:zon:hallo iedereen
ik en mijn vriendin willlen een 3 weekse reis maken naar canada (vancouver en omg)
nu willen wij een vliegreis boeken en dan een auto huren en dan met de tent op campings overnachten
is dit te doen???
ik zelf ben een echte noorwegen ganger en heb er al heel wat jaar rondgezworven.
kan dit in canada ook ik zou de auto huren en dan gewoon rondtrekken met een tent (kan ik die zelf mee nemen) wat is het beste…
zou een route uitstippelen en dan op de bonnefooi rijden en maar zien waar we een camping vinden is dit goed te doen in canada zijn er veel plekken waar wij onze tent op kunnen zetten …
de omgeving waar wij heen willen is de rocky mountains vancouver island die hoek veel natuur veel wilde beesten en rust zoeken wij…
weet je meer dingen van zo`n vakantie of heb je het wel is zo ongeveer ondernomen zoals wij het willen gaan doen
kun je ons dan wat info geven waar we op moeten letten en wat de beste dingen zijn waar we op moeten letten
alvast hartelijk dank hier voor
chris:thumbsup:
Mijn enige tip is, vergis je niet in de afstand van Vancouver naar de rocky mountains is zo’n 14 uur rijden. Ook vancouver Island is erg groot, ik geloof net zo groot als Engeland…
In de rocky mountains zijn er veel kampeer mogelijkheden, maar lees je goed in over kamperen in de rockies, want er zijn wel beren!
Door de rockies loopt eigenlijk maar 1 weg, en daar langs zijn wel campings te vinden, maar de mooiste campings vind je langs de wandelroutes, dus ver weg van de autowegen. Let op, hier zijn zo goed als geen voorzieningen.
Als je voor 3 weken gaat, zou ik inderdaad niet beide bestemming (rocky mountains en vancouver island) kiezen: beiden zijn enorme gebieden en ze liggen ook nog eens niet naast elkaar, zoals Chystal al zegt.
En tja, een keuze maken zal niet meevallen, want het is allebei erg schitterend!! Je hebt het over rust, ben bang dat dat misschien tegenvalt: in juli is het mega-druk hier met toeristen, vooral bij de bestemmingen waar jij het over hebt. Maar goed, de natuur en het landschap maakt het zeker de moeite waard!!
Een beetje een later reactie, maarja…beter een reactie dan geen reactie! Ja, het is zeker mogelijk om een wagen te huren en dan met de tent overal te overnachten! Dit is een heerlijk manier om te reizen en je stopt waar je wil en blijft op bepaalde plaatsen langer als het je aanstaat! Je kan je tent zeker zelf meenemen en om te koken kan je hier die gasbusjes ook kopen als je wil, ik veronderstel dat je die niet mee mag op het vliegtuig. Ze zijn niet duur en je kan die in de meeste algemene winkels vinden. Vooral in winkels zoals The Real Canadian Superstore, Wal-Mart, London Drugs, etc…
Bij het uistippelen van een route vergeet dan niet de afstanden, want die zijn namelijk groot! Van Vancouver naar de Rockies is het bijvoorbeeld een goede 800-900km, natuurlijk is er onderweg veel te zien dus je stopt best hier en daar voor een paar nachten. Vancouver Island en De Canadese Rockies liggen beiden aan de andere kant van de provincie. Vancouver Island helemaal in het westen van British Columbia en de Canadese Rockies helemaal in het oosten van British Columbia.
Ik heb een hele leuke route beschrijving online staan, dus ga zeker eens kijken. Ik denk wel dat je daar een route rondom kan plannen. Een goede tip is dat je best kiest wat je ECHT wil zien en daar rondom begint te plannen. Je zal zeker heel veel WILLEN zien, maar de truk is om keuzes te maken want je gaat niet alles kunnen zien tijdens je 3 weken.
Ik denk dat het beter is om wat langer op sommige plaatsen te blijven en minder verschillende plekken te zien zodat je echt de omgeving kan verkennen en er van kan genieten. Is het weer wat minder, dan ga je toch gewoon weer verder naar de volgende plek! Het is echt niet aangenaam om veel te moeten rijden en maar vlug vlug alles te bekijken! Maar zoals ik al zei…ieder heeft zijn eigen manier van reizen en de keuze is aan jullie. Het is maar een tip, toch zeker als je wil genieten van de omgeving. Dus ik stel voor dat je een lijstje maakt van de dingen die je ABSOLUUT niet wil missen zodat je daar een route aan kan vast maken.
erg bedankt allemaal hier hebben we wat aan he
echt cool
we gaan door met plannen maken alles uitzoeken
de passie om te gaan word groter en groter
thanxxxx
Gr chris
Hallo Tamboekoi. Ik ben 70 jaar mijn vrouw is 68. Wij gaan in september 2008 voor de negende keer naar Canada, gezien onze leeftijd niet met een tent, maar met een camper. In het westen van Canada vind je net zo veel campings als tramhokjes in een grote stad. Ik heb een goed advies, drie weken is te weinig om Vancouver island en brits Columbia te bezoeken, het beste idee is om op Calgary aan te vliegen met ;Air. transat; ( is de goedkoopste en rechtstreeks ) daar de auto te huren vandaar is het twee uur rijden naar bannf, en daar zijn prachtige campgrounds. In Canada zijn de locale belastingen zeer uiteenlopend, meestal rond 13 tot 15 %. In Calgary is dat ( let wel ) 5%. die 5% word berekend op de auto en de vlucht, je steekt zomaar 8 tot 10 % in je knip. volgende raad, koop een goede kaart van Alberta en Brits Columbia. Als je ga camperen in nationalen parken,( is het mooiste,)ga informatie vragen bij het visitercenter, is in elk park aanwezig, zeg dat zij het mooiste park van Canada hebben en je krijg alles voorelkaar. Nu komt mijn laatste advies, ga je reis boeken bij. wereldcontact.nl ,doe ik al 15 jaar, is het voordeligst Niet te lang wachten met boeken, de prijsen worden, hoe langer je wacht steeds hoger. Met vriendelijke vakantiegroeten Frank en Dini Kreuk.