Reizen Met Een Camper

Ik ga binnenkort 2 weken naar Canada (regio Vancouver). Daar wil ik voor een aantal dagen een camper huren. Ik heb me al georiënteerd op wat prijzen via diverse sites.

Heeft er verder nog iemand tips over waar ik voor een redelijke prijs een camper kan huren? Www.motorhomesworldwide.com leek me wel ok en niet al te duur.

Ik ben nog nooit met een camper op reis geweest en heb er dus geen enkele ervaring mee. Heeft iemand nog nuttige tips, websites, ed.?

Is Canada een veilig land om 's nachts met een camper te overnachten? Waar overnacht je eigenlijk? Reserveer je een camping? Mag je langs de snelweg op een stopplaats gaan staan?

Waar loos je afvalwater van toilet en douche? En waar kun je zoiets bijvullen?

Wat kost een liter benzine nou eigenlijk in Canada? Zijn die prijzen gelijk aan Amerika?

:smiley: Hoi,

ik vertrek vrijdag 6 mei voor drie weken met een camper, zelfde regio.
Voor ons de 4e keer dus…
Je wilt dus voor een aantal dagen een camper huren? Ik zou proberen hem te reserveren, de verhuurstations daar hebben vaak contracten lopen met reisorganisaties. Het is vaak ook voordeliger om via een reisbureau een camper te boeken, maar voor een paar dagen weet ik het niet.
Overnachten doe je op een camping, daar wordt je mee doodgegooid. Kosten bedragen gemiddeld $30,- maar dan heb je ook stroom, water en riolering.
Sommige campings hebben geen faciliteiten (vaak in de national parcs) maar wel een dumpstation waar je tegen een gering bedrag je water (enzo) kunt lozen. Canada is absoluut veilig, je mag er wildcamperen, maar dat wordt niet gewaardeerd. De prijs voor een liter benzine ga ik nu even googelen, ben ik ook benieuwd naar. In elk geval een fijne vakantie!

Groeten B)

Gevonden, schommelt tussen de $0,85 en $1,00, dat is ongeveer € 0,60

Bedankt voor je tips. Ik ben erachter gekomen dat een camper voor een aantal dagen toch wel prijzig is. Is meer iets voor langere tijd wil het echt rendabel zijn. Ik ga het nog even allemaal bekijken.

In welk opzicht wordt wildcamperen niet gewaardeerd?