6 tot 8 weken te lang? Westkust reizen.

Hoi allemaal,
Over een flinke tijd willen wij graag met onze 2 kids ( dan 10 & 12) naar Amerika. Starten in san francisco en met de camper kriskras naar beneden. Hier willen we 6 tot 8 weken voor uitrekken.
Ik vraag me af of dit te lang is? De meeste mensen gaan 3 tot 4 weken en zien dan al behoorlijk wat.
Of is het verstandig om onze reis dan uit te breiden en route 66 erbij doen?
Als alles in 7 weken te doen is wordt het evt nog een weekje ‘relaxen’.

En wat waren jullie ongeveer kwijt voor z’n grote reis? €€

Bedankt!

Ik begin al te watertanden als ik zie dat je 6 tot 8 weken zou uittrekken voor een USA-trip.

San Francisco - highway 1 - Los Angeles - San Diego - Joshua Tree - Organ Pipe - Tucson (Tombstone) - Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Mesa Verde - Moab - highway 24 - highway 12 - Bryce - Zion - Valley of Fire - Las Vegas - Death Valley - King’s Canyon en Sequoia - Yosemite - San Francisco is alvast een optie. Je kunt zelfs overwegen om na Yosemite door te reizen naar Yellowstone en erna richting Denver te rijden voor de terugvlucht.
Opties genoeg. Maar alles heeft een prijskaartje …

Is dit de eerste reis naar de USA? Je indrukken zullen verpletterend zijn en persoonlijk denk ik dat 8 weken veel te lang zijn. Wij zijn toe aan onze 25ste reis naar de USA en hebben inmiddels alle staten bezocht maar onze eerste reis was 3 weken en daar praten we nog steeds over. Veel later hebben we diverse reizen cross country gemaakt die 10-12 weken duurde. Maar altijd met de auto en niet met een RV. Wij “wingen” het meestal maar reizen dan ook buiten het hoogseizoen. In het hoogseizoen kan je niet zomaar heen en weer rijden en denken dat je wel ergens een plek zult vinden. Voor National Parks als Yosemite en Grand Canyon heb je vrijwel altijd een reservering nodig. Om te voorkomen dat de kinderen een overdoses aan natuurschoon te verwerken krijgen zou ik ook zeker rustpauzes ingelasten en ze ook amusement parks als Disneyland laten bezoeken. Maar RVs zijn weer niet zo lekker voor het bezoeken van steden. In SF kan je openbaar vervoer gebruiken en is een auto niet nodig.
R66 helemaal rijden zal geen prettige ervaring voor kinderen van die leeftijd zijn maar je kan al heel wat zien in Ca en Arizona.
Yeehaw

Super bedankt voor de reacties! We zijn ooit eerder naar florida geweest maar dat is al een tijd terug. Nu eerste echte langere reis. Wij denken inderdaad dat 8 weken even te lang is met de kids. 6 weken is wel echt mijn droom.