Even voorstellen: wij zijn drie vrienden van 26/27 en zijn van plan om komende zomer een roadtrip door Amerika te maken over wat nog over is van het oude Route 66. We zijn van plan om ongeveer een maand weg te gaan. We willen ter plekke een auto kopen dan wel huren en naar de andere kust rijden. Onderweg slapen we dan in de auto of in motels/hotels, als het maar goed koop is.
We vragen ons af wat we ongeveer per persoon als dagbudget moeten rekenen. We willen redelijk goedkoop reizen, maar vinden het niet erg een keer uit de band te springen of te betalen voor iets moois (parken oid).
Kunnen jullie een beetje aangeven wat de kosten voor overnachten / eten / reizen etc zijn en wat een realistisch budget per persoon is?
Daarnaast, is het beter een auto te kopen of te huren?
TIP
Regel die auto al vanuit Nederland!!!
Bijvoorbeeld via hertz.nl (let op .NL) dit ivm de verzekeringen!!!
Kies voor WOW (world on wheels === ivm verzekeringen zoals CDW inclusief)
Anwb lid?
10% korting op autohuur via Hertz.nl
CDP code 504224
Auto kopen lijkt mij moeilijk ==== ook verzekeringskwestie dat kan dus nogal wat $$$ gaan kosten.
Denk dat het voordeliger is om die auto vanuit NL reeds te huren.
Wat betreft de motels … ik ken alleen het prijsniveau van 2008
Maar met behulp van google kun je achter namen van motel-ketens komen.
Ook kun je de te rijden route al een beetje uitstippelen … en natuurlijk de websites van de motels bekijken (prijzen)
Motels verhuren per KAMER!
Kamers zijn er voor 2 of meerdere personen … double of kingsize bed!
Ontbijt is meestal los bij te bestellen … in veel gevallen stelt dat ontbijt ook echt niet veel voor. Koffie en wat voorverpakte kleine dognuts
beter is het om dan ff een supermarkt aan te doen. Die hebben ook vaak een koffiecorner.
Avondeten
TIP TRUCKSTOPS
Goedkoop en veel … vaak goedkoper voor chauffeurs dan voor het ‘normale’ volk.
Over het algemeen denk ik dat je al goed kunt eten voor 20$ pp
Water bij het eten is een normaal gebruik en dat is gratis.
Je betaald soms extra voor je softdrink maar kunt meerdere keren navullen.
(alsof je dat wilt … pffff … Amerikanen houden van grote porties ook qua drinken)
CREDITCARD
Ook nodig voor je autohuur!!!
Ook handig bij het betalen van motels === dan geen borg!
Je kunt er ook kleine bedragen mee betalen … bijvoorbeeld een kop koffie!
(heel normaal om met je card kleine bedragen te betalen)
Mocht je nog vragen hebben waar ik nu niet aan heb gedacht … stel ze gerust.
Ik ben verschillende malen in de USA geweest … en heb met een gehuurde auto aardig wat miles gereden.
HOUD je absoluut aan de snelheid … oom agent kan daar echt niet om lachen! Met een NL agent kun je een gesprek/discussie aangaan … vergeet dat met een Amerikaanse agent. Yes SIR … no SIR … beleeft blijven.
GEEN Hasj!!! of andere softdrugs die in NL ‘gewoon’ zijn om te gebruiken da’s in veel Staten van de USA een geheel ander verhaal. LOOP er geen risico mee!!!
Voor 20 dollar kan je ontbijten, voor 20 dollar kun je lunchen, voor 20-30 dollar heb je een mooie avondhap. Dit alles in truckstops, dinners of simpele restaurants. Goedkoper doe je door genoegen te nemen met wat een hotel/motel/hostel soms aanbied of boodschappen te doen en zelf te koken. Duurder kan uiteraard ook.
Kijk voor hostels op Hostels.com of Hostelworld. Pas op: prijzen in de VS zijn meestal excl. BTW tenzij anders vermeld. 25 dollar per nacht in kleine hostels in kleinere steden is mogelijk.
Credit card mee is inderdaad een must, Nederlandse pinpas doet het namelijk alleen maar bij de meeste bankautomaten, niet in winkels.
Is het werkelijk zo duur dat je voor 20 dollar 9(±14 euro) een ontbijtje hebt?! Wij dachten meer aan een dagbudget van 30 dollar voor eten (en dan doen we natuurlijk wel af en toe een supermarkt aan en gaan we niet luxe uit eten).
Wat denken jullie dat de gemiddelde kosten zullen zijn voor 3 weken auto huren + benzine (zeg zo’n 3500 km rijden totaal)
Ontbijt kan ook goedkoper … het is maar net wat je wilt.
En qua prijs in welke omgeving je rijdt. Of voor welke restaurantketen je kiest.
Bij de supermarkt brood & beleg inslaan kan natuurlijk altijd.
Softdrinks en sap kun je daar natuurlijk ook kopen. Alsmede ook een KOELBOX (supermarkt of winkels Wallmart etc). IJS voor in je koelbox kun je kopen bij je motel of bij een tankstation (supermarkt natuurlijk ook). Dat is vrij goedkoop overigens dat ijs (in heel sommige gevallen ook nog gratis bij een motel) dagelijks kun je dus je koelbox van vers ijs voorzien en je spullen koel houden die koel moeten blijven.
Ik ben de naam van de ontbijtgigant vergeten … maar daar kon je al een ontbijtje bestellen vanaf 5 $ of zoiets. Zeg dat je voor een ontbijt rond de 10$ kwijt bent. Duurder kan ook maar da’s aan jouw. Bij de meeste Restaurants kun je de kaart buiten aan de deur al lezen (denk dat dit wettelijk geregeld is) en natuurlijk ook het prijsniveau.
Persoonlijk vind ik dat je met echt ontbijten nogal wat tijd kwijt bent.
Drie kwartier tot een uur zeker.
Tussen de middag zou je gewoon je eigen bammetjes kunnen smeren.
Avondeten … zo tussen de 20 en 30 dollar denk ik. Ook sterk afhankelijk van waar je gaat eten.
Dit kun je het beste al regelen vanuit NL.
Het beste kun je m.i. kiezen voor een ALL-IN tarief.
Dus inclusief alle verzekeringen hier al geregeld.
OOK wat betreft je extra ‘drivers’ … anders kan het zijn dat je per extra driver 9$ extra PER DAG moet betalen. Dan loopt je autohuur nogal uit de klauwen!
En je hebt eventueel ook niet te maken met extra miles a 0.30 cent per mile!!!
Uit eigen ervaring weet ik dat je nogal snel boven die 100 mile a day KUNT uitkomen, zeker bij een rondreis. Bij een ALL-IN tarief is dus dat ook inclusief.
Hoeveel koffers zul je bij je hebben?
Allemaal GROTE koffers? Extra bagage zoals camera’s … rugzakken, hike-schoenen etc?
Dat bepaald namelijk voor welke auto je ‘moet’ gaan kiezen.
Over het algemeen zijn Amerikaanse auto’s vrij groot.
Op de diverse verhuursites kun je zien welke ze verhuren … en daarna kun je oa op de site van de automaker uitvogelen wat het gemiddelde verbruik zo’n beetje is. Dan kun je dus een schatting maken van je brandstofkosten!
GASprice … (benzine … eigenlijk geen diesels in de verhuur, en nou ik eraan denk … zoveel diesels ben ik ook niet tegengekomen dan alleen echte vrachtwagens) Gasoline and Diesel Fuel Update - U.S. Energy Information Administration (EIA)
WAUW … die prijzen zijn echt wel behoorlijk omhoog sinds <2008!!!
Maar voor Europese begrippen nog steeds ‘goedkoop’
Bij Alamo kun je kiezen voor de GOLD optie === dat is autohuur Inclusief 3 bestuurders!!! (kwam ik vandaag achter … ben nog steeds aan het puzzelen en de wensauto wordt steeds een maatje groter )
lekker op de bonnefooi,alleen eerste nacht reserveren.
breakfast bij de Mac of Dennies of zat andere tenten vanaf 5$.
dinner bij Dennies of in een all you can eat restaurant vanaf pakweg$12.
autohuur van te voren regelen bij www.eautohuur.nl
wel als het kan een mini laptopje meenemen ,kan je op je route naar leuke hotelaanbiedingen zoeken,zit je niet zo vast aan een tijdschema.
Een jaar of vijf geleden zijn wij ook via Route 66 van Chicago naar LA getrokken, we waren eerst al van New York naar Chicago gereden via Niagara Watervallen. Wij hebben alles geboekt bij Exit Reizen, die hebben ook al een kant en klare Route 66 reis in hun programma. Die kun je nog aanpassen naar je eigen wensen.
Neem een auto die liever een maatje te groot is, want je hebt meestal heel wat bagage bij je en dat laat ik liever uit het zicht in een kofferbak liggen.
Eten kun je overal voor redelijke bedragen bij allerlei fast food restaurants, en pak ook zo nu en dan eens een lekker steakhouse. Een broodje bij subway is ook lekker als ontbijt. Ontbijt in hotels is meestal erg duur, sommige ketens hebben wel een beperkt ontbijt inclusief in de prijs van de overnachting.
Veel plezier in de USA. http://www.janneswolff.nl/2008/route-66---2008.pdf