Canada, zomer 2009 per camper

Ik ga dit jaar met mijn vier dochters (>16 en< 24) twee weken naar Canada. We zijn van plan om ons zelf te vervoeren met een camper en o.a. Rocky Mountains en/of Niagara falls aan te doen. We zijn nu bezig om alle aanbieders te bekijken. Het klinkt allemaal mooi maar wat is nu echt de goede informatie? Wellicht hebben lezers van dit forum tips over budget, bestemmingen, betrouwbare leveranciers e.d. of willen ze hun ervaringen delen. Verder vraag ik mij af of ik zelf tickets moet kopen en los de camper huren of dat ik dat van een package deal gebruik zou moeten maken. Veder twijfel ik of ik een camper moet huren voor 4 personen + een tent(je) of dat ik moet gaan voor een 6 p camper. Ik hoor het graag allemaal. Alvast bedankt voor de moeite van het reageren.

Peter

Dag Peter,

Ik ben vorig jaar naar Canada geweest.
Met de camper in het hoogseizoen is zeker niet goedkoop en als kers op de taart zit er een V8 in die zeker niet zuinig is, gaan tanken kost dan ook snel 200 dollar.
Het goedkoopste is eind augustus, zowel voor de vlucht als voor de huur van de camper. (in het seizoen)

De weg van Banff naar Jasper is adembenemend, de ganse weg tegen een slakken gangetje van 50 km/u met je mond open, ongelofelijk.
Ik heb ook enkele foto’s gepost “on the road in Canada” heb er zo 2000 getrokken.

Enkele tips

-Wij hebben met de beren geen last gehad, maar hebben er wel veel gezien dus toch wat opletten. (met een tentje en eten)
-De eerste nacht moet je verplicht in een hotel slapen vooraleer je mag vertrekken met je camper.
-Cruise Canada en Canada dream zullen de grootste zijn?
-Als je naar Canada gaat wil je van de natuur genieten en ga je niet plankgas over de baan sjezen, reken dus geen 100 km per uur voor je gemiddelde snelheid (zelfs voor lange afstanden) neem eerder 60.
-Kijk goed op de kaart, soms is er alleen maar een verharde weg en moet je na enkele km. de keuken terug in elkaar timmeren. ( heel hobbelig)
-Boek voor eind februari dan krijg je ‘vroeg boek korting’.
-Neem een foto van je vrienden en familie mee, want je wil vast niet meer terug naar huis.

  • Ik heb mijn vlucht zelf geboekt, in geen van alle formules die ik gezien heb zat deze inbegrepen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt?
Als mij nog iets te binnen schiet laat ik het wel weten.

Met vriendelijke groeten
Alex

Hallo,

Ik ben vorig zomer ook naar Canada geweest, samen met mijn ouders en broertje. Wij zijn 3 weken geweest en ook met een camper (cruise canada). 'Snachts was het soms erg koud, zelfs in de camper. Dus in een tentje slapen zag ik niet zitten!
Ook hebben wij veel gezien: Jasper, Bannf, Vancouver, Whistler en Calgary. In Calgary zijn we naar de stampeed geweest, dit is een soort rodeo achtig iets. Erg leuk om een keer mee te maken!! Verder heeft mijn vader van nederland heel veel geregeld… We hebben nu ook de hele reis op papier en wat we hebben meegemaakt en welke dieren we hebben gezien.
Als je dit graag wil hebben hoor ik het wel :wink:

Groetjes Nadia

Hallo,

We zijn afgelopen zomer 3 weken naar Canada geweest. Begonnen in Calgary en eindigend in Vancouver. We hadden zelf een losse vlucht, 2 auto’s en de accomodatie van te voren geboekt. Dit had meer te maken met dat we met 7 personen waren, waaronder een kleintje van 2 jaar.
Wij zagen daar ook heel veel gezinnen ter plekke accomodatie boeken. Je gaat dan een visitor-center binnen en daar hangen comlpete lijsten met beschikbaarheid, veelal kun je daar ook gratis bellen naar de acco om te vragen of ze nog vrij zijn. Mocht je wat adresjes nodig hebben, dan hoor ik het wel.

Met de camper rondreizen lijkt me kei leuk, maar vergeet niet dat die bakbeesten ontzettend veel slurpen… vergeet deze kosten niet te tellen anders kom je duur uit. Tip kijk ook eens op een marktplaats ed voor de nationaal parken ticket, deze zijn vaak langer als een jaar geldig. We hebben deze ook overgekocht en scheelt je toch wat centjes.

Voor de rest, dit is een geweldig mooi stukje Canada. Dus geniet ervan.

Hier moet ik toch ècht even op reageren.:mad::mad:
De National Park Pass is persoonlijk en NIET overdraagbaar en dient bij aankoop te worden voorzien van Uw handtekening.
De volledige opbrengst van deze pas komt ten goede aan het onderhoud van deze prachtige parken, waar U zo graag van geniet. (Illegale) doorverkoop hiervan heeft dus nogal verstrekkende gevolgen: 1. Een tekort op het broodnodige onderhoudsbudget, met als automatisch gevolg 2. een prijsverhoging voor het volgende jaar.:thumbsdown::thumbsdown: U bent overigens niet gedwongen een dergelijke jaarpas aan te schaffen, U kunt ook kiezen voor dagkaarten.
Tenslotte begrijp ik werkelijk niet, dat wanneer er duizenden euro’s worden gespendeerd aan een vakantie, dat er dan op deze, faliekant verkeerde, wijze een paar tientjes terugverdiend/bezuinigd moeten worden. Dus, NIET DOEN!!

Ik ben het volledig met Meneer de Raaf eens!

Koop een nieuwe parkpas of een dagelijks ticket als je aankomt in de parken en hou deze als souvenir.

Ik vind het echt jammer dat mensen deze parkpas willen verder verkopen. Zo’n pas wordt namelijk verkocht voor een goed doel. Door deze pas aan te kopen draag je je steentje bij om deze prachtige nationale parken zuiver te houden, zo natuurlijk mogelijk te houden en om de natuur te beschermen. Niemand staat daar precies bij stil dat het heel wat kost om zo’n park te onderhouden voor alle toeristen die een hoop vuil achterlaten, de dieren eten geven (wat verboden is), de plantjes betrappelen, enzovoort. Neem dit niet verkeerd op, maar het ik denk dat er maar weinig zijn die hier aan denken. Wij gaan regelmatig naar de Canadese Rocky Mountains en we kopen telkens ofwel een jaarpas ofwel betalen gewoon de dagelijkse bijdrage, afhankelijk hoelang we er blijven. En we betalen dit met plezier! Als je deze pas verder verkoopt dan heeft de volgende persoon eigenlijk geen bijdrage gedaan aan deze prachtige parken, maar wel aan diegene die de pas verkoopt. Zo denk ik er over!

Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile: