Amerika met opgroeiende kinderen, laatste keer met complete gezin op vakantie

Komend jaar gaan we er vanuit dat we de laatste keer als geheel gezin, 4 personen, gezamenlijk op vacantie gaan 3 of 4 weken. We hebben gedacht om naar Amerika/canada te gaan. Rondreisje langs de oostkust met een camper, bezoekje combineren met New York is misschien te veel. Gunstig geprijst scoort ook hoog.
Kortom wie heeft een ruim advies voor ons, met/zonder vlucht(en), camperhuur, rondreis voor mensen als wij die alleen maar gewend zijn om binnen de benelux met vacantie te gaan en het nu eens over de plas willen proberen.

wie kan ons op weg helpen
Bedankt, een goed reisjaar 2011
Hiawatha

Hi en welkom op het forum
NY is aan de oostkust maar ik krijg de indruk dat je NY eventueel wil combineren met het Westen. Je zou eerst moeten vaststellen of je nu 3 weken of 4 weken gaat. Met 4 weken zou je NY kunnen toevoegen (minstens 3 volle dagen) dus met de vluchten 5 dagen! Welke tijd van het jaar wil je gaan en hoe oud zijn de kinderen? Hebben jullie belangstelling voor amusement parks of staat wandelen hoog in het vaandel. Heb je ervaring met RV’s? Een RV ophalen in Canada en inleveren in de USA is niet goed mogelijk. Welk gedeelte van het Westen? Kunnen jullie goed tegen de hitte als je in de zomer gaat? Het SW kan erg heet zijn. Een RV huren is in het algemeen niet goedkoper dan in hotels overnachten en een auto huren. Het is meer een kwestie van voorkeur.
De mogelijkheden voor een rondreis in de USA zijn onbeperkt. Houden jullie van woestijnen? Of meer van bergen, of de kust etc etc.
Ik kan jullie vragen nu moeilijk beantwoorden.
Yeehaw

Met de voorkeur ben ik het zeker eens, met de rest minder. RV’s hoeven niet perse duurder te zijn, het hangt sterk af van aanbiedingen/kortingen/pakketten en slim boeken.