Ik zit er aan te denken om misschien volgend jaar (of het jaar erna) de route 66 te gaan doen. Zijn er mensen die dit al eens hebben gedaan? Om te weten wanneer ik kan gaan, is het wel handig om een paar dingen te weten.
Welk vervoer raden jullie aan? Camper of gewoon een auto?
Met camper: kun je overal overnachten met een camper?
Waar kun je goed en goedkoop overnachten? Ik neem aan motels. En moet je deze vooraf boeken, of kun je ook gewoon zo binnen wandelen. Ik vind motels prima, zolang ze maar netjes zijn LOL.
Hoeveel tijd trek je het beste uit? Ik moet alleen rijden (mijn beste vriendin heeft geen rijbewijs) en we willen echt op ons gemak doen. Stoppen wanneer we willen en als het ons ergens bevalt, een dag extra blijven ofzo.
Als er mensen zijn die ervaring hebben met de route 66, graag zou ik dus wat tips ontvangen, en misschien kun je zeggen hoe de route was, wat de moeite waard is om te stoppen en wat jullie ongeveer hebben uitgegeven.
Ik wil niet flauw zijn maar de route 66 word door veel mensen teleurstellend ervaren. Het grootste gedeelte bestaat niet meer en wat er nog is staat vol met supertoeristische dingen. Er zijn nog wel wat leuke tankstationnetjes en cafetjes maar het grootste gedeelte is een normale snelweg.
Er zijn veel mooiere routes te bedenken in de usa. Is mijn mening.
Ik heb de afgelopen jaren met een camper stukken van de route 66 gereden. Al met al van Amarillo (Texas) tot Los Angeles.
Met een camper ben je flexibel, campings vooraf reserveren is niet nodig, zelfs vaak lastig om de locatie van een al geserveerde camping te vinden, terwijl je er en passant voldoende ziet. Ik heb zelf een camper van 7,65 mtr, daarmee kom ik altijd uit de voeten, ook in bergachtige gebieden.
Met een gewone auto? Juist langs de route 66 vind je veel (niet dure) Motels als je maar in de gaten houdt op een dag-locatie te eindigen met meerdere motels hoef je volgens mij niet te reserveren.
Wat is mooi, dat is heel subjectief en afhankelijk van wie het zegt. Ik ben het niet (helemaal) eens met de reactie van schoentje. Een aantal stukken zijn erg leuk en levendig, maar voor jezelf moet de Route 66 ook een bepaald gevoel oproepen en lezen (voorbereiding) maakt het dan veel leuker.
Bij iedere staatsgrens die je overgaat: let op “visitors center” voor gratis kaarten en legio info.
Wat vond ik leuk (vanaf L.A. richting oost):
-grens California, Arizona, the Black Mountains, Oatman (beetje WildWest)
-het stuk van Kingman tot Williams (Arizona) is een van de weinige lange stukken nog authentieke Route 66, rondom Seligman is het toeristisch, maar hier leeft “the motherroad” nog echt voort.
-Williams is absoluut de moeite waard, goed te combineren met (bijv. treinreis naar) the Grand Canyon, de omgeving is erg mooi (Flagstaf, mooie bergen, San Fransisco Peak, Sidona)
Winstow (twin Arrows), Holbrook (Pertrified Forest National Park) zijn de moeite waard, maar inderdaad, de route 66 is hier grotendeels snelweg.
Gallup tot Albuquerque (New Mexico) eveneens grotendeels snelweg, daarna richting Santa Fee (erg mooi) mooi stuk door en langs de Rocky Mountains.
-Voorbij Las Vegas (NM) wordt het erg vlak (the plains), Amarillo vond ik weinig inspirerend alhoewel “Cadillac Range” ondanks de troosteloze omgeving toch heel bijzonder was.
Al met al: Ik doseer het, wil altijd wel weer stukken route 66 rijden, maar ik combineer het met andere dingen onderweg. Maak een niet al te strakke planning, laat voldoende ruimte voor blijven hangen waar het leuk is.
Goh heel erg bedankt! Het klinkt echt wel super zo zeg! En we hebben nog geen concrete plannen hoor, maar we zijn een beetje aan het rondkijken wat voor “grote” vakantie we eerst gaan doen haha.
En we willen zeker genoeg tijd nemen om alles te zien, ik hou er niet van om met een tijdschema te rijden haha. Heel erg bedankt hiervoor! Zeker info waar ik wat aan heb.
En inderdaad, mooi/leuk is voor iedereen verschillend. Ik hou er juist van om andere dingen te zien. Gewoon in steden rondrijden dat hoeft voor mij niet zo, en het klinkt ook gewoon leuk, de route 66 En verschillende routes doen.