Gezien ik van plan ben om de volgende jaar met een vriendin voor 2 maanden rond te reizen in Canada ben ik benieuwd of een paar mensen hier ervaringen mee hebben.
We zouden willen beginnen in Montreal/Ontario om een paar dagen city trips te doen en dan vliegen naar Vancouver om daarvandaan een auto of camper te huren en naar het noorden te rijden en misschien Alaska en vanuit Whitehorse terug te vliegen als het mogelijk is om de auto/camper te dumpen.
Wat is de beste route om te reizen met auto/camper aan de west kust?
Camper of auto? Voordelen, nadelen?
Weten jullie een goede website waar wij auto’s/camper kunnen reserveren/checken?
Nog meer tips/of dingen waarop wij moeten letten?
Of misschien must see ofzoiets?
Ik zou het erg fijn vinden als we wat tips konden krijgen.
Van Vancouver naar het noorden t/m Whitehorse is goed te doen, heb ik in 2000 gedaan met mijn vriend. Auto vind ik persoonlijk handiger dan camper, nou vinden wij het ook leuk om te kamperen met een tent (behalve in Europa dan) en je staat tenslotte toch te overnachten op campings.
En je kampeert leuker als je niet op een soort kamperparkeerplaats staat.
Of je als je tent echt verschrikkelijk vindt … tsja … persoonlijk vind ik het prettig om tent te ruilen voor een hotel/motel/b&b en of cabins.
Kijk dat is het mooie, je kan er net zo luxe slapen als dat je wilt …
hostel kan ook soms.
Ik raad je aan om goed je huiswerk te doen kwa kostenplaatje. Toen wij met BC Ferries terug van Skagway naar Bellingham/Vancouver gingen met de auto op de ferry was dat aanzienlijk goedkoper dan de drop off fee en nog leuker ook. De boot ligt gewoon stil als er een walvis in de buurt te zien is.
Ook ff meenemen, ben net terug van korte vakantie in Alberta, sprak mensen met een camper, die rijdt 1 of 4-5 … als je een kleintje van 8 meter hebt … en voor routes kijk effe op de websites van BC tourism, of TrekAmerika, want wat een tourbus kan rijden, kan jij ook rijden.
Eenmaal in de stad was de benzine een duppie per gallan (?) duurder, dus dat kan gaan aantikken op 2 maanden.
Succes en veel plezier, wil volgend jaar weer naar BC en Alaska
Tsja… kamperen met tent, met RV of hotelovernachtingen hebben alle drie hun voor- en nadelen. Ik denk dat je deze zelf allemaal kan afwegen.
Bedenk goed: zeker niet alle RV-plekken op kampeerterreinen zien eruit als parkeerplaatsen. Er zijn genoeg campings waar je op tamelijk groene plekken kan staan. Uiteraard hangt het ook van je formaat af of je hier makkelijk in kan draaien. Een ‘normaal’ formaat (30ft.) is prima te doen, formaatje ‘tourbus’ is stukken lastiger.
Waar je op moet letten als je een camper wilt huren: vooral niet bij motorhomereservation.com of een van de zustersites (zie de sticky in het reiscafé).
CruiseCanada is een grote verhuurder met meerdere adressen door Canada (en Amerika onder CruiseAmerica).
En als je naar Montréal wilt gaan, zou ik zeker ook naar Québec City gaan. Daar kan ik een hele lijst bezienswaardigheden voor opgeven. Vele malen mooier dan Montréal!
Quebec is inderdaad veeeel mooier dan Montreal.
Wat Alaska betreft, wanner wil je daar zijn? De nachten kunnen vrij koud zijn aldaar. Wij hebben daar met een camper rondgetrokken en zouden het de volgende keer weer zo doen. Het is nogal eens slecht weer en dan kun je je in een camper nog vermaken.
Cruise-Amerika of cruise-Canada is inderdaad de grootste aanbieder. Daarnaast heb je ook nog El-Monte RV.
Must see is het Wrangell-st. Elias national park en daar een rondvluchtje doen. Is niet duur en adembenemend als je tenminste van bergen en gletjers houdt. Ik vond de weg naar Alaska via Stewart-Hyder en dan verder naar het noorden mooier dan de Alaska Highway. Hier zie je veel meer beren.
Er ligt een prachtige hotsprings bij Liard river.
Ik zou het nukkige Franse oosten van Canada skippen en meer tijd in het westen doorbrengen.
Misschien is het een idee om vanuit Vancouver een 7-daagse cruise te maken naar Alaska. Kun je even een weekje gepamperd worden…:unibrow: en daarna weer de camper in…
Heb je hier al gekeken: http://www.wrc.nl/Canada.asp