Informatie gevraagd over Amerika, Route 66

Hallo,

Ik ben van plan om in de toekomst een wereldreis te maken en wil onder andere route 66 gaan rijden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij kunnen vertellen hoe lang het ongeveer duurt en hoeveel het gaat kosten? Ik dacht zelf aan 2 maanden en ongeveer 3500 euro maar heb geen idee of dit haalbaar is.

Groeten Annemarije

hey,

kijk eens op trekamerika.com Daar staan allemaal trips op waaronder ook van ney york naar los angeles. Hier staat de duur bij en de prijs voor de reis. Hopelijk kun je hier iets mee.

Gr Susan

Bedankt, super goede site!

heb je nog een camper nodig? Wij hebben er een te koop in de US.

Wij zijn in 1990 van LA naar Miami gereden met de camper, daarna in 1993 van SF naar NY, in 1998 hebben we Florida bezocht en in 2008 zijn we met de motor rondgereden door California en omstreken waarbij o.a. een deel van route 66.

Op onze website kan je van al deze reizen korte reisfilmpjes bekijken.
www.LifeIsJoy.nl

Enjoy!

:wereld:

Hallo,

Wij zijn in de zomer van 2009 een maand naar West-Amerika geweest. Een super mooie reis.
Begonnen in LA dan via Big Sur (moet je gezien hebben) naar San Fransisco, alle parken; Yosemitte, Seqoia, Death Valley, Zion monument, Bryce Cannion, Grand Cannion en als afsluiter Las Vegas. We hebben ook een stukje Route 66 meegenomen.
Wij hebben een auto gehuurd en hebben steeds in goedkope motel/ hotels gelogeerd, ter plaatse geboekt via internet of last-minute binnen gestapt.
Onze reis heeft ongeveer een 2000euro per persoon gekost all in. = vluchten, overnachtingen, auto, voedsel, benzine, inkom parken, alles alles.

Veel succes
Groetjes Stefanie

Wij hebben vorig jaar Route 66 helemaal gereden, van Chicago naar Santa Monica. We hebben er 3 weken over gedaan, maar je kunt het ook in 2 weken doen (wij reden heel relaxed). Het kostte ons bij elkaar zo’n €6000 (voor 2 personen) inclusief tickets, autohuur, hotels, etc. Route 66 bestaat niet meer dus je moet wel een goed boekje zien te vinden met route-aanwijzingen. Ik had die niet maar ik zag dat er nu een Nederlandstalig boek op de markt is met instructies die je kunt invoeren in je navigator, het heet Route 66 Planner van Martine Piket. Echt een aanrader want zonder zo’n gids is het echt een enorm puzzelwerk.

Ter info: dit topic is 8 jaar oud…