Mijn vriend en ik willen graag een rondreis maken in het westen van de verenigde staten.
Vertrek 31-5-2013 en terugreis 19-06-2013.
Ik heb retourtickets gevonden voor ongeveer 500 euro p.p. naar Las Vegas.
Wat is een betrouwbare autoverhuurder en wat ben ik daar ongeveer incl. gps aan kwijt?
Nu is ons maximale budget inclusief alles € 3.000,-
Waarschijnlijk willen we de volgende dingen gaan zien:
Death Valley
Sequoia NP
Fresno
Yosemite
San Francisco
LA
Joshua Tree NP
Grand Canyon
Monument Valley
Bryce Canyon
Zion NP
Is ons budget reëel? En zijn er dingen die ik kan skippen of juist toe moet voegen aan onze reis?
dit zijn zeer goedkope vliegtickets dus boeken maar! Toch vrees ik dat je met € 3000,- all-in voor 2 personen moeilijk zal toekomen, misschien als je kampeert en zelf kookt maar daar heb ik geen ervaring mee. Als ik vlug tel kom je voor 2 personen hotel/motel, autohuur, restaurant toch snel op € 200,- per dag en dan heb je nog geen extra’s.
Een betrouwbare autoverhuurder is bv www.usareisen.de Wij huren er zelf ook. Ik denk ook dat je budget te laag is en 19 dagen voor wat je denk te gaan bezoeken is ook al aan de krappe kant. Voor de autohuur zou ik minstens een midsize willen aanraden want in een te kleine auto past niet alle bagage in de kofferbak. Fresno mag je gerust overslaan wat mij betreft. Mooie prijs voor de vliegtickets. Als jullie jonger dan 25 jaar zijn moet je extra kosten betalen voor de huurauto.
Dit is inderdaad volgens mij aan de krappe kant.
Mijn voorbereidingen beginnen, net zoals jullie met een budget en hierop plan ik mijn reis.
Ik gooi alles in een excelsheet en hoop dat de dollarkoers mij gunstig gezind is.
In September 2012 heb ik een 26 daagse rondreis gedaan dit al trekkend met de tent. M.a.w. de goedkope manier.
Op zichzelf was dit prima te doen, met als voordeel dat je direct in de parken ligt.
3 overnachtingen heb ik gehad in een hotel. Aankomst Phoenix, Las Vegas en San Francisco.
Mijn vlucht kostte € 586,00. Met de trein naar Brussel en terug € 47,00.
Wat het eten betreft was ik de ene keer tevreden met een stokbrood van Wall mart en de andere keer nam ik het uitgebreid ervan.
Mijn nadeel was, als alleen reizende dat ik overal de volle mep betaalde.
De grootste kostenpost was het vervoer (vlucht, autohuur, bezine, verzekeringen) en de overnachtingen.
Deze namen al 69% van mijn gemaakte kosten in beslag.
Op mijn site zie je een overzicht hiervan.
Ga ik nu e.e.a. terugvertalen van mijn reis 26 dagen naar jullie reis 20 dagen en op de basis, zoals ik die gemaakt hebt, dan kom ik al ruim boven jullie € 3000,00
De vluchtgegevens weten jullie. De volgende stap is de autohuur met verzekeringen. Mijn auto is gehuurd bij e-autohuur Ga dan na hoeveel miles jullie denken te rijden en bereken globaal wat jullie aan benzine kwijt zijn. Dit wel ruim nemen. Dan de overnachtingen. Voor drank eten en fooi was ik. gemiddeld € 29,00 per dag kwijt. Aan excursies besteedde ik persoonlijk € 160,00. Een bedrag voor onvoorziene uitgave dien je ook mee te tellen.
Van al mijn reizen vond ik West-Amerika wel als een van de mooiste. Dus haal je het dit jaar niet, wat let je voor volgend jaar
Wil je gebruik maken van enkele tips, dan kijk op mijn site: West-Amerika
Heb je alsnog hulp nodig en/of adviezen dan hoor ik het wel.
De reis die je voor ogen hebt ziet er goed uit. Lijkt me een prima keus.
Het totale budget van € 3.000,- is redelijk aan de krappe kant. Je zou eens kunnen informeren bij verschillende reisorganisaties die reizen op maat aanbieden (american vacations, Jan doets enz zoeken via google op op dit forum kijken). Dan krijg je een idee waarvoor zij het kunnen regelen en waar je overal rekening mee moet houden. Gewoon aangeven wat je allemaal wilt doen, wat je perse wilt zien en wat zij verwachten dat je gemiddeld kwijt bent per dag. De prijzen liggen bij de verschillende aanbieders ver uiteen en zelfs op de goedkoopste kun je nog wat besparen als je zelf alles boekt.
Zelf heb ik samen met 2 vrienden in 2004 een reis gemaakt van oost naar west. 23 dagen en daarbij de steden NY, Washington, niagrafalls, chicago, St. Louis, Las Vegas en Los Angeles. We hebben daarbij de keuze gemaakt om in de grote steden minimaal 1 volle dag te hebben. Vantevoren hebben we alles vastgelegd (vlucht, transfer vanaf luchthaven, autohuur, hotels en een paar excursies). Dit hadden we destijds voor nog geen 1600 euro p.p. We hebben ook offertes gekregen voor bijna 2500 euro p.p. voor vrijwel dezelfde reis. Prijsverschillen hierin liggen aan de autohuur, overnachtingen in hotels en vliegtuigmaatschappijen waarmee men vliegt. Zelf hebben we toen via American Vacations geboekt, een reis uit een brochure gevonden (coast to coast) en deze op maat aan laten passen. Omdat we daar zo tevreden over waren in 2009 nog een keer via hen een villa geboekt in orlando met gezin en familie en dat voor 800 p.p. 14 dagen inclusief vlucht, autohuur en villa. We hebben in 2004 wel nog zelf gekeken om alleen vluchten te boeken, autohuur en eerste en laatste hotel maar daarmee kwamen we al op ruim 3000 euro uit. Dus toen gekozen om de bij goedkoopste aanbieder een afspraak te maken en daar te boeken.
Als je ter plaatse hotels of campings boekt kun je uiteraard nog op de kosten besparen.
Bij onze rondreis hebben we per dag op zo’n 100 dollar p.p. Mede omdat we hiervan iedere dag natuurlijk moesten lunchen, dineren, drinken en tanken. Hier kwamen we heel goed mee uit, is uiteraard vrij ruim en al met al hebben we dan ook niet echt naar de kosten gekeken maar in totaal kwamen we toch uit op een ruime 3000 euro per persoon en daar zat dan ook een goede dag Las Vegas bij, pretpark in Los Angeles e.d.
We hebben in fatsoenlijke hotels gelogeerd onderweg waar overal wel een ontbijtje te halen viel, sommige gratis en sommige betaald.
Ik zou net zoal Henk al aangeeft ervoor zorgen dat je toch voldoende budget hebt zodat je niet iedere dag op de kleintjes moet letten want daardoor kan de vakantie toch nog enigzins tegenvallen en dat zou zonde zijn van zo’n prachtige reis.
Ik heb het altijd gered met zo’n budget, dat kan best lukken.
Een kleine economy class autos is prima, wij kregen daar altijd alles in plus een complete kampeeruitrusting. Die auto’s zijn groter dan bijvoorbeeld een Suzuki Alto hier, klein is een rekbaar begrip.
Wij kopen altijd een goedkope tent, slaapmatten, slaapzakken, een koelbox en vouwstoelen bij de Walmart voor ongeveer 100 dollar totaal. Kamperen is veel goedkoper en leuker en je staat vaak op de mooiste plekken in de parken zelf of in een bos. Daar spaar je veel mee uit.
Wij koken ook vaak zelf, daarvoor kopen we dan een grote hapjespan voor ongeveer 10 dollar, ook bij de Walmart. Een brandertje neem ik altijd mee, ik koop daar alleen de gastankjes.
In sommige jaren kochten we een gasbarbecue voor 25 dollar die we dan elke dag gebruikten.
De spullen laten we iedere keer weer gewoon achter als we naar huis gaan.
Motels kun je vinden voor 40 euro per nacht en soms zelfs minder. Gewoon opletten waar je overnacht. Ketels zoals Motel 6 zijn goed en voordelig. Maar ook bij plaatselijke motels kun je goed terecht.
Je kunt alles zo duur maken als je zelf wilt.
Hoi! Je hebt het dus over Amerika? We willen echt kamperen dus motels zijn nauwelijks nodig… We dachten zelf eerder aan een minivan, dat we daarin kunnen slapen! Maar aangezien de dollarkoers wordt het daar ook duurder… :(Volgens mijn vriend is het niet echt haalbaar, terwijl ik heel graag wil!
Het lijkt mij ook niet haalbaar. Wij waren voor 28 dagen al ruim € 3.000 per persoon kwijt. Nu hebben wij niet gekampeerd en hadden wij een midsize-SUV, maar de dollarkoers was ons toen wel gunstig gezind.
Persoonlijk vind ik dat je een dergelijke reis alleen moet gaan doen als je niet op alles wilt bezuinigen. Uiteraard moet je wel goed op de kosten letten, maar om bij alles te denken “Oeeeh, als we dit doen gaan we over ons budget, dus doen we het maar niet”, dat lijkt mij geen goed vakantiegevoel. En dan heb ik het bijvoorbeeld over mountainbike huren om te mountainbiken door Moab, speciale schoenen huren om The Narrows wandeling te maken in Zion, een schietles nemen in Las Vegas. Dat zijn wat mij betreft wel dingen die je vakantie een stuk leuker maken.
Wat hierboven al staat aangeven wil ik nogmaals bevestigen: usareisen.de (of http://www.drive-usa.de/ , hun Engelse site) is wel een aanrader om daar de auto te huren.
Overigens is dit topic 2 jaar oud. Weet niet of ingii89 dezelfde persoon is als de topicstarter?
En bedenk ook dat je niet zo maar ergens langs de kant van de weg kan gaan slapen in de USA. En het slapen in een minvan kan ik ook niet echt aanraden. Dan zou je kunnen proberen een van die “glorified beds on wheels” te huren. Ik denk dan aan Escape en Jucy Campervans. Met Escape val je meer op