Hallo,
Ik en mijn vriend willen volgend jaar zomer een rondreis (ongeveer 5/6 weken) maken door de VS en Canada. We willen graag langs de West kust en steden als Las Vegas, San Fransisco etc. en natuurlijk de prachtige natuurparken. Ook willen we nog een stukje door Canada om daar familie te bezoeken in de buurt van Toronto. En starten of eindigen in New York.
Heeft iemand ideeën hoe we dit goed en voordelig kunnen aanpakken. Tips voor goede sites enz.? Want het maken van een begin valt nog niet mee. Wordt zoveel aangeboden op internet!! En we willen niet een geplande tocht via een reisorganisatie 
De rondreis willen we sowieso met een auto doen. Heeft iemand ideeën voor het goedkoop, maar goed huren van een camper/ busje??
Ben benieuwd naar jullie ideeën!!
Groetjes,
Suzanne
Suzanne, wil je de **hele **tocht met de auto doen?
Mijn eerste indruk/tip: Vlieg naar Las Vegas of Phoenix (vaak het goedkoopst) en maak daar een rondrit in een huurauto. Er is over dit gebied net een soortgelijke vraag op het forum. Dan zou ik naar omgeving Toronto of Boston vliegen en daar een auto huren.
Veel goedkoper, vliegen is in de USA niet echt duur. En het is jammer van de tijd en vrij vermoeiend van bv. San Francisco naar Toronto/Boston te rijden. Bovendien zit je met hoge drop-off kosten voor de auto.
Doe daar bv. Toronto, Niagara Falls en Boston. Auto afleveren en met de trein naar New York.
Vliegreis kan in drie gedeelten geboekt worden:
bv. Amsterdam-Phoenix
Phoenix - Boston
New York - AMS
Op het Lonely Planet Forum bij de FAQ’s, kun je heel veel specifieke info vinden.
Ook een nuttige site: http://www.USA4ALL.nl
Is dit een uitgangspunt voor een begin?