Ik en mijn vriendin hebben net een reis naar Canada geboekt. We vliegen op Toronto en vliegen terug van Montreal. We hebben een camper voor 2 personen gehuurd voor 16 dagen. Nu had ik nog enkele vraagjes:
Hoe zit het met de campings daar? Moet je deze op voorhand boeken? En wat is de kostprijs hiervan ongeveer?
We zijn van plan om een 2500 km af te leggen op deze 16 dagen. Is dit te doen?
Hoeveel moet ik ongeveer rekenen dat zo een camper verbruikt?
Alvast bedankt en natuurlijk zijn alle tips en zaken die je moet zien in Oost-Canada meer dan welkom.
Hallo Jef,
Voor campings hoef je niet persé te boeken alleen voor plaatsen in de toeristische plaatsen/plekken en dan nog alleen in het hoogseizoen (van Canada Day, 1 juli tot Labour Day , 7 september). Met een camper hoef je niet direct op een camping te staan, zelfs in wat grotere plaatsen kan je overnachten op de parkeerplaats van WallMarkt maar of dat zo prettig is?. De prijzen lopen nogal uiteen: op een provincial park (heerlijk puur natuur) vanaf $ 10,- tot wel $ 50,- op een commerciele camping (met zwembad en full-hook).
2500 km in 16 dagen is te doen ± 170 km per dag is toch zo’n 2½ uur rijden.
Ja en het verbruik is afhankelijk van je rijstijl en de grote van de camper. Reken op 1:5 voor een C20/C24 en 1:4 voor een C30. De benzine prijs ligt momentueel op $ 0,85 dus voor een C20 ben je dan $ 425,- kwijt dat is ± € 270,- dus dat blijft binnen de perken.
Voor wat je wil zien zul je toch eerst een route voorkeur of plaatsen die je wil zien opgeven Ontario en Québec zijn samen 50 maal Nederland dus trek maar een jaar uit om alles te zien .