Rondreis Amerika (stukje oost en west)

Hallo allemaal,

Ook ik en mijn vriend (beide 24) gaan in de zomer (17 juli - 7 augustus) een rondreis maken door Amerika. We wilden wel dat de hotels alvast geregeld waren, zodat we die zorg daar niet meer hebben ivm hoogseizoen. Ook wilden we niet al te lange afstanden rijden per dag, want willen ook tijd hebben om wat te kunnen bezoeken! Uiteindelijk is onze keus op een individuele rondreis van Fox gevallen, waarvan het reisprogramma er als volgt uitziet:

dag 1 Amsterdam - Washington
dag 2 Washington
dag 3 Washington - Philadelphia
dag 4 Philadelphia - New York
dag 5 en 6 New York
dag 7 New York - Las Vegas
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Zion National Park
dag 10 Zion National Park - Bryce Canyon
dag 11 Bryce Canyon - Lake Powell
dag 12 Lake Powell - Grand Canyon
dag 13 Grand Canyon - Palm Springs
dag 14 Palm Springs - Los Angeles
dag 15 Los Angeles
dag 16 Los Angeles - Pismo Beach
dag 17 Pismo Beach - Monterey
dag 18 Monterey - San Francisco
dag 19 San Francisco
dag 20 San Francisco
dag 21 San Francisco - Amsterdam
dag 22 Aankomst Amsterdam

We hebben een auto gehuurd voor de eerste paar dagen tot New York, want daar leveren we hem in. Daarna halen we in Las Vegas de volgende auto weer op.
We zijn nu druk aan het kijken wat we allemaal willen gaan bezoeken en heb al verschillende dingen gelezen op het forum en in onze reisgidsen, maar jullie hebben ongetwijfeld nog leuke nieuwe tips waar we niet meteen aan denken!? Wat mogen we dus absoluut niet missen??
Wanneer we in Lake Powell zijn, willen we ook een bezoek brengen aan de Antelope Canyon, dat weten we wel al.
Ook gaan we een bezoek brengen aan Alcatraz, waar we binnenkort maar eens kaarten voor gaan bestellen.
Ik hoor het graag als jullie nog tips hebben van bezienswaardigheden! En ben ook wel benieuwd of deze route er volgens jullie goed uit ziet?
Thnx!

Hi
Ik zou niet weten waarom een auto te huren in DC en dan naar NY te rijden. Je tijd voor DC is erg beperkt. Je kan niet veel zien in een dag en een auto is een pain in the *** Parkeren is beperkt en duur. Je kan beter een toer nemen of openbaar vervoer gebruiken en dan de trein tussen DC en NY. Ik zou 2 dagen DC bezoeken en Philly dit keer overslaan. Gelukkig lever je de auto in voordat je NY gaat bezoeken waar 2 dagen echter ook minimaal voor zijn.
Je route door het SW is wel te doen maar uiteraard kort. Antelope Canyon bezoek je het best midday. Als je Upper canyon bedoelt. Je kan ook naar Lower (best 's morgens). Er zijn toers vanaf Page naar Upper met Ekis, Tsosie of Overlander. Je kan ook zelf naar de parkeerplaats rrijden en van daar een toer nemen maar dan kan er heel wat wachttijd zijn.
Palm Springs in de zomer zou ik overslaan. Je hebt al weinig tijd voor GC en GC naar PS is een lange rit. Misschien beter om in Kingman te overnachten dan heb je ook nog tijd om wat van R66 te zien.
Je tijd voor vooral Zion en Page is wel erg kort maar dat wist je al.
Let er op dat de hotels zo dichtbij de NP’s als mogelijk zijn en niet in bv St. George voor Zion of Williams voor GC.
Yeehaw