Wie heeft tips voor 4 maanden door amerika?

Wij (2 volw + 2 kinderen) willen volgend jaar vanaf half april 4 maanden door amerika reizen. Nu hebben we globaal voor ogen welke route wij willen volgen. Alleen is het lastig in te schatten hoeveel kilometer je in vier maanden kunt rijden, zonder er een hekel aan te krijgen. Overigens, ikzelf zal het grootste deel rijden en vind rijden ook echt leuk.

Onze laatste variant is deze: vliegen op Atlanta, naar New Orleans en daar de deep south ontdekken, vervolgens via apalachen naar Oostkust, door naar Maine, stukje Canada, naar Chicago. Dit stuk met een personenauto. Vanaf Chicago met een camper “oversteken” naar Las Vegas, vanwaar we de parken willen ontdekken. We twijfelen of we dit met camper moeten doen of met personenauto.

Vervolgens naar Los Angeles en via de kust naar San Fransisco. Wij proberen snelwegen te vermijden en dit resulteert in 10,000 km…

Wie heeft tips, ideeën etc? alles is welkom!!

Hi en welkom op het forum.
Ben je wel eens eerder in de USA geweest? Hoe oud zijn de kinderen? Hoe wil je van Chicago naar Las Vegas? (welke route?)De keuze route/tijd van het jaar is goed je gaat dan april, mei, juni en juli. Willen jullie ook naar DC, Baltimore, Phillie en New York? Houd er rekening mee dat een reisverzekering vaak maar voor reizen van 60 dagen geldig is, je zult die dus moeten uitbreiden naar 180 dagen. Ook autohuur is aan een maximum gebonden. Voor bv Alamo is dat 56 dagen en bij Hertz 63 dagen. Je zou dus met de auto in Atlanta kunnen beginnen en hem in Las Vegas omruilen, bv voor een RV. Het is verstandig niet in Atlanta te beginnen maar bv in Orlando. Autohuren van Florida zijn goedkoper.
Zorg ervoor dat het toegestaan is in Canada te reizen (meestal geen probleem) en reken maar op 10.000 miles, geen kilometers.
Wij zijn bekend met dergelijke reizen en ons gemiddelde over de gehele route (met stadsbezoeken etc etc.) is ca 45 mph en we huren meestal een 4x4 SUV en zijn geen langzame rijders. Een 4x4 is niet nodig want eigenlijk mag je nooit off road rijden van je verhuurbedrijf. De drop off kosten zullen kunnen oplopen tot $ 500,-- plus tax. Als je de auto in Las Vegas inlevert zijn er geen drop off kosten tussen NV en Ca. Zorg er voor dat je toestemming hebt om 4 maanden in de USA te blijven.
Weet wat je begint, 4 maanden is enorm lang, vooral op een eerste reis.
Yeehaw

1 like

He Yeehaw,

Dank voor je snelle reactie. Ikzelf ben wel eerder in US geweest maar is tijdje geleden; counsellor in zomerkamp in Maine, hierna naar beneden afgezakt, in totaal maand of 4.
Onze kinderen zijn dan 6 en 8 jaar oud. Willen onze trip vanaf Chicago met camper doen en door midden Amerika naar Las Vegas. Van daaruit wellicht weer auto. Heb bedrijf ontdekt dat zowel auto´s als campers verhuurd. Bovendien kan je hier in veel plaatsen je rv of auto weer inleveren danwel omruilen (www.ideamerge.com)

We staat echt aan het begin van het plannen van deze reis, maar willen tegelijkertijd niet teveel plannen. Mijn vrouw gaat in september naar vriendin in Baltimore, dag of 10 en zal dan ook eea onderzoeken. Maar alle tips zijn welkom.

De eerste drempel is echter al genomen: de kinderen hebben toestemming van de leerplichtambtenaar!

Als je vanuit Atlanta naar het zuiden rijd: de okefenookee swamp in het zuiden van Georgie is super! Ook de oostkust van Georgia is mooi: er is daar Cumberland island (bijna onbewoond maar er lopen wilde paarden) en er is Jeckyll Island en ook niet te vergeten Savannah. Misschien moet je eens gaan kijken naar mijn foto’s: http://www.willemenveerle.be/US/index.html : al die met “reis oostkust”.
Zelf was ik niet zo onder de indruk van de Smoky mountains (start Apalachen) en nog minder van Mammoth Cave, er zijn in europa mooiere bergen en grotten. Is wel mooi, maar het laat bij mij geen indruk na.

Wanneer zouden jullie vertrekken want dat is wel belangrijk: het weer tussen noord en zuid kan heel erg verschillen. Maine is het mooiste in de herfst en de mexicaanse golf vermijd je bijvoorbeeld het beste in de zomermaanden: kans op orkanen. In augustus is het daar trouwens constant te warm.

Ik ben zelf aan het kijken om over een paar maanden (oktober) naar de westkust te reizen: san fransisco naar las vegas. Mijn voor en nadelen rv versus auto:

RV (voordelen):
Niet altijd opnieuw moeten inpakken en uitpakken
Altijd in de vrije natuur

Auto-motel
Minder problemen met slecht weer

Volgens mijn berekening komt het van prijs wat op hetzelfde neer. Auto - camping is ook een oplossing, zelfs met de kostprijs van al je materiaal (tent ea) gaat dat wel een pak goedkoper zijn.

Ik ben best wel jaloers, ik wil ook wel eens 4 maanden rondtrekken.

Vergeten:
Met een RV is het soms moeilijk om in bepaalde NP’s te parkeren (ze hebben niet allemaal aangepast parking) en in sommige mag je er zelfs niet in. In death valley bijvoorbeeld mag je niet inrijden met een rv tijdens de zomermaanden (te warm denk ik).

Groetjes, Veerle