Hoi allemaal,
Na 3 jaar toch maar eens een post aanmaken.
Over anderhalf maand vertrek ik naar Canada om er 6 maand te werken/reizen. Eind juni komt mijn vriend langs voor ± 3 week, en willen we een rondreis maken. Wil hem natuurlijk zoveel mogelijk laten zien, maar de afstanden zijn groot. Daarom een aantal vragen over, waar ik graag advies over zou krijgen:
-
Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot een camper huren + kamperen, of een auto huren en AirBnB/goedkope hotels/oid? Een camper huren lijkt behoorlijk duur; auto een stuk goedkoper. Maar bij beide komen nog kosten op (benzine/diesel, overnachtingen…).
Hoe ver van te voren moet je overnachtingen boeken? -
De route. We willen wat van BC zien, de Rocky Mountains en een klein stukje Washington/Oregon. Dit is een globale lijn die we nu hebben:
Vancouver - Kelowna - Valemount - Jasper - Banff - Sicamous - Osooyoos - Seattle (USA) - Portland (USA) - via kust weer richting Vancouver
Op die manier maken we een rondje van een bijna 4,000 km in 3 week (best pittig dus). Op een aantal plekken blijven we 1/2/3 dagen, maar er zitten ook lange stukken rijden bij.
Any advice?
Bedankt alvast! PM’en mag natuurlijk ook