West-Amerika

Beste mensen

Momenteel ben ik een reis aan het plannen, voor een trektocht door West-Amerika. In principe wordt er 4 weken voor gepland, aanvang September 2012. Start zal zijn Las-Vegas, Via de parken Zion, Capitol Reef, Arches, Grand Canyon, Death Valley, Mammoth lakes, Yosemite, dan naar Morro Bay en via de Highway1 naar SF.
Na SF wilde ik een paar dagen naar NY, maar de overnachtingsprijzen schrikken me af.
Gekeken op verschillende boekingssites zoals deze op mijn [**Amerikasite**](http://www.zitterdonline.nl/amerika2012/amerika2012.html) staan vermeld. Ik ben al geruime tijd mee bezig en moet helaas constateren dat de $ zich in negatieve zin ontwikkeld voor een trip naar Amerika. Op mijn [**Amerikasite**](http://www.zitterdonline.nl/amerika2012/amerika2012.html) heb ik onder de link route, mijn planning staan. Als je op de link kosten klikt, dan zie je bij kostenoverzicht een link naar een excelfile. Ik heb hier twee tabbladen met opties staan. Een alleen met Motel/hotel overnachtingen en een met gedeelte kamperen in de parken.
Ook de reis zodanig uit gesplitst met de prijs als je alleen gaat en met de prijs als je met twee personen gaat.
In azie is gelet de kosten, reizen individueel geen enkel probleem.
De reden dat ik alleen ga, is dat je wel degelijk op elkaar afgestemd moet zijn, om 4 weken met elkaar om te gaan.
Individuele reizen hebben bij mij de voorkeur. Het voorgekauwde programma, wat uiteraard ook goed is, is niks voor mij.
Overnachten mag voor mij in een goedkoop, maar toch goed onderhouden adres zijn.

Nu mijn vraag!
De NP zijn voor mij de Highlights. Een paar dagen uitrusten alvorens ik terugkeer naar Europa heb ik gepland in SF
De parken zullen door mij via hiking en tours bezocht worden.
Neem ik genoeg ruimte hiervoor en de afstanden, per auto, zijn deze makkelijk af te leggen.
Hebben jullie nog aanvullende tips.

KIJK OOK EENS OP MIJN SITE
Zitterdonline.nl
Via de links kom je terecht op mijn andere reizen

Henk

Goedemorge Henk, ik wil in okt/nov 2013 een rondreis maken, westkust met enkele reisgenoten ( ben nog op zoek)
Is het mogelijk om wat informatie te ontvangen na je reis in Amerika.

Groet Margo Koster

Hallo Margo,

Ik zie dat je al ruim van te voren aan het plannen bent.
In wat voor informatie had je gedacht ?
Zelf haal ik veel uit reisboeken, reisverslagen, reisforums zoals deze etc, en begin dan met een planning.
Deze is constant gewijzigd en zoals mijn reiservaring is, zal die waarschijnlijk ter plekke ook aangepast worden.
Moeilijker wordt het als je met meerdere personen reist. Je zal dan een strakker programma moeten maken.
Voor mijn reis in September had ik 3 optie`s. Een per tent, een via motels/hotels en een met een camper.
Als alleen reizende viel de camper al direct af. Voordelen had het wel, maar de uiteindelijke prijs als alleen reizende was me wat te gortig. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een trip, reizend met een tent, waarbij ik direct in de parken kan liggen.
Mocht het zijn, dat ter plekke, door bijv. weersomstandigheden, e.e.a. verandert moet worden, dan hou ik deze optie open.
De keuze reizend met een tent in september was bepalend door het seizoen. De nachten in Oktober en November zijn dan al weer kouder.
Dat ik wederom alleen reis, heeft er mee te maken dat er tot nu toe geen kandidaat is, die soortgelijke reis wilt maken.
Een heeft er afgehaakt i.v.m. werkverandering.
Uiteindelijk zal dit geen probleem zijn. Bij mijn vorige reizen heb ik dit ook niet als negatief ervaren.

Heel veel kan je al besparen op de vlucht. Ik heb mijn vlucht geboekt bij connections.be voor een goede prijs. Heenvlucht Phoenix en terugvlucht San Francisco voor € 575,00
Hierbij ook gelet op de aankomst en vertrektijden.
Connections.be heeft regelmatig aanbiedingen en mijn ervaring, met name een booking naar Zuid-Afrika waren positief.
Nadeel is, dat als je in het noorden van het land woont, de reisafstand naar Brussel een nadeel kan zijn.

Uiteraard zal na mijn reis, wederom een verslag op mijn site komen.
Ook dit keer hoop ik een financieel overzicht erbij te doen, waarbij men een indicatie kan hebben over plaatselijke kosten. Let wel, de Dollarkoers heb ik niet in de hand en ook voor mij zal de reis waarschijnlijk 12% duurder uitkomen dan aanvang planning.
Ik zie, dat je mijn info haalde van mijn berichtgeving op het forum van 02-01-2012.
Ondertussen heb ik geboekt en ligt de route min of meer vast.
Hierover staan al wat meer gegevens op mijn site.

Margo, je schrijft dat je met reisgenoten wilt gaan.
Jouw interesse is misschien anders dan de mijne.
De vraag is dan ook; Over welke informatie wil je beschikken?
Waar stel je je eisen aan, ten aanzien van bijv. overnachtingen?
Zet eens een planning op het forum en leer van de antwoorden die je krijgt.
2013 is nog ver weg, en hopelijk vindt je de juiste reisgenoten voor een reis naar West-Amerika.
En natuurlijk mag je vragen stellen,over mijn ervaringen, na mijn thuiskomst.
Ik merk van mijn vorige reizen dat mensen steeds meer zelfstandiger en flexibeler op reis gaan. Verschillende vragen over landen en de manier van reizen waar ik geweest ben, heb ik met tevredenheid kunnen beantwoorden.

Veel succes met de voorbereiding.
Henk
www.zitterdonline.nl

Hallo Henk, bedankt voor jou informatie.

Groet Margo