Hoi allemaal!
Ik wil met een vriendin ongeveer twee maanden gaan reizen door Amerika. We hebben al heel wat plannen maar echt geen idee hoeveel tijd je ongeveer nodig hebt om door Amerika te reizen en wat dit dan ongeveer kost. Het idee tot nu toe is om te beginnen in new York (oktober 2017), langs de oostkust met een aantal stops rijdend richting Florida (die stops weten we nog niet precies) en dan vanuit Florida naar de westkust rijden richting Californië. Nu nog heel globaal, we moeten nog even uitzoeken wat we precies willen zien en opzich hebben we ook geen haast, alleen het geld is na een tijdje wel op natuurlijk. Dus hoeveel tijd hebben we nodig als we de oostkust en een deel van de westkust willen zien en dat allemaal rijdend doen? of kunnen we beter binnenlandse vluchten pakken? Wat kost het ongeveer om twee maanden rond te reizen?
2 maanden op pad. Super gaaf. Je hebt 2 maanden de tijd. Dus die trip moet zeker kunnen.
En dan is het met een auto ook goed te doen. Je kan dan via New Orleans en Houston naar het Westen rijden.
Uiteraard zijn hier legio opties. Vliegen kost je ook een dag tijd. Met de auto kun je onderweg nog heel veel zien.
Als je 3 weken oost pakt en 3 weken west, heb je twee weken over om van oost naar west te rijden.
Waar je mee op moet passen is dat je bij de auto drop of kosten gaat krijgen omdat je hem in New York huurt en in bijv. Los Angeles inlevert. Je zou dan onderweg ergens van auto kunnen wisselen. Ik heb dat hier uitgelegd hoe je dat zou kunnen doen: Drop Of
De auto huur zal de grootste kosten post zijn. De vliegtickets naar New York worden steeds goedkoper en die zul je rond de 400 wel moeten kunnen vinden. Qua eten, als je het niet te gek doet zul je ongeveer/gemiddeld 35 euro per persoon per dag kwijt zijn.
Als je met zijn tweeen bent is reizen per auto goedkoper dan een camper. Of je moet een kleine camper pakken. Dat is meer een busje dan een camper. Met de auto zou je evt nog een tentje mee kunnen nemen en wat campings kunnen zoeken. En dit afwisselen met hotels/motels/hostels/B&B etc.
Voor nog meer tips verwijs ik je graag naar mijn website:
Michelle, ik ben wel benieuwd wat voor inschatting je nu zelf hebt gemaakt? Ik kan opzich wel wat dingen voor je voorrekenen, maar de kosten zijn sterk afhankelijk van de keuzes die je maakt.
Hoi Pieter,
Ik dacht zelf aan 2500/3000 euro per maand aan kosten voor eten/drinken, overnachtingen die niet al te duur zijn, bijvoorbeeld airbnb, hostels, motels, af en toe kamperen en ik wil daar een auto huren, dat zal wel de grootste kostenpost worden aangezien daar ook nog verzekeringen en benzine bij komt, deze kosten zijn wel gedeeld door twee
Dat klopt wel ongeveer als ik het zo door reken, de berekening heb ik in excel dus ik ga niet alles overtypen. Alles op basis van 60 dagen.
Als ik uitga van de minst gunstige situatie:
autohuur 1300 per maand
drop off kosten 1000 euro
4 per week tanken voor 50 euro
35 euro pp per dag eten
gemiddeld 2 x per week kamperen voor 25 euro per nacht
gemiddel 5 x per week in een hotel voor 60 euro per nacht
vliegticket 600 euro
Kom ik op 6857 euro voor de hele trip pp.
Als je een rondtrip zou maken (geen drop off), minder kilometers, meer zou kamperen en je eten zelf bereid tijdens het kamperen e.d. :
autohuur 1300 per maand
geen drop off kosten
4 per week tanken voor 50 euro
20 euro pp per dag eten
gemiddeld 5 x per week kamperen voor 25 euro per nacht
gemiddel 2 x per week in een hotel voor 60 euro per nacht
vliegticket 400 euro
Is het 4379 euro voor de hele trip pp.
Het kan dus flink uiteenlopen wat je uitgeeft als je structureel rekening houdt met de kosten.
In bovenstaande is geen rekening gehouden met excursies of persoonlijke aankopen zoals kleding e.d., die kunnen fors inhakken op je budget.
De autohuur heb ik in beide voorbeelden vast op een bedrag wat ik zelf eerder tegen kwam dit, zal natuurlijk ook nog verschillen.