1e maal Canada

Dag iedereen,

Canada is al een paar jaar mijn droombestemming. Nu heb ik eindelijk mijn vriendin zover gekregen dat ze met mij wil meegaan. In juli 2013 heb ik 3 weken verlof. Het liefst van al zou ik de ganse 3 weken in Canada doorbrengen, maar ik vrees dat ons budget dat niet zal toelaten. Wat ons voornamelijk interesseert zijn de nationale parken rond Vancouver & Calgary.

Zoals ik eerder al schreef zal ons budget het grootste probleem worden. Wij hebben in ons hoofd een maximumbudget van 2500€ per man. Wat denken jullie dat de beste oplossing is? Via het internet kwam ik al op enkele vooraf uitgestippelde programma’s op het spoor van reisbureaus. Een andere mogelijkheid is het huren van een camper & daarmee de rockies verkennen (geen idee hoeveel dit kost?).

Tips & adviezen zijn altijd welkom!

Alvast bedankt voor de reacties!

Drie weken Canada op dat budget moet wel kunnen, alleen is camperhuur misschien geen optie in het hoogseizoen. Dat komt al gauw(minimaal) op € 2500 voor 18 dagen. Als je daar dan nog de vliegtickets en (de hoge) benzinekosten voor de camper bijtelt blijft er niet veel over. Nadeel is ook, dat in de zomer een one-way camperhuur (.b.v.Calgary-Vancouver) ook nog extra drop-off kosten met zich meebrengt. Autohuur is zeker een goede mogelijkheid. Drie weken komt op ongeveer € 1000. Dan blijft er zeker genoeg over voor een leuke vakantie. Meest voordelig is dan natuurlijk met de tent, maar als jullie geen kampeer-liefhebbers zijn of hier ervaring mee hebben, dan zijn er onderweg meer dan genoeg mogelijkheden voor overnachting. Hostels, hotels, motels, B&B’s, keus te over.
Je kunt de vlucht en de autohuur natuurlijk zelf regelen. Bijvoorbeeld via sites als:

Je kunt ook een complete fly/drive boeken bij bureaus met veel Canada ervaring:

Bedankt voor je reactie!

Wij zijn dit jaar ook 3 weken gaan camperen met de tent in Italië, viel enorm goed mee!

Valt camperen in Canada goed mee? Ik las al op verschillende sites dat je moet oppassen 's nachts omdat er beren op campings komen. Wat mag ik ongeveer verwachten wat weersomstandigheden betreft? In Italië ging de temperatuur nooit onder de 25°, dus dat viel reuze mee. Ik veronderstel dat we dat niet mogen verwachten in de Rockies?

Het ligt eraan hoe hoog je zit, maar het valt goed mee. Overdag is 25gr. geen uitzondering, 's nachts kan het wel flink afkoelen natuurlijk.
Met die beren valt allemaal reuze mee. Veel zijn cowboy-verhalen. Zolang je op campings blijft is er geen zorg.
Mijn ouwe botten kunnen het kamperen niet meer zo goed verdragen, dus kies ik al een tijdje voor de camper, maar wel altijd buiten het hoogseizoen, april/mei of september/october.
Ga je kamperen en wil je niet een hele uitrusting meeslepen is het heel goed te doen om plaatselijk alles te kopen wat je nodig hebt, b.v. bij Canadian Tire of Walmart. Dat is goedkoper dan huren. Een deel kun je dan misschien mee terug nemen en een deel(of alles) achterlaten.

De bagage is volgens mij niet zo’n groot probleem denk ik. Op een site ('k weet niet meer welke) las ik dat je per persoon 2 koffers mag meenemen van elk 23kg, volgens mij is dit ruim voldoende om 3 weken te reizen. Geen idee of dit bestaat, maar zijn er ook jeugdherbergen in de Rockies? Daarjuist eens met mijn vriendin overlegt, maar ze ziet het niet echt zitten - tot mijn grote spijt - om in de koude te kamperen.

Tel je zegeningen. Je hebt je vriendin in ieder geval weten te overtuigen mee te gaan:smile: En daar gaat ze vast en zeker geen spijt van krijgen.
Het is overigens één stuks ruim-bagage van max.23kg. en je handbagage. Dat geldt voor KLM en Air Transat bij economy class.
Ook in de Rockies, en daar buiten, vind je hostels(jeugdherbergen), maar ook veel betaalbare motels(vaak met keuken).

http://www.hostelbookers.com

Ok, het is nu al beslist dat we niet zullen werken met een reisbureau.

Ik speel momenteel met het idee om gewoon met de tent naar ginder te trekken (of eventueel materiaal ter plaatse aan te kopen). Als het mooi weer is kamperen, indien het slecht weer is op zoek naar een toeristische dienst & vragen of die eventueel een goedkope plek voor ons kunnen reserveren.

Heeft er iemand van jullie ervaring ivm het kamperen in Canada?

Misschien inmiddels de poster van dit topic:

Ik heb meerdere malen gekampeerd, maar dat is enkel Oost-Canada. Op de campings van de nationale parken wordt er goed toezicht gehouden op wildlife en bij aankomst wordt je dan ook altijd voorgelicht als er risico’s zouden kunnen zijn. Ook is er altijd een ranger in de buurt die controlerondes doet.

Geen probleem, kamperen is niet eng in Canada! En als er toch risico’s zouden zijn, volg gewoon de instructies van het personeel op: geen parfum gebruiken, eten in de berenkluis opbergen, etc.