. Wij gaan vrijwel altijd september/october/november. September is vaak een prachtige maand in het westen.
€ 15.000,-- voor 6 weken is echt wel haalbaar. Ten slotte geef je in die periode niets in Nederland uit. Ik kan je niet helpen met de kosten voor een RV maar er zijn anderen op het forum die je beter kunnen helpen. Wij reizen met zijn 2en, betalen ongeveer € 50,-- per dag voor een huurauto (grote SUV) and geven daarnaast ca $ 250,-- per dag uit voor verblijf, eten, benzine en uitjes.
Wij zijn nog nooit met een reisorganisatie gegaan maar hebben altijd alles zelf geregeld. Dat kan gemakkelijk. We zijn ook vele malen naar Australia geweest en hebben hetzelfde gedaan. Met de huidige hoge AUD zal een vakantie in de USA nu goedkoper zijn dan in Australia. Ook de vluchtprijzen zijn lager. Om je een idee te geven, wij betalen in september voor de vlucht tussen Amsterdam en Seattle € 895,-- pp. (rechtstreeks) Verleden jaar betaalden we maar iets van $ 625,-- voor de vluchten op Phoenix. Als je vroeg op zoek gaat naar vluchten kan je soms goedkoper vliegen maar de prijzen zijn volstrekt ondoorzichtelijk en veranderen per dag. Het beste moment om een vlucht te boeken zou dinsdag mniddag zijn heb ik me laten vertellen en niet in het weekend.
Yeehaw
Wij gaan dit jaar voor de vierde keer met een camper rondreizen. Tot nu toe zijn we steeds in het Zuidwesten gebleven. Wij reizen steeds in het najaar, september/oktober. Wij boeken de camper altijd vroeg, oktober het jaar ervoor, dit scheelt veel geld vanwege de vroegboekkorting welke je dan krijgt. Deze korting kan oplopen tot 20%. De camper boeken wij bij Tiogatours, de rest regelen we zelf met behulp van forums en boeken, en natuurlijk internet.
Voor ons tweeen zijn we voor 4 weken ongeveer 7000 euro kwijt. Hier zit dan alles in, de camper, de vluchten, de campground, benzine, boodschappen, uitjes etc.
Er is een onderzoek geweest naar vluchtprijzen Tristan. Heeft nog niet zo lang geleden in de krant gestaan. Meeste mensen gaan er in het weekend eens voor zitten en dat weten de maatschappijen ook.
Februari/maart is niet geschikt. Op veel plaatsen kan dan nog sneeuw liggen of vallen. Verleden week was I17 nog afgesloten en lag er een foot sneeuw in Flagstaff. Bryce, GC, Yosemite zullen nog erg koud zijn en passen zijn gesloten in de Sierras. Af hankelijk van de route zou ik in mei/juni gaan of september/october.
je kan trouwens voor de gehele USA wel trips op het internet vinden maar het Westen wordt nu eenmaal het meest bezocht door mensen die roadtrips willen maken. En de spectaculairste natuur vind je ook in het Westen
Ik zou me eerste eens inlezen wat er allemaal te doen is en dan terugkomen met de plaatsen die je wil bezoeken