van west naar oostkust in 7 weken

Hoi, wij zijn van plan om in mei naar Las Vegas te vliegen (eigenlijk is de vlucht al geboekt;-). Daar kan ik me voorstellen om een week aan de kust te blijven hangen met oa San Franscisco, Hollywood, Malibu Beach enz. Natuurlijk wil mijn zoon heel graag naar Disney en de studio’s. We hueren zelf een auto of camper daar ben ik nog niet over uit. Dan willen we verder de Np’s graag bewonderen. Daar zouden we zo 2 weken voor uit kunnen trekken dacht ik? Dan via New Mexico Taos daar wil ik perse heen om de earthships van Reynolds te bewonderen en door te rijden via misschien Memphis mijn oude held een bezoekje brengen. Dan richting New York. Via Washinton oid .In NY eo willen we ook zeker een week talmen en lekker rondkijken. Misschien naar de Hamptons of New Jersey. Wie heeft een mooie route voor me en misschien nog wat leuke tips? We houden veel van natuur boven alles maar een mooie stad kunnen we ook waarderen zo af en toe. Wat raad je aan camper of auto? Ik ben dus moeder met zoon 13 jaar op pad.

Ik hoop op een goed advies ! Bedankt alvast.Groet,
Angelique

Ok Angelique, dus dat staat vast. Beginnen in mei in Las vegas en vertrekken uit New York vermoedelijk eind juni.
Er zullen drop off kosten zijn voor de huurauto. Afhankelijk van het bedrijf tussen $ 250,-- en $ 500,-- plus tax.
Natuurlijk wil je zoon naar de pretparken. Er zijn er nogal wat. Voor DL logeer je het best in Anaheim. Uurtje van LA.
In LA zou ik een auto willen aanbevelen. In DC en NY heb je echt geen auto nodig. Ik zou dus de huurauto in Las Vegas huren en die weer inleveren in DC. Bezoek dan DC en neem de trein tussen DC en NY. Ik zou zeker 2 volle dagen DC en 3 volle dagen NY plannen dus met de treinrit erbij al snel ongeveer een week.
Tussen California en NY verlies je drie uur door tijdsverschillen.
Koop een America the Beautiful pass bij de ingang van je eerste National Park. Kost $ 80,-- voor auto en inzittenden en is geldig voor een jaar. Zal je geld besparen.
Koop een cooler voor onderweg.
Voor de huurauto zou ik een mid size SUV willen aanbevelen. Redelijk geprijsd en je zit hoger boven de weg. Een model in deze klasse is bv eeb Ford Escape.
Across country trips zijn altijd moeilijk in te delen maar met 7 weken heb je tijd genoeg alhoewel je toch nog slechts alleen de "“surface zal scratchen”
Nog beter dan aankomst in Las Vegas zou de aankomst in San Francisco zijn geweest. In SF heb je ook geen auto nodig.
Ik zou een dergelijke reis met zijn tweeen niet in een RV maken maar in de huurauto.
Een eerste idee voor je reis zou kunnen zijn:
Dag 1-12: Las Vegas-Death Valley-Yosemite NP (via Bakersfield)-San Francisco-Kustroute-Los Angeles.
Dag 13-20: Los Angeles-Grand Canyon NP south rim-Monument Valley-Page (Antelope Canyon etc etc)-Zion-Bryce.
Dag 21-28: Bryce-Torrey (Capitol reef)-Moab (Canyonlands, Dead Horse Point, Arches)-Mesa Verde-Durango-Santa Fe-Taos.
Dag 29-37: Taos-Amarillo-Oklahoma City-Memphis-Tupelo-Natchez Trace Parkway-Nashville. Het eerste gedeelte van deze route (Santa Fe-OKC gaat langs R66)
Dag 38-49: Nashville-Great Smokies-Blue Ridge Parkway-DC-NY.
Ik heb er natuurlijk geen idee van hoe lang je in bepaalde plaatsen wil blijven. Genoemde route is een druk programma en is slechts een van de vele. Zoals gezegd een xcountry trip is altijd moeilijk in te delen maar ga hier eerst maar eens mee aan de slag. Er zijn nog ontelbare details te geven en geen probleem als je een heel andere route wil kiezen. We kunnen je in dit forum overal mee helpen.
Je zal zeker reserveringen nodig hebben in NP’s zoals Yosemite en Grand Canyon. Daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen.
Yeehaw

1 like

Wauw super ik ga op onderzoek uit maar kom er zsm op terug. Dank je!! Angelique