Ik ben van plan om anytime soon ook op rondreis door Amerika te gaan samen met mn vriend. Minimaal voor 4 weken, en liever meer uiteraard!
De vraag is wat voor budget heb je nodig (per week/maand) als je dit gaat doen. Inclusief eten, eventuele autohuur/bus/trein, overnachtingen?
Hoor het graag, aangezien ik nu geen flauw idee heb…
Een beetje moeilijk is het altijd wel om je budget te bepalen. Het is ook zo afhankelijk van wat je kiest: goedkopere motels, of hotels dichterbij de stad; het ontbijt van het hotel, of luxer ontbijten; excursies maken of zelf tochtjes plannen… ga zo maar door.
Autohuur zou ik vast in Nederland regelen, soms heb je ook deals dat je bij je tickets een auto kan huren tegen gereduceerd tarief. Voor eten zou ik pp (wanneer je geen luxe wilt) $40,- per dag rekenen. Ik vond het opvallend dat ik veel minder geld kwijt was dan ik had verwacht aan eten. Je moet je wel bedenken dat prijzen vaak exclusief BTW zijn, en bij de rekening van het eten moet je ook zeker 15% fooi rekenen. Kijk ook even bij dit topic.
Het is inderdaad afhankelijk van hoe je reist en wat je doet. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Ga je iedere keer uit eten of kook je ook zelf. Slaap je steeds in hotels, of pak je ook eens een campground. Je kan namelijk ook goedkoop een tent en wat spullen kopen bij bijvoorbeeld de Walmart.
Wij zijn in beide jaren buiten de huur van de camper en de vliegtickets ongeveer 3000 dollar kwijt geweest. Voor 4 weken. Dit is inclusief eten, shoppen maar ook uitstapjes zoals bijvoorbeeld Sea world in San Diego.
Wij reizen zelf met een camper. Een camper is duurder in verbruik dan een auto (wij hebben voor ongeveer 800 dollar getankt voor 3500 mile), maar de meeste campgrounds zijn weer goedkoper dan hotels.
Volgens mij kun je wel redelijk goedkoop in bepaalde hotel ketens terecht.
Ik ken ook een stel wat 3 weken naar amerika geweest is, en 1500 dollar pp incl. alles kwijt was. Dit was een auto/hotel reis.