Mijn eerste en voorlopig in het eerste vooruitzicht mijn enige verre reis is naar mijn favoriet land Amerika.
Ik ga samen met een vriendin die al verschillende rondreizen gedaan heeft, weliswaar in Azië.
Dus een leuke nieuwe uitdaging.
Qua budget hadden we 1700 euro in gedachten per persoon maar waarschijnlijk zal het wel uitlopen tot hopelijk 2000 max. Is dit haalbaar voor volgende route?
Tour: Budget West
Dag 1: Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Palm Springs
Dag 3: Palm Springs - Laughlin
Dag 4: Laughlin - Flagstaff
Dag 5: Flagstaff - Page
Dag 6: Page - Zion NP - St George
Dag 7: St George - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas - Visalia
Dag 9: Visalia - Modesto
Dag 10: Modesto - San Francisco
Dag 11 en 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco - Santa Maria
Dag 14: Santa Maria - Oxnard
Dag 15 Oxnard - Los Angeles
Wij nemen nog een dag extra want anders missen we onze laatste dag door een vlucht die op dag 15 al 's morgens zou zijn.
Type wagen is compact: normaal wel voldoende voor twee personen?
Reisperiode september dus normaal ideaal.
Ik heb meer een voorkeur voor de steden en ook voor de parken, mijn reispartner meer voor de parken. Via deze route mss we precies wel enkele parken.
Denken jullie dat het mss beter is om de kustroute achteraan te laten en terug te vliegen van SF en dan extra parken erbij te doen?
Blijkbaar is de kustroute wel de moeite en mss toch een mooie afsluiter.
Graag jullie mening en eventueel tips.
Is het veilig om met twee vrouwelijke twintigers te reizen aan de westkust?
P.S. Kan je vegetarisch vragen op de heen/terugvlucht?
Hi Rien, welkom op het forum.
Ik wil je niet weerhouden om een dergelijke reis te maken maar vele overnachtingsplaatsen zijn typisch reisbureauachtig en ver verwijderd van de National Parks.
Ik noem: Laughlin, Flagstaff, St. George, Visalia, Modesto en Oxnard.
Het zal duurder zijn maar het is aan te bevelen dichterbij Grand Canyon, Zion en Yosemite te logeren.
Las Vegas naar Visalia is best te doen in een dag maar niet als je via Death Valley NP rijdt en dit park is ook een must…
Een compact is prima met 2 personen.
De USA is een veilig land om in rond te reizen.
Met 16 dagen zou ik aanraden:
Vliegen op Phoenix
Via Sedona naar Grand Canyon NP
GC naar Page
Page naar Bryce
Bryce naar Zion
Zion naar Las Vegas
Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine
Lone Pine naar Yosemite
Yosemity naar San Francisco
San Francisco naar Cambria/San Simeon
Cambria naar LA
Dat zijn dus 11 reisdagen. Dan heb je nog 5 dagen om toe te voegen. Ik zou zeker 2 volle dagen in San Francisco willen blijven en ook een extra dag voor Las Vegas. GC, Page en Zion komen ook voor een extra dag in aanmerking. En Yosemite natuurlijk.
Om in drie dagen van LA via PS en Laughlin naar Flagstaff te rijden is tamelijk ridicuul. De directe route is ca 8 uur rijden.
Yeehaw
Bij de meeste maatschappijen is dit mogelijk. Het is maar de vraag of je het wilt, diverse maatschappijen maken er een potje van. Met welke airline vlieg je? Bij KLM is het meestal erg oké. Lacto-ovo is meestal verkeerd geïnterpreteerd (boter en yoghurt werden er bij mijn vriendin uitgehaald, terwijl je bij lacto-ovo wel eier- en zuivelproducten gebruikt), maar de maaltijd is smakelijk genoeg en gebalanceerd genoeg (je hoeft niet op een selderijstengel te knagen).
Voor de rest heeft Yeehaw al een eerste antwoord gegeven.
Als twintigers: als je onder de 25 bent (vooral de eerste chauffeur), moet je op flinke extra verzekeringskosten voor de huurauto rekenen.
Al bedankt voor de reacties. Naar aanleiding van de tips op het forum hebben we onze route laten aanpassen. Lijkt deze jullie meer haalbaar zodat we meer gezien hebben?
1 Phoenix: Hotel San Carlos
2 Flagstaff: Days Inn Flagstaff Highway 66
3 Flagstaff - Monument Valley: Far View Lodge Mesa verde (in Monument Valley hebben we geen hotel meer beschikbaar)
4 Monument Valley - Page: Travelodge Page
5 Page - Bryce: Bryce View Lodge
6 Bryce - St-George: Holiday Inn Resort St.George
7 St.George - Las Vegas: Americas Best Value Inn
8 Las Vegas - Death Valley: Atomic Inn
9 Death Valley - Modesto: Clarion Inn Modesto
10 Modesto - San Francisco: Renoir Hotel
11+12 San Francisco: Renoir Hotel
13 San Francisco - Santa maria: Historic Santa Maria Inn
14 Santa Maria - Los Angeles: Mayfair Hotel
15 we gaan hier geen hotel boeken omdat onze vlucht op dag 16 al vroeg vertrekt.
Ik zou precies toch nog een dag Las Vegas erbij willen doen omdat het daar toch ook de moeite is om te bekijken en je hier ook een soort van rustdag kan hebben en even een plons in het zwembad enzo kan doen. Waar kan er eventeel een dag van af indien we LV extra willen doen?
We hebben bij de eerste route uitgerekend hoeveel het zou kosten moesten we rechtstreeks bij het hotel boeken. Tov de prijs die we van connections kregen was er geen verschil. Daarom waren we plan om de hotels bij hun te behouden. Nu heb ik wel eens via booking.com gezien en als we via deze weg de hotels boeken kunnen we het precies wel goedkoper doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je eventueel kostenloos annuleren bij de hotels via deze manier van werken moest er iets tussenkomen?
We willen wel graag de motels vooraf boeken omdat we echt ons budget moeten bewaken. Als we daar ter plaatse hotels gaan boeken is het moeilijker om binnen ons budget te blijven en ben je denk eerder geneigd om toch iets te pakken wat niet binnen het budget past.
Graag nog wat feedback en alvast bedankt voor de tips.
Naar aanleiding van de reacties op de forums zijn we gekomen tot volgende route.
1 Vluchtdag LA
2 LA San Simeon
3 San Simeon San Fransico
4 San Fransico
5 San Fransico Yosemity
6 Yosemity Lone Pine (Lee Vining)
7 Lone Pine Death Valley
8 Death Valley Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas Bryce Canyon
11 Bryce Canyon
12 Bryce Canyon Lake Powell
13 Lake Powell Grand Canyon
14 Grand Canyon
15 Grand Canyon Las Vegas
16 Vluchtdag naar huis
Mss dat we bij dag 5 of 6 een extra dag kunnen nemen omdat dit precies lange dagen zijn.
Wat denken jullie ervan? We hebben dingen geschrapt, maar je kan op een twee weken of iets langer niet meer verwachten.
Bedankt voor de tips en info, deze zijn altijd welkom.
Mooie route. Ik zou van Lone Pine via Death Valley naar Las Vegas gaan. Dan heb je een nacht over die ik in Zion zou besteden. Ook 2 nachten in Bryce is vaak niet nodig. Wellicht een extra nacht in Yosemite.
De dagroutes 5 en 6 zijn prima te doen.
Ik zou persoonlijk wel degelijk in death valley overnachten. Dat vind ik met voorsprong het mooiste national park en er overnachten is echt een ervaring. Kan je een mooie ochtendwandeling maken, bvb in gold canyon. En 's avonds een prachtige zonsondergang meepakken bvb bij dante’s view of zebraski point. Een goede overnachtings plek (wel prijzig helaas) is Furnace Creek Ranche.
Wel eens met yeehaw dat je een nacht zion best in plant. (typisch voor reisbureau’s om dit over te slaan). Ik zelf zou daar een nacht grand canyon voor op offeren.
Wij deden vorig jaar een gelijkaardig rondje, je gaat een prachtige reis maken!!!